HUOM! Blogin tarkoitus ei ole loukata ketään tai aiheuttaa minkäänlaista mielipahaa. Tekstit ovat pääsääntöisesti aivotonta läpäheittoa tai humoristista lätinää. Toisinaan kynään tartutaan vakavammallakin mielellä. Mikäli huumorini tai tyylini ei uppoa, blogissa esiintyvät kannanotot aiheuttavat harmia tai tekstit kuulostavat yli-ikäisen pissiksen rageemiselta, suosittelen vaihtamaan sivustoa.

tiistai 12. maaliskuuta 2013

Vauvauteluhelvetti

Mä en tiedä varmaan mitään niin ärsyttäviä, ahdistavia ja tökeröjä kysymyksiä, kuin ne kysymykset, jotka liittyvät toisten lastentekoon. "Millos teiltä alkaa kuulua pikkujalkojen tepsutusta?", "Voi että kun sä sovit niin hyvin noiden vaunujen kanssa!", "Kai teillekin pian alkaa tupsahdella vauvoja?". No se ei varsinaisesti kuulu sulle, saatanan tauno.

Ihan kuin kaikki haluaisivat suuren lapsikatraan, tuttipullohelvetin ja kakkavaippojen sekaan leikkimään kotia. Ihan kuin kaikkien kuuluisi haaveilla äitiydestä ja suvun jatkamisesta. Ja jos sattuukin olemaan niin "viallinen" ihminen, että haluaa tietoisesti elää lapsettoman elämän, sitä tulisi selitellä ja vatvoa koko saatanan lähipiirin kanssa. Anteeksipyydellen ja nöyristellen tulisi keksiä syitä ja kuunnella muiden jankkaamista siitä, että jossäänytkuitenkinhaluateisitäkoskaantiedä.

Ja entäpä jos ei kykene saamaan lapsia? Jos halua olisi, mutta oma biologia ei tätä toivetta pysty toteuttamaan? Vuosikausien yrittäminen, lapsettomuushoidot, adoptiojonot ja kuivaksi itketyt kyynelkanavat vetää varmasti ihmisen aika loppuun, ja silti siihen päälle pitäisi vielä sietää joidenkin ajattelemattomien idioottien vauvautelut ja haikarasönkötykset. Ajatelkaa ennen kuin sanotte sanaakaan, jooko?

Miksi muita edes kiinnostaa toisten ihmisten siitto? Mulle on aivan sama, milloin kukakin tuttavapiiristäni on astutuksen alaisena. Mä en koe tarpeelliseksi udella muiden tiineyssuunnitelmista tai niiden suunnitelmien toteutusajankohdasta. Mulla on ihan tarpeeksi ajateltavaa omassa elämässäni, mun ei tarvitse ahdistaa tuttujani nurkkaan hullunkiilto silmissäni udellen, että milloin se nyytti teille putkahtaa.

Mun mielestä lasten hankkiminen/yrittäminen/toivominen tai lapsettomana pysyminen ovat sen verran henkilökohtaisia asioita, joita ei kenenkään saapasnaaman tarvitsisi lähteä sorkkimaan ja aiheuttamaan pahaa mieltä. Mä en ainakaan jaksa kuulla sanaakaan siitä, kuinka mun pitäisi pikkuhiljaa alkaa valmistautua hedelmöitykseen. Mitä jos mä en halua? Mitä jos mä en pystykään? Mitä jos asia ei ole ajankohtainen? Mitä jos se ei vaan millään tavalla kuulu sulle?

55 kommenttia:

  1. Joo, mun miehen sukulaisten suusta kuulee aina kaikkee lapsiin viittaavaa... Ja mua ei toi lastenhankinta kiinnosta. En juo alkoholia juur ollenkaa, ainoostaan joskus hyvin harvoin miehen kanssa kaksin ollessa lasillisen otan. Mut jos jossain tarjotaan niin yleensä kieltäydyn. Ja toissa jouluna anoppi tarjos - se tarjoo aina, varmaan kohteliaisuudesta - jotain alkoholipitosta ja sanoin et "ei kiitos" niin heti kaikki alko pommittaa kysymyksiä "et sää suinkaa raskaana oo?" "onko teille vauva tulossa?". Ei ole tulossa, ikinä, jos se musta on kiinni.

    VastaaPoista
  2. Vaikka ite oon eri mieltä sun kanssa tästä asiasta, niin en mä voi tehdä muuta ku painaa sydäntä, oot niin hyvä kirjoittamaan!
    Ja sainhan mä tästä nyt sen vastapuolenkin näkemyksen asiaan. :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi luoja olet nolo................no, kyllä säkin kasvat

      Poista
    2. Piti ihan lukea kahteen kertaan kummatkin kommentit, Sekä Annin, että anonyymin. Eipä jää hankalaksi arvoitukseksi, kumman pitäisi "kasvaa": henkilön, joka kykenee arvostamaan myös toistenkin näkemyksiä vai anonyymin, joka kuulostaisi olevan hieman keskeneräisellä tasoa oman kasvunsa suhteen.
      .. Toisaalta, miksi edes vaivauduin kommentoimaan.. Tämä oli provo ja provosoiduin. :)

      Poista
    3. siis säkö oot sit sitä mieltä että ihmiset saa udella ärsyttävyyteen asti toisten ihmisten lapsienhankitasuunnitelmia ja on ok väkisin udella niiltäkin jotka ei esim. voi saada lapsia??

      Poista
    4. tai sit anni tarkotti olevansa eri mieltä siitä, että haluaa ite lapsen?

      Poista
    5. Musta tuntuu, että Anni tarkoitti haluavansa itsekin lapsia : )

      Itekin haluan lapsia joskus, mutta pystyn silti täysin allekirjoittamaan Jennin tekstin. Aaaaa Jenni sun settis on niin mahtavaa *_______*

      Poista
    6. eihä jenni ottanu siihe kantaa haluaako lapsia vai ei vaa siihen ettei se oo muitten asia udella siitä?

      Poista
    7. Mun kommentin pointti oli se, että mun mielestä on OK kysellä muiden vauvauutisista, että en oo ajatellut että jotakuta se saattaa ärsyttää aivan hermoromahdukseen saakka. Ja nyt ymmärrän myös sitä ihmisjoukkoa, joka ei tykkää tästä kyselystä.
      En mä ajatellut että tuo mun suht viaton kommentti näin suuren loanheiton saisi aikaan. :-D

      Poista
  3. Tämä!! Ja jumankauta yritä näin alle 25-vuotiaana sanoo ettet haluu lapsia niin kyllä tulee 'mä TIEDÄN että sulla on kauhee lapsilauma joskus' HV. Jotkut ei haluu lapsia eikä se oo välttämättä pelkkää nuoruuden höpinää. Toisen näkemystä vois kunnioittaa sen verran ettei tarvi tulla ahdisteleen. Vai kuinka monta kertaa vauvakuumeiselle ihmiselle voi mennä sanoon jotain 'et sä ny äidiks voi ruveta, oot vastuuton ja sulla on noita perinnöllisiä sairauksia niin paljon ettei siitä muksusta ihmistä tule' tms. -___-

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo! "No kyllä sullakin se biologinenkello alkaa jossain vaiheesa tikittää." No vittu entä jos ei? Tai mitä sit jos vaikka alkaakin joskus kolmekymppisenä? Mitä helvetin väliä sillä on? Tällä hetkellä musta tuntuu etten tule koskaan hankkimaan lapsia, joten miks en mä saa olla sitä mieltä ilman, että mulle tullaan lässyttämään biologisista kelloista ja äidinvaistoista? Eihän kellekkään lapsia haluavalle sanota, että: "Et voi olla varma haluutko lapsia, kun oot noin nuori!!!"

      Poista
    2. Voin kuvitella kuinka ahdistavaa toi on. Mä saatan sanoa jotakin että ei siitä lasten haluamisesta voi olla nuorena ihan varma, jos joku teini uhoaa että "hyi vauvat on ällöjä, siis mä en ainakaan ikinä haluu lapsii" (ja muutenkin suhtaudun varauksella jos kovin nuori ihminen kertoo olevansa sitoutumiskammoinen tms.), mutta jos nyt parikymppinen ihminen sanoo että lasten hankkiminen ei kiinnosta, niin kyllä sitä pitäis muiden kyetä kunnioittamaan eikä sössöttää vastaan.

      Poista
    3. "Et sä voi olla varma haluutko lapsia, kun oot noin nuori"- kommenttia sanotaan kyllä ihan helvetisti :D

      Poista
  4. Onneks menee vielä varmaan muutama vuosi ennen kuin meidän suku alkaa vauvakuumeilla mun puolestani. Mä haluan kyllä lapsia sitten joskus, mutta sen verran löytyy vastuuntuntoa, että mielellään olisin vahvalla pohjalla olevassa parisuhteessa (kuten nytkin), ehkä jopa naimisissa, tutkintoni tehnyt ja työelämässä, jotta kakaroiden kasvatukseen on mahdollisimman hyvät edellytykset. Toisin sanoen puhutaan vähintään seitsemästä, kahdeksasta vuodesta, ennen kuin tämä toteutuu ja silloinkin se on vain ja ainoastaan minun ja puolisoni välinen asia, hankitaanko sitä jälkikasvua vai ei. Kihloista vihjailu on jo ehtiny alkaa ja jos sama meno jatkuu, ollaan aika äkkiä siinä pisteessä että mä en jaksa enää ilmaista asiallisesti mielipidettäni näistä uteluista. Ja sehän ei taas tee hyvää sukulaissuhteille.

    VastaaPoista
  5. Mielestäni on myös todella epäkohteliasta kysellä ihmisiltä vauva-asioista, kuten sanoit, se on erittäin henkilökohtainen asia. Heitetään kyllä läppää kaveripiirissä asiasta, mutta jos joku puolituttu sukulainen tulee utelemaan niin meen ihan lukkoon. Mitä hittoa oikeesti?

    VastaaPoista
  6. Oot paras :D haha ei juma, puhut niin asiaa, nainen!

    VastaaPoista
  7. Aamen. Mulla on kummitäti, joka ensin kyseli multa, että millon tuon poikaystävän näytille (tämänhän tää henkilö alotti jo varmaan sillon, ku olin 10v) ja nyt kun oon 1½ vuotta seurustellu, on se alkanu kysellä siitä, että millon me perustetaan perhe... Niin raivostuttavaa, kun joka kerta sinne mennessä tää kyseinen keskustelu alkaa samoilla sanoilla ja sitten sen jo tietää, että mitä sieltä tulee.

    Ja ikäähän multa tosiaan löytyy 19 vuotta, että vissiin mulla alkaa olla kummitädin mielestä jo kiire. :'D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sano sille suoraan, ettei tarvitse täällä kommenteissa enää toista kertaa sanoa.:)

      Poista
  8. Kuule sitäpä niin. Omia vanhempia pitää kyllä arvostaa, ne ei oo ikinä kysellyt multa ja avomieheltä mitään, kelaavat varmaan et näitä geenejä on ihan turha ruveta eteenpäin tunkemaan :D Mut ton miehen vanhemmat sitten, voi jumalauta! Ihan ku oisin heille lapsenlapsen velkaa jostain! Joka helkutin kerta saa kuunnella jotain lässytystä vaaveleista, ottaa päähän paristakin syystä. Ensinnäkin en ees halua lapsia (mies kyllä haluaa, ollaankohan turhaan tässä pelleilemässä...) toiseks mulla on sairaus, jonka lääkitys estää lapsien hankinnan ja jota en muutenkaan viitteis kauheesti ruveta jälkikasvun riesaksi antamaan. Toki myönnettäköön että appivanhemmat eivät sairaudesta tiedä, mutta toisaalta just tollaset arkaluonteiset asiat, mistä mainitsit, on syy miks ihmisten ei kannattais ylipäätään udella niille kuulumattomia asioita.

    VastaaPoista
  9. mulla on varmaan kans ihan saatananmoinen kiire, kun ikävuosia kertyy tänä vuonna 28 :D ei ole minkäänlaista viehtymystä lapsiin ollut ikinä eikä tule. ja mä vielä sulatin sen että ollessani 20v, joku vielä sanoi että voooooi sä oot niiiiin nuari vielä, kyyyyllä sun mieli muuttuuuuuu!!! mutta kun sitä hoetaan mulle VIELÄKIN. jos mä en tähän päivään mennessä ikinä ole haaveillut lapsista edes leikilläni ja ajatuskin karmii selkäpiitä, niin eiköhän se ole sillä selvä?? arghhh. siitäkin kehtaavat jotkut vielä sanoa että voi kyllä sitä sitten vasta ymmärtää parisuhteen ja yhteisen ajan merkityksen kun on lapsia ja voi että sitten vasta sitä saa elämälleen merkityksen! VOI VITTU!

    EI, se EI ole itsekkyyttä jos haluan elää elämäni vain itselleni. ja KYLLÄ, mun elämässä on tarpeeksi sisältöä ilman lapsiakin. helevetti.

    VastaaPoista
  10. anteeksi nyt mutta mua ärsyttää ihan helvetisti ku kirjotat niin negatiivisella sävyllä aina :DD rupee itteäkin kyrpimään joka helevetin asia kun sun tekstejäs lukee ku aina urputat joka asiasta. Sori tää oli vaa mun mielipide

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sisälukutaito jne...

      Poista
    2. No minkä ihmeen vuoksi sitten käyt täällä lukemassa?? :D blogin kuvauski vissiin menny vähän ohi..

      Poista
  11. No tästä tuli mieleen, että se uus Arttu Wiskarin biisi ikuisesti kahdestaan(?) on niiin huono ja lapsettomuus on ehkä VÄHÄN väärä aihe iskelmään....lapsettomuus on kuitenkin niin arka juttu, eikä mun mielestä oo aiheellista tehdä siitä biisejä, ja soittaa sitä jatkuvalla soitolla...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä taas en ymmärrä, miksi siitä ei saisi tehdä biisejä. Niiden kuunteluhan nimenomaan voi saada toiset ihmiset ymmärtämään jotain lapsettoman ihmisen ahdistuksesta. Tai antaa lapsettomalle keinon käsitellä tuntemuksiaan. En näe että mikään aihe olisi niin pyhä, ettei sitä saisi musiikin inspiraationa käyttää. Koska onhan niitä arkoja asioita muitakin: väkivalta, huumeet, alkoholismi, sota, koulukiusaaminen, avioero...ja näistä kaikista on kyllä taatusti tehty biisejä.

      Poista
  12. Mua vituttaa tää täysin sama asia! Joka vitun kerta ku jossain sivulauseessa totean, että minähän en sitten lapsia hanki, sukulaiset on heti kyselemässä, että aijonko tuottaa äidilleni pettymyksen, kun en hanki hänelle lapsenlapsia.
    Pitäis ihan oikeesti turpansa kiinni, koska mua ei todellakaan kiinosta hankkia ärsyttäviä pikku piruja, jotka huutaa, karjuu ja paskoo jatkuvasti.

    VastaaPoista
  13. tulipa mieleen eräs opettaja joka sanoi meille seiskaluokalla opon tunnilla että kaikkien tulis hankkia lapsia ainaki sen takia että omat vanhemmat saa lapsenlapsia :D tästäki on jo monta vuotta mut silti pistää vieläki vituttamaan

    VastaaPoista
  14. Samaan kategoriaan menee kans sukulaisten löpinät "etkö sä nyt vieläkään ole löytänyt miestä, kyllä kakskymppisenä jo pitäis päläpälä" jep että "hankimpa" nyt miehen että voisin päästä uteluissa tälle vauvalevelille. Mutise siinä sitten jotain epämääräistä vastausta tälleen kaappihomona. :D

    VastaaPoista
  15. Vaikka sä et pidä lapsista niin tollanen ala-arvonen teksti on oikeesti jo aika sairasta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tää ei Jenni ollut siis sulle, vaan tohon yhteen ylempään kommenttiin. Tää vaan pomppas jotenkin hassusti. :)

      Poista
  16. Just julkastiin joku tutkimus, jonka mukaan lapsettomat ihmiset on onnellisempii :)

    vähän aiheen vierestä, mut totesimpa vaan :D

    VastaaPoista
  17. Siis voi luoja, jos ahdistaa tuollainen ihmisten kysyminen, joka on tarkoitettu HYVÄSSÄ MIELESSÄ, niin on päässä jotain vikaa. En mäkään ajatellut ehkä ikinä hankkia lapsia, mutta enpä ole koskaan ottanut asiakseni loukkaantua lapsi-kyselyistä. Ja todella ala-arvoista puhua lapsen hankkimisesta siittämisenä ja tiineytymisenä, kuten hevosilla... Kunhan kysely osataan lopettaa aikanaan, ei siinä pitäisi olla mitään kamalaa. Kuten ei esim. small talkista koulupaikkojen tai muiden asioiden suhteen. Vai pitäisikö munkin vetää raivarit ja loukkaantua, jos joku sukulainen kysyy, mihin hain kouluun lukion jälkeen, kun en hakenut mihinkään?! Daa, siis mähän saan olla hakematta, jos haluan, tosi törkeetä tuppautua kyselemään mun henk.koht asioista!!!1 Mullahan voi olla vaikka joku sairaus, etten voinut edes hakea kouluun, kiva tippalinssissä selitellä, että miksen hakenut?? Jepjep.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon niin samaa mieltä tässä! Kaikkea ei kannata ottaa aina niin itteensä.

      Mun mielestä tän blogin sävy on jotenkin muuttunut, ennen nää oli sellasta hauskaa vitutusta huumorimielessä. Nyt tää tuntuu vaan valitukselta, ja aiheet alkaa olla sellasia et tuntuu että jostain vain pakko etsiä aihe josta valittaa niinsanotusti "tehdä tikusta asiaa."

      Poista
    2. :DDDD musta tää anonyymin kommentti oli hauskempi kuin tää blogi ikinä :D

      Poista
    3. Ano, oot ihan oikeessa, mutta toisaalta: jos ei saa lapsia, se voi olla hyvin raskas asia henkisesti, jos ei saa koulupaikkaa ja syrjäytyy vuosiksi eikä ole kavereita ja masentuu, se voi olla hyvin raskas asia henkisesti. Kyselyheitto näistä asioista kahvipöydässä voi oikeasti olla liikaa

      Poista
    4. Tää on vuoden vanha teksti ja vuoden vanhoja kommentteja, mutta anonyymi 11.25: Aamen. Varsinkin jos ei osata perääntyä tarpeeks ajoissa niissä viattomissa kyselyissään. Kyl mää osasin aikoinani varautua, että joku saattaa kysellä, että mites koulussa menee ja totuushan oli, että olin jättänyt sen kaikessa hiljaisuudessa kesken. Ahdistuin kyllä melkoisesti jos jotkut tahdittomat ihmiset eivät osanneet lopettaa kyselyään vaan jatkoivat utelemalla, että miksi lopetit ja syynä oli "liikaa poissaoloja masennuksen takia". Olen myös joutunut katselemaan vierestä, kun veljeni ahdistuu suunnattomasti jos häneltä kysytään mitään kouluun ja töihin liittyvää.

      Eihän sitä kukaan osaa ajatuksia lukea, mutta ilmeitä, eleitä ja sanoja osataan ja siksi kaikkien olis hyvä harjotella tahdikkuutta ja empaattisuutta, oli kyse valitusta tai tahattomasta lapsettomuudesta, koulusta tai mistä tahansa muusta joka aiheuttaa jo iha tarpeeksi ressiä, surua ja murhetta.

      Poista
  18. Lapsettomuus tuntuu järjettömän pahalta. Varsinkin, kun joku sukulainen täräyttää vielä päälle kommentteja siitä, kuinka lapsettomalle ihmiselle onkin ihan oikein, ettei lapsia tupsahtele vielä.

    Älkää puhuko lapsien saamisesta törkeään sävyyn - ikinä.

    Ja niin: Lapsia ei hankita. Niitä saadaan, jos siihen on mahdollisuus. Hoitojen jälkeenkin voi olla tilanne, ettei lasta tule. Ja adoptioprosessi voi tyssätä johonkin naurettavan pieneen asiaan, kuten epävakaiseen työtilanteeseen tai maksuhäiriömerkintään.

    Jokainen tekee omat päätökset siitä, yrittääkö edes lasta. Haluaisin kuitenkin ihmisten muistavan, että järjetön hormonien pumppaus ehkäisymielessä on edelleen pitkäaikaisvaikutuksiltaan tutkimaton asia. Hormoniehkäisyvalmisteet tulivat markkinoille 60-luvulla ja lapsettomuus on räjähtänyt isoksi ongelmaksi nyt meidän 20-40-vuotiaiden joukossa. Eli juuri niiden, jotka ovat joko syntyneet itse silloin tai joiden äidit ovat syntyneet silloin. Me emme voi tietää, miten käy meidän lastemme ja heidän lastensa. Miesten sperman laatu on heikentynyt radikaalisti koko ajan niillä alueilla, joilla käytetään enemmän hormoniehkäisyä.

    Naisten ei tietenkään kuulu olla mitään synnytyskoneita emmekä me voi varmasti tietää, johtuvatko ongelmat hormoniehkäisystä vai ilmansaasteista vai jostain muusta. Ja en kiellä, etteivätkö e-pillerit olisi tuoneet mukanaan tärkeän seksuaalisen vallankumouksen. Ehkä enemmän haluaisin nostaa esiin sen, että harkitkaa nyt tarkkaan, tarvitsetteko oikeasti niitä e-pillereitä alle 16-vuotiaina ja miettikää mahdollisia seurauksiakin.

    Hienotunteisuutta lasten hankinnasta, lapsettomuudesta ja lapsista puhuttaessa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mitäh, miksi olet tuollaisten sukulaisten kanssa tekemisissä :o

      E-pillerit on kyllä helppoutensa kanssa samaan aikaan kirous.

      Poista
  19. Nyt on taas sellanen asia, joka ei millään mene mulle jakeluun: millä logiikalla joku voi katsoa toisen ansainneen sen, että ei saa lapsia? En käsitä.

    Toisaalta olen eri mieltä tuosta lasten saamisen tai hankkimisen retoriikasta. Ymmärrän, että lapsettomalle on luontevaa puhua lasten saamisesta, mutta minusta lapsen hankkiminen on yhtä pätevä ilmaisu, koska harva tietää kyvyttömyydestään saada lapsia ennen kuin päätös lapsen HANKKIMISESTA on tehty. Nykypäivän Suomessa kun se kuitenkin lopulta on useimmiten harkittu päätös, vaikka ainahan on tottakai vahinkoraskauksiakin. Mutta ero on tietysti semanttinen ja tämä kommentti pelkkää saivartelua. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jos nyt kuitenkin puhuttaisiin yrittämisestä.

      Poista
  20. Mä olen kohta 30 ja mua kammottaa ajatuskin että pitäs hankkia lapsia. Anoppi onneks on jo rauhottunut mut jossain vaiheessa se oli jatkuvasti et "vooooi että kun olis niin kivaa saada lapsenlapsia!" Sit oot ite siin sillee "hmmmmahaaaammmjookiva". Meidän mutsi nyt vihaa mun miestä niin kympillä että se jopa hokee välillä et "älkää vaan mitään lapsia!!" (Tosin mieli tekis joskus ihan vaan vittuillakseen heittää et "susta tulee mummi!")

    Minä EN taho mitään ihqdaasöpixvauvamasua, olla ketarat levällään puskemassa vieraiden ihmisten edessä ja hyvin todennäköisesti vielä paskoa siihen, ja palkinnoks saan revenneen välilihan ja sen että mulla ei oo enää omaa aikaa seuraavaan n. 18 vuoteen vaikka onhan se varmaan jonkun masokistin näkövinkkelistä vallan houkuttavan kuulosta. Mä TIEDÄN että olisin paska äiti niin musta se on ihan sen vauvankin edun mukaista että mä en semmosta hanki.

    Eikä vauvat ole musta mitenkään erityisen söpöjä. Ei mulla ole mitään tarvetta mennä niitä lääppimään ja lässyttämään, pidän niistä vaan jos ne on hiljaa eikä haise. Olis ihan kiva, että sais rauhassa olla haluamatta lapsia ilman että on joku vitunmoinen luonnonoikku ja tunteeton lastenvihaajakusipää.

    VastaaPoista
  21. Pistää vituttaan ihmiset, jotka pahottaa mielensä muka siitä, että joku kyselee lisääntymisasioista, kun se issue ei selkeestikään oo niissä uteluissa. Selkärankaa ja itseensä menemistä johonkin väliin, kiitos.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :DDDDDD missä se ongelma sitten on ? pitää mennä itseensä ja hankkia selkärankaa, jos on esim pahoja sairauksia eikä halua/voi synnyttää, tai geenit on mitä on suvussa, tai jos on hedelmätön :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

      Poista
    2. Jos on pahoja sairauksia ja ei voi eikä halua synnyttää ja jos on hedelmätön, niin miksi se paha mieli olisi utelijoiden vika? :D Oisko se vaikkapa omalla vastuualueella se oma suhtautuminen kulloisiinkin ongelmiin? Jopa lapsettomuuden kanssa voi diilaa, samoten kuin sen, että synnytys pelottaa ja muita lukuisia ihan ite kehiteltyjä ongelmia. Niihin omiin issuieihinsa voi myös ettii ratkaisuja - ei vissiin helpota asiaa että ragee toisten uteluista :DDD ee hyvvee päevee :D

      Poista
  22. jee sä teit tän postauksen! :D (toivoin tätä jossai aikasemmassa postauksessa..... en kyl tiiä olitko huomannu mut kummiski!) ihan mahtavaa tekstiä taas, niin asiaa joka sana. :) kaiken huippu oli kerran ku oltiin sukulaisissa niin sen perus kyselyn ja utelun lisäksi yks ihminen möläytti isoon ääneen kahvipöydässä että "OOTTE TE VARMAAN AINAKI KOVASTI HARJOTELLU, EIKÖS NIIN??? HEHEHEHE".................. siitä tuliki sitte hirveä naurunremakka, ja voi että kun olikin hauska juttu! ite siinä sitte punastelin ja teki mieli kuolla siihen paikkaan. meidän vauvajutut ei kuulu kenellekään, mutta vielä vähemmän se, mitä meidän vällyjen välissä tapahtuu.... -.- jessus, miksei ihmiset osaa käyttää aivojaan, kun niille on kerran sellaset annettu? kiitos, olen puhunut. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi hyvänen aika :---DDD Kauheita sukulaisia! :D

      Poista
    2. Herranjumala, millainen suku sulla on, meidän suvussa kaikki olis tsempanneet mua tollasen pedarivihjailijan kyselyjen aikana :DDD

      Poista
    3. No ne on muuten aivan ihania ihmisiä, mutta ne ei kyllä yhtään arastele kysellä tollasia henkilökohtasiakaan asioita, mikä on ihan helvetin noloa ja ärsyttävää :D ja poikaystävä on samaa mieltä, vaikka sen sukulaisista onkin kyse.

      Poista
  23. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  24. Tää oli nii asiapostaus ! Itse sain esim. paheksuneen katseen ja "nojust" kommentin n.24w kolmen lapsen äidiltä kun tämä kysyi "eikös sulla oo mies, noh, millonkas sä aattelit hommaa lapsia" ja vastasin tähän "en erittäin pitkään aikaan, jos millonkaan." siinä vaiheessa pisti miettimään et miks ihmeessä joku olettaa et kaikki haluaa äideiksi keskenkasvusina tai ylipäänsä ollenkaan. Ja ketään ei pitäis kannustaa lisääntymään tai vihjailemaan et joko olis aika. Jokasen oma asia ja lasten hankinta on pikemminkin vaihtoehto, ei välttämättömyys ! :D Enkä koe itteeni epänormaaliks ku en oo kokenu vauvakuumetta kertaakaa elämäni aikana vaikka 95% tutuista ikätovereista on.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ja lisäten tähän vielä: oma äitini ei ole koskaan kannustanut minua hankkimaan jälkikasvua, vaikka onkin sanonut että omat lapset on ollut kaikki kaikessa :) ! siitä olen hyvin iloinen ettei minua ole painostettu.

      Poista
  25. Tää on sit just se ikuinen riesa mikä saa mun sappeni kiehumaan. Miks ne ihmiset luulee että asia niille jotenkin kuuluu?? Mitä ne sillä tiedolla tekee, muuta kuin levittää eteenpäin "Et muuten arvaa kuka on raskaana?!" ja sit alkaa arvostelu ja haukkuminen.Me ollaan 10 vuotta oltu yhessä ja varmaan parin vuoden sisään vois ehkä alkaa ajatella kakaroita (jos hermot sillon niitä kestää). Mä oon ite aina komentelmassa muiden vapaan kasvatuksen saaneita kakaroita kun MENEE VAAN HERMOT siihen et ei niitä komenneta enää mitenkään ja saa tahtonsa joka asiassa läpi. Mä saan kieltämisellä mukulan itkemään kun ei vaikka saa sitä keksiä meidän kaapista (tätä ennen on mukula ite käyny meiän kaapit läpi että mitä sieltä löytyy), ja sen jälkeen tulee muksun vanhempi ja antaa sieltä kaapista jotain että lakkais sen poraamisen. ARGH! Koko yhdessäoloajan on miehen sukulainen vuosittain kysynyt että koska naimisiin ja koska lapsia. Eikä se jää siihen kysymiseen: mulla kun on herkuttelulla hankittu pieni pömppis muuten hoikassa varressani(kuulostaa uskottavalta :D) niin tämä koskettelee mun "kumpuani" ja kyselee oonko mä paksuna! :D Tähän asti oon joka kerta nauranu vaan päin naamaa ja kertonut sen vaan läskiä olevan. Tosin viikon päästä ollaan menossa nyt "vihdoin ja viimein"(muiden mielestä) ukon kanssa käymään maistraatissa ja sen jälkeen porukalla syömään. Voitte kuvitella sitä kyselyjen määrää mitä tullaan saamaan muksujen teosta ja raskauskyselyjä-> olen päättänyt olla meidän kuski kun ei vaan kiinnosta se viinin hörppiminen!. Ugh. olen puhunut.

    VastaaPoista

Ei muutaku kommenttia tiskii!