HUOM! Blogin tarkoitus ei ole loukata ketään tai aiheuttaa minkäänlaista mielipahaa. Tekstit ovat pääsääntöisesti aivotonta läpäheittoa tai humoristista lätinää. Toisinaan kynään tartutaan vakavammallakin mielellä. Mikäli huumorini tai tyylini ei uppoa, blogissa esiintyvät kannanotot aiheuttavat harmia tai tekstit kuulostavat yli-ikäisen pissiksen rageemiselta, suosittelen vaihtamaan sivustoa.

torstai 23. toukokuuta 2013

harrastan syömistä silloin tällöin

Tiedättekö sen tunteen, kun ei ole nälkä -oikeastaan hyvinkin kylläinen olo- mutta himo syödä on valtava? Mä painin parasta aikaa sen tunteen kanssa.

Mä en voi sietää niitä ihmisiä, jotka eivät yksinkertaisesti tajua valtavaa mielitekoa syödä (varsinkin jotain hyväää...) ja korostavat omaa itsekuriaan. Sillä ei saatana ole mitään tekemistä itsekurin kanssa; joku vaan ei koe valtavaa halua syödä kattilallista kaurapuuroa, litran jugurttipurkkia, irtokarkkipussia ja kolmea meetvurstikurkkuleipää ihan vaan välipalaksi. Ja tällä hetkellä em. mainittu menu sopisi mulle todella hyvin.

Syöminen on vaan niin ihanaa. Maailman paras tunne on se, kun ruoka on valmis. Ja päivän paras aika on ruoka-aika. Ja se aika on usein. Vieläkin muistelen lämmöllä (suorastaan sairaalloisen kaipaavasti) jokunen tunti takaperin syötyä päivällistä ja sen jälkeistä välipalaani ja nyt innolla odotan, josko kohta voisi nappasta jotain hyvää napaansa, ihan vaan iltapalan ominaisuudessa.

Joulu, häät, sukulaisten syntymäpäivät ja muut juhlavammat ruokabileet on ehdottomasti mun vuoden -elämän?- kohokohtia. Mikään ei ole niin mahtavaa, kun lähteä kohti seisovaa pöytää ripein askelin, lautasta puristaen ja pelko perseessä, että jospa se paahtopaisti ehtiikin loppua ennen mua tai en sittenkään saa kolmatta siivua sitä vastapaistettua leipää. Ja sitten se helpotuksen huokaus, kun kaikkea hyvää riittää vielä neljännellekin ruokakierrokselle.

Kai tää on sitä kuuluisaa lohtusyömistä tai mun tunne-elämässä on valtavia ongelmia, kun rakastan syömistä ja ruokaa. On vaan niin parasta laittaa Hynttyyt Yhteen-dvd pyörimään ja ottaa pienimuotoinen ilta-ateria sinne sohvankulmaan mukaan. Tai pitää kunnon tortilla-ilta. Elämän mukavia asioita on ihana juhlistaa ruuan muodossa, hyvässä porukassa on ihanaa syödä ja ruoka nyt vaan on suht tärkeää noin hengissä pysymisenkin kannalta. Miksei siitä saisi nauttia?

Minkä jumalan tähren aina on joku, jonka "ei tee koskaan mitään mieli", "ei tykkää syödä", tai jonka mielestä ruuasta nauttiminen on jotenkin säälittävää tai kertoo jostain vammoista sielussa ja itsetunnossa? Miksei muka  saisi vähän mässäillä, hakea lisää ja nauttia ihan siitä arkiruuastakin? Mikä siinä on, että toisten syömisrakkautta ei hyväksytä? Jos harrastan ruokailua tiuhaan tahtiin, niin sittenpä harrastan. Ei se saatanan postimerkkien keräily tai vaikka ringette sen jalompia harrastuksia ole, kuin vetää jugurttia suoraan purkista ja siinä sivussa askarrella pari ruisleipää usealla eri päällisellä.

Kesän uusiaperunoita, mansikkakakkuja, jäätelökioskirallia ja tirisevää grilliä odotellessa...

Aamupala = syy herätä

47 kommenttia:

  1. Piti vielä kysyä teidän himoja? Mulla on pahimmat just ruisleipä/hapankorppu, persikka-mango-kerrosviili, monet makuunin karkit (suprise), läkerolin useat pastillit, puuro mustikoilla ja vaniljaproteiinijauheella, rakettispagetti välillä, viineri, jäätelö, jauheliha... apua keksisin koko ajan lisää :DDD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. *surprise ;) No okei anteeks :D

      Poista
    2. Pikkusen sormet naputtelee omiaan hei, anna niiden elää omaa elämäänsä ; D

      Poista
    3. voi jestas jos on vastapaistettua ja hyvin maustettua jauhelihaa niin sitähän vois syyä vaikka sen koko pannullisen! <3 :DD

      Poista
    4. kahvijäätelö on mun elämän rakkaus ! ♥ oon addiktoitunu. mut se on jännä että itse kahvia sen sijaan vihaan, mutta kun sitä on jäätelönmausteena nii kyllä maistuu ::D

      Poista
  2. Oon ihan täsmälleen samaa mieltä! Huhhuh, ihan mikä tahansa terveellisistä salaateista uppopaistettuun ja tuplafriteerattuun mössöön uppoaa tähän napaan ihan milloin vaan. Kaverini ovat usein mm. buffee-pöytien yhteydessä ihmetelleet jäätävää ruoanhimoani ja kykyä vetää sitä safkaa, mut minkäs teet, kun ruoka on hyvää ja syöminen kivaa. Tottakai tässäkin on hyvä pitää kohtuus ja liikkua välillä, ettei kroppa ala paisua, mutta kuitenkin! Kyllä mä vaan väitän, että jokapäiväinen jälkkäriherkku pitää onnellisuustasoa korkeamalla :-D

    Tietysti on eri asia yrittää saada painoa tippumaan, mut muuten en ymmärrä, miks arkielämässä pitäis jatkuvasti kytätä lautasta. Me länsimaalaiset stressataan muutenkin kovin paljon ja tehdään näitä ensimmäisen maailman ongelmia, joten en täysin ymmärrä, miksi tätä listaa täytyy vielä lisätä. Pahinta on sitten purkaa sitä pahaa oloa ruoan kanssa nihkeilystä muihin, kun täytyy kommentoida kaverin karkkipussia tai tuplajuustopitsaa. Oisit itekki ottanu.

    Kaverin kanssa kerran ihmeteltiin, miksi syöminen on nykyään _heikkous_, ja tämä sitten aika osuvasti tokaisi, että se on vähän sama kuin sanoisi lopettavansa paskantamisen. Molempia toimintoja nyt vain yksinkertaisesti täytyy suorittaa, jotta kroppa ei ihan kokonaan krakaa.

    Epäterveellisistä himotuksista oma paheeni on kaikki leivonnaiset. Voi nam. Terveellisemmistä sit kuolaan jostakin syystä jatkuvasti kunnon täytteet omaavaa ruisleipää: voisin vetää niitä ihan jatkuvalla syötöllä :-D

    http://liljatiikeri2.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi miten ihanan fiksua puhetta. Ton kun vaan sisäistäisi useampikin tämän hetken ihminen.

      Mäkin liikun paljon koska a) se on intohimo ja b) saa syödä hitusen enemmän, ku pelkästään makaamalla. :D Ja toi mitä sanoit jälkiruuan ja onnellisuustason yhteydestä - enpä voisi enempää olla samaa mieltä.

      Poista
  3. Mua kiinnostais kuulla mitä protskukamaa käytät? Onko hinta-laatu suhde hyvä ja saako niitä mistä tilattua? jne. Terveisin bodauksesta innostunut.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. tätä mulla on tällä hetkellä: http://www.mass.fi/product_detail.asp?prod_id=1693

      Mä en tosta oikein osaa sanoo mitään, että onko se hyvää vai ei, muuta ku että maultaan tykkään siitä sikana :D Mut tuolla mass.fi:ssä on ihan sikana kaikkia ja alotuspakkauksia (laihdutukseen, massan lisäämiseen, energian lisäämiseen jnejnejne) yms. joilla on helppo lähtee liikkeelle kun vähän selailee. Tulee nopsaa eikä oo mun mielestä hinnalla pilattuja. :)

      Poista
  4. Mulla on sama himo toi persikka-mango-kerrosviili!! :D + tottakai makuunin karkit :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. oikeesti toi persikka-mango-viili on jumalaista!! siis kamoon miksei sitä sössöö saa ostettua erikseen?? laittaisin reilummalla kädellä viilin sekaan :DDD

      Poista
    2. Kaikki suklaakeksit ja suklaaleivokset ja suklaa sinällään <3 Suklaa on ilmeisesti aina ratkaisu, vaikkei mitään ongelmaa olisikaan :D

      Poista
    3. ainiin, ne Rainbown keksit, joissa on suklaa päällä... aijumalauta...

      Poista
  5. Ihanaa, mä en oo ainoo joka harrastaa tollasta "mä söin puol tuntii sitten, mutkun mun tekee mieli lisää!" :D Miten lohduttavaa, taidankin popsia vähän lisää meksikonpataa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. popsi kuule oikein sydämes kyllyydestä, mäkin voisin tässä välissä tehdä toisen leivän!

      Poista
  6. Mikään ei ole niin mahtavaa, kun lähteä kohti seisovaa pöytää ripein askelin, lautasta puristaen ja pelko perseessä, että jospa se paahtopaisti ehtiikin loppua ennen mua tai en sittenkään saa kolmatta siivua sitä vastapaistettua leipää.


    jenni pelastit mun vituilleen menneen päivän, kiitos<3 naurattaa nii tuo kohta, itsekkin aina paineissa kiiruhdan kohti seisovaa pöytää!

    VastaaPoista
  7. Mua ärsyttää kun kukaan ei ikinä usko, et mä oon just tollanen! Kaikki on aina sillai "Sä oot noin pieni, et varmaan syö oikeesti koskaa mitää pää kii!!!" ja sit mä mietin aamupalalla et eikö purkki rahkaa, pari pilttiä, kaks leipää ja muutamat hedelmät oo aika paljon -kun koko setti vedetään viidessä minuutissa.

    VastaaPoista
  8. Tän hetken himo on ehdottomasti jäiset hedelmänpalat (etenki mango) ja päälle vanilijakastiketta pehmikkeeks. Niin jäätävän hyvää!

    VastaaPoista
  9. Mä oon kanssa justiinsa tällanen. Mun toissapäivän pelasti yksinomaan se, kun äiti toi kaupasta hitosti hyvää ruokaa! Siis ihan oikeasti, onhan se aivan saamarin kurjaa kun ei ole mitään ruokaa ja minä tykkään syödä.

    Ite muistan aina pelkääväni pitkillä junamatkoilla yms. kun ravintolavaunussa kaikki on törkykallista, että entä jos eväät loppuu. Ihan järkyttävää oikeasti istua kuus tuntia nälkänsä kanssa! :D Juhlissakin olen se joka satsaa/ottaa muuten vaan viis kertaa isomman annoksen kuin muut, ja jostain syystä se pikkuisen nolottaa..pitäs kai syyä kuin varpunen.

    VastaaPoista
  10. siis syöminen on parasta. pulla, pekoni, protskuraejuustomössö (siis se profeelin eI VITTU), paahtopaisti, paahtoLEIPÄ paahdettuna, pesto, popparit, parmesan, paprika, pannarit, piparit (HEH).. ja tossa oli vasta peellä alkavat. ei helvetti ku tuli nälkä. onneksi on taas ruoka-aika.

    VastaaPoista
  11. No nyt tuli nälkä... Mun ykköshimotus on ruisleipä, jonka päällä on kinkkua ja salaattia, ja sen kaverina lasi kylmää maitoa. Toinen mitä välillä alan himoamaan aivan hulluna on keitetyt kananmunat! Kananmunien himo tulee yleensä siinä kymmenen-yhdentoista aikaan illalla, niin ei muuta ku keittiöön kolistelemaan ja koko talo vaan valveille!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Keitettyjen kananmunien himo tulee mullakin aina illalla!! :D

      Poista
    2. Eikä! mullaki on keitettyjen kananmunien himo ja juurikin siis iltasin! :D
      muita joihin tulee välillä himo on kiiwi, leipäjuusto, nuudelit, suolakurkku ja nachot&juustodippi

      Poista
  12. Arvatkaa mitä!!! Petja tuli just kotiin ja tattadadaa, toi tuliaisia makuunista!!!

    VastaaPoista
  13. Mä siis en käsitä esim mun siskoa. Se vihaa syömistä. Sen mielestä se on vaan epämiellyttävä pakko. Kuulemma, jos olis olemas pilleri mil sais kaiken tarpeellisen ja sopivasti energiaa nii se vetelis sellasia.
    Mä en käsitä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. siis mitää?????? oi helvetti.tuli nälkä.voi paska

      Poista
  14. Mmmh mä tykkään ruisleivästä jonka päällä on sulanutta juustoa! <3 myös hunaja on mun suuuri himon kohde! laitan hunajaa kaikkien leipien päälle ja pullan kans. Se menee myös teehen,kaakaohon,jugurttiin ,viiliin ja murojen kanssa. Dippaan myös hedelmiä ja eritoten banaania hunajaan ja tottakai syön hunajaa myös ihan purkista päin :-)

    VastaaPoista
  15. Suklaata missä muodossa tahansa nii tälle neidille kyllä maistuu. Suklaaleivokset, suklaakeksit, suklaalevyt, suklaa kaikki. Ja vaikka oon aina se joka syö eniten nii oon myös laihin :DD Ruoka on hyvää ja syöminen kivaa minkä minä sille voin .___.

    Terveisin kävin just äske salessa ostaan kaks suklaalevyä :_D

    VastaaPoista
  16. Mulla on vaikka mitä himotuksia: pesto, guocamole, berliininmunkit, juustot (feta, motzarella, vuohenjuusto, brie, sinihomejuusto, parmesan...)kanakastike, voileipäkakut, tomaatit, sienet, maustamaton jugurtti, ruispalat (päällä oltermannia ja tomaattia<3)kebab, ranskanleipä, rucola, tonnikalasalaatti, irtokarkit ja kokis.


    Rakastan ruokaa ja syömistä. Se miltä ruoka tuoksuu, näyttää, maistuu ja tuntuu. Syöminen on parasta. Mä olen se, joka syö kavereiden jämät ravintoloissa, koska muhun mahtuu!

    Joku aikaisempi kommentoi, että syömistä pidetään heikkoutena. Oon samaa mieltä. Enkä yhtään ihmettele, nykyään kun pitäisi kilpailla ja taistella itseään ja omaa inhimillisyyttään vastaan. Sillä sitähän syöminen on - inhimillistä. Kaikkien tietämä fakta on, että jos ei syö, kuolee. Ihmisiä riepoo olla niin riippuvaisia ruosta, koska riippuvaisuus katsotaan heikkoideksi. Kai siksi ihmiset säätävät ja leikkivät eri ruokavalioilla, jotta kokisivat hallisevansa ruokaa ja näin olla lähempänä yli-ihmistä.

    VastaaPoista
  17. Mahtava postaus! Ei voi kuin kompata täysillä. En ymmärrä ihmisiä, jotka syö elääkseen, kun ite elän syödäkseni :D En myöskään tajua miten jotkut UNOHTAA syödä?! Miten se voi olla mahdollista? Ruoka on melkein aina päällimmäisenä mielessä eikä ykskään ateria jää varmastikaan väliin tältä tytöltä.

    Ja lemppariherkkuni on sipsit. NAM! Taidampa tälleen iltaleffan kunniaks kaivaa paprikasipsit esille.

    VastaaPoista
  18. Aaa niin ihanaa puhetta! Mun ruokahimotuksia ovat aina ja ikuisesti kebab, euron juustot, punainen paprika, Estrellan poimusipsit ja porkkana-kurkku- ja paprikatikut tacodipillä, Kingis ja jäätelö yleensä (voisin elää pelkällä jätskillä...), banaani & kylmä kaakao, fetajuusto, juustokakut, suolakeksit ja valkosipulituorejuusto, jääkylmä Pepsi Max, Snickers, lätyt vaniljajäätelön kanssa, broilerikastike ja basmatiriisi, kiinalainen kanakeitto, paistettu makaronilaatikko, pekoni paistetun kananmunan kanssa... ♥ The list goes on and on.

    Ja *pling*, nyt tuli nälkä.

    VastaaPoista
  19. haista paska, just söin aamupalan ja nyt tekee mieli meetvurstia.

    VastaaPoista
  20. Mulla on varsinkin koeviikko ihan persettä ruokailun kanssa, oon lihonut nyt 2kg koeviikon aikana :DD

    mutta joo, ärsyttää ihmiset jotka on olevinaan jotain itsekurin multihuipentumia...oon samaa mieltä siinä että armottomaan syömishimoon ei itsekurit auta :--)

    VastaaPoista
  21. ihanaa mulle tuli oikein yhteenkuuluvuuden tunne kaikkien näitten kans jotka on samoilla linjoilla rakkaudesta syömiseen! :D
    koko postaus oli niin totta että ihan alko liikuttaa kun huomasin etten oo ainut jonka elämän valo on ruoka ja syöminen<3
    varsinki ne viikonloput ja lomat ku oon porukoilla ja siellä on ostettu kaapit täytee ja tehty ruuat valmiiks nii oivoi parempaa ei vois olla!

    VastaaPoista
  22. Aaaaah ruokaa!

    Täytyy kyllä sanoa, että mä niin kaipaan sitä aikaa, kun söi vaan jaksaakseen (että se ruoka oli just sitä mitä se on: polttoainetta keholle).
    Nykyään tekis mieli jatkuvasti syödä ja mun on pakko jo miettiä, josko mulla olis joku puutostila tai ehkä syön sittenkin väärin, että koko ajan muka tarvis lisää ja ajatukset pyörii sapuskan ympärillä. Argh.

    VastaaPoista
  23. Hei kiitti kaikki kommentoijat, saitte mut lihomaan noin 5 kiloo jo sillä että luettelitte hirveesti ihania ruokia! Jääkaapilta sentään vielä pysyin poissa ettei tuu toista viittä kiloa lisää XD

    VastaaPoista
  24. Tää on niin totta. Vihaan sitä sanontaa, että "ruoka on V A I N polttoainetta keholle". NO EIKÄ OO SAATANA.

    VastaaPoista
  25. joo ja sit jos oikesti sattuu tykkåämään "vitun ituhippi" tai "yritäx olla joku fitness-guru" -ruuista nii se ei vaa oo mahdollista ja iha vitun varmaa feikkaa jotai. mä en voi rakastaa kaurapuuroa, hummusta, raejuusto-tonnikala-komboa, äidin vihreitä pinaattihamppupirtelöitä ja ruisleipää - lista jatkuis aina vaan. raejuustoo pitää vetää vaa salitreenin jälkee ja hampaat irves ainoostaa proteiinin takii ja kaikki vihree on vaa välttämätön paha johon pitää lisää vähintää vitusti sokeria/suolaa et se ees maistuis ruualta!!!!1
    siis kyl suklaasta saa pitää mut tää ei oo mahdollista. tänki kommentin kirjotin oikeesti pullan kuvat pupilleis.

    VastaaPoista
  26. Rakastan ruokaa, se on valtavan iso osa mun elämää. Se on mulle ammatti (oon kokki) ja vapaa-ajan harrastus. Ei oo mitään parempaa ku kutsua ystäviä ja sukulaisia kylään ja valmistaa niille kolmen ruokalajin ateria. On ihanaa syödä, valmistaa ja jutella ruoasta, se on yks elämän parhaista asioista <3

    VastaaPoista
  27. mulla on kausia jolloin syön kuin pieni eläin (iso eläin) ja sitte tulee aikoja jolloin unohdan syyä välillä ollenkaan... : o mutta oon tässä jo muutaman kuukauden lueskellu sun blogia, ja täytyy myöntää että oot monesti pelastanut mun tylsät koulupäivät : D

    VastaaPoista
  28. Tunnen ihanaa yhteenkuuluvuutta <3 mun himo on peruna ja siis melkein kaikki mikä on tehty perunasta :D uudet perunat, uuniperuna, sipsit, ranskalaiset, paistetut perunat, lohkoperunat.... Nomnom. Ja siis tietenkin karkit, erityisesti suklaa ja läkeröl seasalt lakritsapastillit tai mikä onkaan! Onko muilla niin että aina joskus se himon kohde vaihtuu ja sitten ku sitä on mässätty pari viikkoa niin kohde vaihtuu taas! Ja ne tulee aina joskus parin kuukauden päästä takasin :D esimerkkinä mulla hapankorppu, kinkkua ja suolakurkkua päälle !

    VastaaPoista
  29. Aah ruoka ja varsinkin sen syöminen! <3 ihan mikä tahansa tilaisuus mihin sattuu kutsu tulemaan niin heti on mielessä vain se, mitä ihania herkkuja siellä mahdetaankaan tarjoilla. Häiden sun muiden kissanristiäisten kohokohta on ehdottomasti se seisova pöytä, pullollaan taivaallisia herkkuja. Ruokaohjelmien katsominen on ihan must. Eiherranjee ne paistit ja kyljykset ja burgerit ja pihvit mitä ne siellä tekee tai maistelee. Kuola vaan valuu kun katsoo.

    VastaaPoista
  30. Mun mielestä ihan kaikkein ärsyttävintä on, kun joku tulee kello 16 iltapäivällä kertomaan kuinka hän on syönyt viimeksi aamulla yhden porkkanan eikä sen jälkeen mitään. Haluatko mitalin? Ilmeisesti.
    Siis mikä ihmisiä vaivaa? Syödään kuin hiirulainen ja sitten mennään ihan leuhkimaan kuinka vähän onkaan tullut syötyä. En vaan ymmärrä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. no niimpä! en todellakaan pidä sitä mitenkää kehuttavana et on syöny vähän, päinvastoin. mulle ainaki tulee melkein sääli sellasia kohtaan ja mietin etteikö ne saa ruokaa vai eikö ne halua syödä vai eikö ne tajua miten parasta ruoka on... Ja nyt on nälkä.

      Poista
  31. Tälläkin hetkellä syön18. heinäkuuta 2013 klo 12.51

    Mitä, onko meitä muitakin? Enkä olekaan neuroottinen noulaif-örkki? Ihanaa tietää! Olisit voinut yhtä hyvin kuvailla omaa rakkaussuhettani ruokaan! Kiitooos!

    VastaaPoista
  32. Oon juuri alottanu lukee sun blogii ja tässä vasta mennään ! :D mutta pakko sanoo et ihanaa että on muitakin jotka harrastaa tätä samaa, en tunne itteeni enää nii weirdoks ! :D

    VastaaPoista

Ei muutaku kommenttia tiskii!