HUOM! Blogin tarkoitus ei ole loukata ketään tai aiheuttaa minkäänlaista mielipahaa. Tekstit ovat pääsääntöisesti aivotonta läpäheittoa tai humoristista lätinää. Toisinaan kynään tartutaan vakavammallakin mielellä. Mikäli huumorini tai tyylini ei uppoa, blogissa esiintyvät kannanotot aiheuttavat harmia tai tekstit kuulostavat yli-ikäisen pissiksen rageemiselta, suosittelen vaihtamaan sivustoa.

maanantai 10. kesäkuuta 2013

Biisikatsaus vol 2

Kakkososaa toivottiin ja se nyt sitten saadaan. Olkaattes hyvät.

Jontte Valosaari - Tuleen
Täytyy sanoo, että vähän menee ohi mun tajunnan ylärajan tää(kin) kipale. Yleensä mulla ei ole ongelmia kappaleiden tulkinnan kanssa, mutta suoraan sanottuna Jonttepoika vetää mut aika hiljaiseksi. Lyriikat ei varsinaisesti aukea mulle, tai siis mä keksin useamman kuin yhden erilaisen tulkinnan joka kuuntelukerralla. Ehkä tässä biisissä kyse on jostain kuumasta muijasta, jota laulun kertoja haluaa vain polkasta, mutta käykin vanhanaikaisesti, ja tuleekin kuvioihin ne romanttiset tunteet. Tai sitten hän luulee olevansa kovakin pelimies, mutta huomaakin, että ämmä pelaa kaksi kertaa pahemmin. Joo, mene ja tiedä, mulle kuitenkin riittää se, että sprinklerit suihkuu ja sireenit kirkuu ja Jontte on hot.

Tuomas Kauhanen feat. Väinöväinö - Enkeli
Ensinnäkin: Kauhasen Tuomas kuuluu mun salaiselle panisin-listalle, mutta mutta... Toi biisi. Ensimmäinen kuuntelukerta: "vitun hyvä!". Toinen: "no iha jeppis." Ja kuuluisa kolmas: "ei saatana taas tätä voo-oo -paskaa, nyt hajoo naama perrrrkele!!!111". Siis laitappa mikä vaan kanava Suomen Kristillisestä Radiokanavasta saamenkieliselle pororadiolle, niin voo-o hei hetkeksi vielä jää pamahtaa kajareista ilmoille. Oisko nyt jo ihan tarpeeks renkutettu tätäkin kipaletta? Ei se biisin vika ole, jos se kulutetaan viikossa loppuun! 

Heikki Kuula -Koirakaveri
Mä olen pahoillani. Luulin, että pystyn arvostelemaan ja keksimään negatiivista settiä aiheesta kuin aiheesta, mutta nyt tuli ensimmäinen takapakki. Hei kamoon, Heikki Kuula (joka on ollut jo vuosikaudet mun mielestä jotenkin erityisen symppis) tekee tollasen biisin, jonka videolla heilutaan koirapuvuissa ja kun isot koirat haukkuu 'hau', niin Heikki Kuulaa pelottaa. Miten sitä voi morkata? Joo voi olla vähän kaupallisempaan suuntaan kääntymässä Heikin polku, mutta voi hellanlettas, pitäiskö sitä ihan vaan muiden mieiksi jäädä sinne kellariin äänittelemään, ettei vaan vahingossakaan olisi "kaupallista paskaa"? 

Aste -Spaceman
Aste, kasva ny jumalauta ikuiseksi! Avaruusmies... Mitä seuraavaks? Ihmemies? Supermies? Hämähäkkimies? 

Spekti feat. Setä Tamu - Teen mitä haluun
Oon niin pettyny tähän biisiin, että en kuulkaas sanotuksi saa. Aikuset äijät lauleskelee "me niinku voidaa tehä mitä huvittaa, ku meitä ei kukaa voi sillee määrätä!!11 esim. me juodaan kaljaa ja nussitaan, eikä ees äiskä voi enää kieltää!!11"-tyylistä paskaa niin, että melkein tekee mieli itsekin vetää perseet pelkästä myötähäpeästä. Että eipä tehdä oikeastaan mitään järkevää, että muut (töissäkäyvät, normaalit, tasapainoiset ja yhteiskuntakelpoiset ihmiset) on tylsii ja me ollaan coolei. Joo, biisi voi iskeä 15-vuotiaaseen mopojantteriin, joka ei halua peruskoulun jälkeen mihinkään opiskelemaan, kun alkaa kalja maistua, mutta muhun ei todellakaan iske tää rallatus. Siis tämä on sitä yllämainittua kaupallista paskaa, jos joku. 

20 kommenttia:

  1. Mun mielestä aste vetää kyllä totaalisen pohjat tässä nyt :D ja mun mielestä ne räbäjäbät ketkä sanoo muiden soittavan kaupallista paskqq niin on luultavasti vaan kateellisia ku oma musiikki ei menesty ni sitte on vaan keksitty että noi muut vaan on myyny sielunsa massille, pätäkälle tai tuohelle :D

    VastaaPoista
  2. Jonttehan on ollut palomies ja sairaankuljettaja :)

    VastaaPoista
  3. Heikki Kuulan arvostelu :DDD Joo sehän on iha automaattisesti paskaa, jos sun musaa on kuullu muutkin kun oma äitis :D Eli kaikki sinne kellariin takasin ja äkkiä!

    VastaaPoista
  4. Tässä tulee vaan mieleen, että mikä biisi sun mielestä sit on hyvä? :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :D :D :D :D :D ei mulla muuta

      Poista
    2. Voi vittu mikä kysymys.

      Poista
    3. niin, ainoat biisithän mistä nykyään saa tykätä on tätä voicella ja novalla ja NRJllä 247 soivaa paskaa. muita biisejähän ei olekaan! olet ihan oikeassa anonyymi 10.48 rakas.

      Poista
    4. Siis tää blogihan edelleenkin kertoi mun henkisestä elämästäni, eikä sisällä laisinkaan lukijatoiveita tai muuten vaan hatusta vedettyä settiä.

      Poista
  5. Koirakaveri-biisi on tehty Ipanapa-levylle että se kannattaa ottaa ihmiset huomioon :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. olin kans tätä tulos sanoo et sehä on lapsille tehtyki ;)

      Poista
  6. Mulla toi Enkeli-homma meni just toisinpäin :D Ei se edelleenkään mun lemppareihin kuulu (todellakaan). Mut suurin piirtein tykkään! Tosin biisi alkaa vähän etomaan siinä vaiheessa kun on kolmatta kertaa käynyt selväksi, että jätkä on törmännyt enkeliin. Ou nou!

    VastaaPoista
  7. en selvästikään oo ajan hermolla ku en oo kuullu yhtäkään näistä biiseistä :---D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Älä huoli, mäkin oon ajan hermolla vaan ylex:n soittolistan ansiosta :D

      Poista
  8. Jontte on myös pelastussukeltaja. Mut whåtever, se on hot. :D

    Mut ihan ehdottomasti kamalin biisi ikinä on MäkGäliksen Tsekkaa mun kiesii.
    "Tsekkaa mun kiesii bitch, kun mäk on ratis vosut ei kysy miks" ja muuta tämmöstä vosut hieroo mun kiesii silareilla ja megasovinistisii lyriikoita. Anteeks nyt vaan, mutta sillä amistukalla ja viiksillä ja ruholla ei paljoo vosut tuu hieroon silareilla vaikka olis ferrari.

    Mut koska kyseessä on Ville-Gallen pikkuveli niin eipä varmaan mitään kovin fiksua tuotosta voikkaan odottaa. Myös tää "megakesähitti" pienissä häissääääh! on yks kamalimpia lurituksia mitä on suollettu.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. siis kai sä tajuut et toi mäk gälis provoo? :D jäi vähän epäselväks tosta sun vuodatuksesta

      Poista
    2. Provoo provoo, mut on kyllä provoksikin harvinaisen paskaa settiä. :D

      Poista
  9. hitsin pimpulat, mää jotenkin tykkään tosta spektin kipaleesta, vaikka sanat onkin ihan täyttä paskaa.. panisin silti

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Spekti on ihana ja oon aiemmin digannu mutta nyt toi tollanen wannabeamisjumputus kyllä veti ,ut sanattomaks!

      Poista
  10. Oon aivan samaa mieltä tosta Spaceman biisistä, on kyllä melkosen paska viritelmä ja jää kaiken lisäks vielä kesäiltojen ratoksi oikein mukavasti päähän soimaan. Tää sun blogi on ihan paras, kyllä sain naurukohtauksen muutamaan otteeseen uusimpia kirjotuksias lukiessa!

    • minttusblog.blogspot.fi

    VastaaPoista
  11. Itsehän tein niin että lopetin Nrj- paskan jne populääriradioiden kuuntelemisen ja siirryin kuuntelemaan klassista ja ylen radiokanavia. Mielummin kuuntelen vanhojen mummojen ja vaarien ääniä jostain lintubongauksesta kuin spacemanin kaltaisia tusinabiisejä jotka suoraan sanottuna on turusta.

    VastaaPoista

Ei muutaku kommenttia tiskii!