HUOM! Blogin tarkoitus ei ole loukata ketään tai aiheuttaa minkäänlaista mielipahaa. Tekstit ovat pääsääntöisesti aivotonta läpäheittoa tai humoristista lätinää. Toisinaan kynään tartutaan vakavammallakin mielellä. Mikäli huumorini tai tyylini ei uppoa, blogissa esiintyvät kannanotot aiheuttavat harmia tai tekstit kuulostavat yli-ikäisen pissiksen rageemiselta, suosittelen vaihtamaan sivustoa.

perjantai 11. tammikuuta 2013

tilanteita, joissa ei osaa olla aikuinen

"Hei tosi lapsellista" on mun mielestä joku kulunein sanonta ikinä. Vittuku aina ei pysty olemaan aikuinen, niin hyvässä kuin pahassakin.

Siis jos yhtäkkiä on mahdollisuus johonkin kivaan ja hassuun, mä ainakin tartun siihen silläkin uhalla, että joku näkee ja kokee toimintani lapsellisena. Vittu jos pihassa on huikee vesilammikko ja mulla tuurilla (tuurilla, yeah right...) sattuu olemaan Hait jalassa, niin aivan varmasti kahlaan sen lätäkön läpi. Vaikka Petja häpeiskin silmät päästään mun molskiessa kurassa kymmenen naapurin ollessa järkyttyneenä yleisönä, mä aion toteuttaa syvänmeren pintapolskinnan.

Tai jos jossain jaetaan ilmapalloja... Mä kuolen aina pikkuisen sisältä, jos niitä annetaankin vain lapsille, eikä ilmapallonjakelijat katsokaan yli 10-vuotiaisiin. Vittu ilmapallo jos mikä lisää onnellisuutta! Kaikilla pitäis olla ilmapallo.

Sitten tietenkin tulee niitä negatiivisempia tilanteita, jossa aikuisen roolissa oleminen on hyvin hankalaa. Mikäli mun pikkuveljeä vaikka kiusattais, mä varmaan menisin ala-asteen pihalle rääpimään päätä ja polkemaan jalkaa. Onneks mun veli on sen verran kova luu että em. tilanne on aika absurdi, mutta jos näin kävisi, mä varmaan homottelisin ja haistattelisin kaikki 8-vuotiaat pikkugangsterit maan alle.

Toinen tilanne, jossa oma aikuisuus on vaikea pitää kasassa, on koulu. Jos joku elämäänsä kyllästynyt opettajanrääkkä tekee kerta toisensa jälkeen muiden opiskelusta tuskaista jännitysnäytelmää ja useiden asiallisten palautteiden jälkeenkin jatkaisi, mä olen valmis vetämään teiniangsti-kortin taskusta ja kiukuttelemaan kuin 5-vuotias tyttö epäonnistuneiden prinsessasynttärien jälkeen.

Myös hetki, jossa joku plotkoista plotkoin kaljaakittaava lehmä tulee rääpimään päätä oikein urakalla, voi aiheuttaa mussa asiallisen keskustelunhalun sijasta "ite oot!!! haista vagina!!!"-fiiliksen. Sellaisina hetkinä sitä voi vaan tulla laskeuduttua vastapuolen tasolle ja ei vaan yksinkertaisesti kykene enää pitämään hermoja kasassa. Onneksi tällaista ei ole elämäni aikana montaa kertaa tapahtunut ja tähän asti lähes joka kerta olen kyennyt jokseenkin olemaan... no, jossen aikuinen niin ainakin aikuisempi osapuoli.

Voisin myös kuvitella, että jos joku tekisi mulle rakkaille ihmisille ilkivaltaa tai jonkin sortin kiusaa, fiksun pohdinnan ja ongelmanratkaisukyvyn äärirajoille viemisen sijaan varmaan kostaisin samalla mitalla. "Sä naarmutit mun mummon/kummin/kaiman autoo, nyt mä kyl kamppaan sut kassajonos!"

Mikä on se hetki, kun sun aikuisuus/aikuismaisuus rakoilee uhkaavasti?

30 kommenttia:

  1. hahah joo ilmapallot on parhaita:DD

    perustaisit reeeniblogin!! ois iha mahtavaa:D onks sulla jotai vinkkei et miten treeenailla kotona kun ei pääse salille koska se on niin kaukana:(??

    VastaaPoista
  2. Mä vedän ihan hirveet teini angstaukset aina anoppilassa, ku ne on vaan niin vitun urpoja välillä! Onneks siellä ei tarvii käydäkään ku pari kertaa vuodessa jos hyvä tuuri käy!
    -Nape

    VastaaPoista
  3. Käyttäydyn kuin pikkulapsi, jos joku uskaltaa koskea ruokaani, oli sitten kyse kokonaisesta kermakakusta taikka kurkun palasesta. Huuto, ovien paiskominen ja mököttäminen kuuluvat tähän kiukkupuuskaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo! Siis jumalauta se tunne ku on joku ateria lautasella sun edessä, tai vaikka vaan pulla tai nakki tai pizza tms ja joku perkele tulee ja iskee käpälänsä siihen, nappaa pienen palasen tai haukun sanomatta mitään niin AAARG! Tekee niin mieli iskeä haarukka ranteeseen! Tän kans on ollu kyllä harjoittelu, ku toi nykyinen mies on vähä semmone että se tekee tuota. Ja sitä en haluu iskeä haarukalla. Edelliset lopetti napostelun mun annoksesta, ku saivat pari kertaa haarukasta ja semmoset IRTIMUNRUUASTAHETITAITAPAN!-raivot päälleen :D

      Poista
    2. ja superpahan tästähän tekee sit vielä se, kun se joku ottaa sun lautaselta (tai kädestä, tai mistä vaan) sen *parhaan osan* mitä olet säästänyt itsellesi viimeiseksi! Vaikkapa korvapuustin keskiosa. Ai jumalauta!!!!

      Poista
    3. mun poikaystävä nappas kerran viimeisen sipulirenkaan mun lautaselta, jota olin henkeen ja vereen säästänyt viimeiseksi, ja raukka luuli etten aio syödä sitä. itkuhan siinä tuli..... :D

      Poista
  4. Ilmapallot on mun salainen paheeni, samoin kuin Prisman ja Cittarin satunnaiset karkkimaistiaiset, jossa joku pelottava eläinhahmo jakaa hedelmäkarkkeja korista. Sitten on kaikki nämä lasten onnenpyörät ja mitä näitä nyt on :D Todellisuudessa niitä löytyy aika paljon.

    VastaaPoista
  5. Mein piti poikaystävän kans tehä lumiukko mut sit ei ehittykä ja tuli jo pakkaskelit, säästettiin porkkanaaki mut se ehti näivettyyn. :( Mä haluun aina kans ilmapalloja, ne lasten heliumit on ihania! :) Ja varmasti itekkin pomppisin lätäköissä jos sattuis oleen saappaat jalassa!!

    VastaaPoista
  6. Leikkipuistot ja keinut! Joka kevät kun saa vaihtaa toppatakin nahkatakkiin ja uggit tennareihin on pakko päästä keinumaan <3

    VastaaPoista
  7. kaikista hankalimmat tilanteet on siinä ku joku ärsyttävä lehmä alkaa aukomaan päätään sun edessäs ja pitää jotakin tehdä etten hauku tätä lehmää maanrakoon ja tunge nyrkkiäni sen silmäkuoppaan.

    VastaaPoista
  8. mun numero ykkönen lapsellisista intohimoista (Apua, kuulostaapa vääristyneeltä!) on JÄÄTYNEET LÄTÄKÖT! Olen maailman onnellisin tallaaja, kun niitä alkaa syksyisin näkymään. Ja extraonnellinen, jos saan olla ensimmäinen joka tallaa lätäkön jääpinnan rikki!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ei vitsit! oon ihan samanlainen :D varsinkin kun entisen asunnon pihassa oli semmonen iiiiso matala kuoppa, ja se jääty aina.. joka kerta pompin ja hajotin sen oikein kunnolla! :D

      Poista
    2. ei niitä vaan voi ohittaa ilman et särkee ne! :(

      Poista
    3. Aaa sitä onnea kun sain tänä syksynä tutustuttaa oman lapseni tähän ihanuuteen! Ne ensimmäiset varovaiset pikkuaskeleet ja RIKS RAKS! Ja sitten yhdessä riemusta kiljahdellen pompittiin kaikki pihan jäät läpi! Sama tapahtua aikaisemmin vesilätäköissä pomppimisen kanssa. Toi vajaan metrin mittanen häiskä antaa oikeuden lapsellisiin iloihin :D

      Poista
  9. Yks asia yli muiden: mun karkkeihin et koske! Se suunnaton vitutus niiin monet kerrat ku oot jättäny juuri ne parhaat karkit kulhon pohjalle ja sitten joku tahamatassu on tullut js syönyt:)

    Anteeksiantamaton rike.

    VastaaPoista
  10. Sä HOMOTTELET? yeah right hieno homma.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kaikki kannattaa aina ottaa kovin tosissaan.

      Poista
    2. ymmärrän, että lukeminen ja varsinkin luetunymmärtäminen on hankalaa.

      Poista
  11. Jos joku joskus ehottais ihan vaa jotai tämmöst kirkonrottaa tms leikkiä nii mä oisin iha tosissaa mukana :D Kaikki polet ja rovet, aarteenmetsästykset, lipunryöstöt tms on niiiin kivoja ja must on tyhmää et niit ei voi enää lukioikäsenä leikkiä koska on paljon tärkeempää käyttäytyä kuin aikuiset ja pitää jotai illanistujaisia joissa istutaa ja jutellaa samoja juttuja kerta toisensa jälkee....
    Henkinen ikäni tuntuu välillä olevan jollai 6 vuotiaan tasolla :DD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hahaa, ihanaa sielunsiskoni! itse asiassa ollaan pari kertaa kavereiden kanssa lipunryöstöä pelattukin :D ikää meillä 19-22...reaktiot muilta ohimeneviltä nuorilta oli tasoa "mitä vittua te teette voi luoja hu0h" ja räkien röökit huulessa ja bisset kädessä käveli ohitse. hehheh, välillä saa lapsettaa ja pitääkin!!

      Poista
    2. haha meki ollaa kavereiden kans lipunryöstöä ja kirkonrottaa oltu viimeks kesällä ! ::D okei me ollaa porukka 13-15 vee teinipentuja mut meiän ikäsethän on yleensä just ne keiden pitäis halveksua tällaista "lapsellisuutta" ja leikkiä aikuisia mut ei me mitää sellasia :) ja huvittaa ku yleensä nää kanssateinien käsitykset "aikuisuudesta", "kypsyydestä" ja "elämänkokemuksesta" on sitä, että sammuu tienviereen vedettyään kaverin kanssa vodkapullon puokkiin ja päätyy sairaalaan, vaik sehä just on epäkypsää ja suurin osa aikuisista ei todellakaa tee nii ..

      Poista
    3. Mut sais kyllä ihan heti kanssa mukaan pelaamaan kirkonrottaa, lipunryöstöä ym :D Ilmapallot <3 Saippuakuplat <3 Hyppynaru <3 Lapsuuden pienet ilot oli oikeesti ihan mahtavia. Nykyään osata enää arvostaa oikeita asioita ensinkään. :/

      Poista
  12. aivan mahtava postaus! voisitko joskus tehä postauksen parhaanystävän pettämisestä ja valehtelusta?

    VastaaPoista
  13. "mä aion toteuttaa syvänmeren pintapolskinnan" ::DDDDd oot ihana !

    VastaaPoista
  14. "Mä kuolen aina pikkuisen sisältä, jos niitä annetaankin vain lapsille, eikä ilmapallonjakelijat katsokaan yli 10-vuotiaisiin"

    Kannnattaa mennä kysyy et hei saanks mäki ilmapallon. ite oon ainenki joka kerta saanu :DD

    VastaaPoista
  15. mulla on tapana kiukutella joka asiasta joka ei mee niinkun mä haluun tai oon suunnitellut.. itken myös joka saakelin asiasta kuin pieni lapsi. :( :D

    VastaaPoista
  16. Syksyn lehtikasat! Niissä on pakko hyppiä, enkä varmasti lopeta. Myös hotellien sängyillä hyppiminen on must. Äitini (lähentelee 50vuotta) ottaa vieläkin asiakseen joka kerta hotellissa yöpyessään hyppiä sängyllä, koska lapsena siihen ei ollut lupaa! Miksi luopua jostain mistä nauttii vaan voidakseen olla aikuinen? :)

    VastaaPoista
  17. aaa kaupassa käynti on niin ylitsepääsemättömän vaikeeta tehä "aikuismaisesti" ,jokaisesta ihanasta asiasta pitää sanoa tietty ääneen poikaystävälle. Ja sössöttää kuin 3v.. Tänäänkin huusin aika kovaa että AA KATO PANDAJUOMISTA EIKÄ SÖPÖJÄ OSTETAAN !! ja tarkotin siis kokista jonka etiketissä jääkarhuja.. :D

    VastaaPoista
  18. Juurikin aikalailla kaikki noi Jennin mainitsemat tilanteet. Varsinkin vesilätäköt! Mun toinen koirakin tykkää aina kahlata niissä nii välillä sit kahlataan yhdessä. :D
    Ja toi on muuten ihan karmeeta miten lapsia suositaan tolleen... Ilmapallot ja hemmetti pomppulinnat ja pallomeretkin on jotain K-yli10vee. Ennemmin täysikäset niissä nyt varmaan osais käyttäytyy nätisti ja ottaa muut huomioon kuin lapset. Miksei aikuisille oo mitään omia pomppulinnoja? Joo myytäishän kaupoissa jotain niitä säälittäviä pikkupomppareita mitkä peittää koko pienen takapihan mut eihän ne varmaan ees kestä kovin paljoa painoa eikä aikuiset semmosessa pikkukopperossa mahdu kunnolla pomppiin.

    VastaaPoista

Ei muutaku kommenttia tiskii!