HUOM! Blogin tarkoitus ei ole loukata ketään tai aiheuttaa minkäänlaista mielipahaa. Tekstit ovat pääsääntöisesti aivotonta läpäheittoa tai humoristista lätinää. Toisinaan kynään tartutaan vakavammallakin mielellä. Mikäli huumorini tai tyylini ei uppoa, blogissa esiintyvät kannanotot aiheuttavat harmia tai tekstit kuulostavat yli-ikäisen pissiksen rageemiselta, suosittelen vaihtamaan sivustoa.

tiistai 9. heinäkuuta 2013

Ei yksinäinen unta saa

Mun on nyt pakko kohdata faktat ja myöntää totuus: mä en enää osaa nukkua yksin.

Rakas elämänkumppanini on reissussa Keski-Suomessa kolmatta päivää ja täytyy myöntää, että yöt menevät jossain ihan muussa touhussa kuin nukkuessa. Pyörin, hyörin, datailen vuorotellen iPadilla ja läppärillä, suunnittelen sitä sun tätä, pohdin liikaa, pyörin taas pari kierrosta, harrastan sekavaa nettishoppailua ja katselen kattoa. Missä vaiheessa itsenäisestä naisesta tuli kakara, joka kaipaa nytsittenukkumaan-käskyä?

Kyse ei ole siitä, että tarvitsisin jonkun lusikka-asentoon kuorsaamaan niskaani tai söpöttämään korvaani iltarukouksia. Tai että kaipaisin hikistä kylkeä ja peittoja varastavaa unissaan puhujaa (en koskaan unohda, kun Petja unissaan joskus kertoi mulle pitkät pätkät kattopelleistä). Eli ei, en tarvitse kainalossa nyhjäämistä ja kuhertelua - ei sen puoleen, etteikö sekin olisi mukavaa. Mä tarvitsen jonkun, joka laittaa mut hammaspesun ja iltapisun kautta sänkyyn. Ja muistuttaa laittamaan herätyskellon soimaan.

Oikein hävettää. Iso ihminen, eikä ymmärrä vuorokaudenaikojen päälle. Nytkin mun pitäisi olla sikeässä unessa - ja aivan varmasti olisinkin, jos Petja olisi kotona. Saatana munkaltainen homssantuu-nainen tarvitsee rajat, eikä tällaista mahdollisuuksien maailmaa! Mähän vedän tässä pyörimisrallia vielä auringon noustessakin, ellei jotain äkkinukahtamista tapahdu. 

Mikä siinä on, että vannoutunut vahva ja itsenäinen ihminen, aikuinenkin kaiken hauskan päälle, ei osaa jumalauta edes mennä nukkumaan ilman toista? Missä välissä musta tuli nössykkä, joka tarvitsee miehen jo pelkästään nukkumiseen? Vessassa mä vielä osaan itsenäisesti käydä ja olen mä tänään jotain syönytkin, että sinänsä menee vielä hyvin. Mutta ei kovin kaukana mennä siitä, kun poikaystäväni pukee mulle pitkiä kalsareita ja soseuttaa keitettyä porkkanaa pikku-Jennille. 

Mä olen aina kuvitellut, että mä olen meidän suhteen kanaemo, joka laittaa pikkupetjalle rajat ja opettaa elämään ihmisiksi. "Ruoka suussa ei puhuta, motskarilla ei saa ajaa lujaa, muista ottaa salaattia, ilmoita kotiintuloaikasi, myöhään ei saa olla ja pesitkö kädet."  Mutta ei se sitten menny ihan niin. Tiputus vahvasta vaimokkeesta nössöksi pikkulikaksi oli aika kova.

Ps. Vielä on aikaa: http://lets-fake-it.blogspot.fi/2013/07/kysynny.html?m=1


20 kommenttia:

  1. Pakko sanoa että mun mies on myös unissaa selittäny pitkät pätkät kattopelleistä. :D

    Mutta oot aiva loistava kirjoittava, kuin voi es mielikuvitus käydä noin, iha paras oot!!!

    VastaaPoista
  2. Sama juttu tääl, huomaan ittestäni, että ilman yhteisiä iltarutiineja valvon aamuun asti tekemässä ei mitään. Miksei poikaystävällä oo tätä samaa ongelmaa? :D

    VastaaPoista
  3. Haha, kuulostipa tutulta. :D Täällä sitä itsekin valvotaan kun ei ole nukuttaja tällä hetkellä paikalla..

    VastaaPoista
  4. Heh, luin monta kertaa, että Petja selitti sulle unissaan kellopeleistä. Pitäisköhän mennä nukkumaan...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä taas luin tän jo yöllä vauvan herättyä ja väsyneenä en ymmärtänyt sanaa "kattopelleistä" aluksi oikein, vaan luulin et sillä tarkoitetaan jotain katonrajassa hilluvia klovneja ja sain siitä jo väristyksiä ku ajattelin et hyi kuinka friikkiä :DD

      Poista
    2. Mä tajusin vasta Karon kommentin luettuani, ettei ilmeisesti puhuttukaan kattoklovneista... Mikä pettymys :D

      Poista
    3. eih, luulin et puhuttiin kanssa niistä punanenäsistä hirvityksistä.. :D

      Poista
  5. Kuulostaa niiiiin tutulta! Nukun ehkä puolen tunnin pätkissä koko yön, jos poikaystävä ei oo ollu mun kans tekemässä iltarutiineja ja nuku mun vieressä. :D

    VastaaPoista
  6. Niin. Kanssa-asukki muutti pois puoli vuotta sitten, ja mä en edelleenkään oo oppinut nukkumaan. huoh.

    VastaaPoista
  7. Vessassa mä vielä osaan itsenäisesti käydä ja olen mä tänään jotain syönytkin, että sinänsä menee vielä hyvin

    Vitdi et rakastan sinuu ja itseironian määrää <3 Jepa oot ihana

    - V

    VastaaPoista
  8. Hah tää menee asian vierestä, mutta pakko kertoo.

    Vuosia sitten mun tyyppi herätti mut keskellä yötä ottamalla mua kyljestä kiinni. Sit se rupes tutkailemaan sitä peittoa siinä päällä ja kysyi että "onko tämä sarjanumero 38?" Se oikein siristeli silmiään ja yritti nähdä et onko :D Oli kivaa herätä sen takia...

    Mutta joo, mä taas nukun yksin tosi hyvin, koska täällä on eräillä ongelmia kuorsaamisen kanssa. Sillon kun olen yksin niin on ihanan hiljaista ja vielä tilaakin on enemmän :D

    Samaa mieltä olen kyllä siinä, että jotenkin rutiinit menee, mä kyllä valvon pidempään jos olen yksin. Ja sillon aika menee kans just johonkin nettishoppailuun tai muuhun tosi järkevään kellonaikaan nähden.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä taas en osaa nukkua kun ei enää oo ketään kuka olis kuorsaamassa :D hassua miten kaikkeen tottuu.

      Poista
  9. voi luoja.. meinas tulla rahkat nenästä seinille kun kohdan
    "Saatana munkaltainen homssantuu-nainen tarvitsee rajat"
    luin: "Saatana munankeltainen homssasuu-nainen tarvitsee rajat" ???

    VastaaPoista
  10. Näinhän se menee. Myös omalla kohdalla tuntuu että poikaystävä pitää minut jotenkin "ruodussa". Sitten kun se vaikka muutamaksi viikoksi lähtee reissuun niin valvon pikkutunneille, syön roskaruokaa kuin porsas enkä saa koko päivänä mitään järkevää aikaiseksi, kun ei tule edes huono-omatunto siitä että tiskit kasaantuu altaaseen kun poikaystävä ei ole niitä näkemässä. :D

    VastaaPoista
  11. Meilläpäin täysin sama juttu kun ei olekaan sitä poikaystävää valvomassa nukkumaanmenoa...

    VastaaPoista
  12. Allekirjoitan koko tekstin sataprosenttisesti!!
    T: toinen Jenni

    VastaaPoista
  13. Mä en ehkä kuvailis poikaystäväni armeijassa oloa sanalla ihanaa, mutta nukkuma-asioissa se oikeesti on ihanaa: saan kokonaan itselleni 120-senttisen sängyn, eikä tarvi keskellä yötä herätä siihen, kun sen toisen puolikkaan tyyny löytyy naamalta, jalka suusta tai koko ukko puoliksi päältä. Ah autuutta.
    Mutta äkkiäkös se puoli vuotta tai vuosi hurahtaa, tsemppiä meille kaikille. ;)

    VastaaPoista
  14. sillon ku oot yksin niin masturboi mutta ennen sitä hanki kunnollinen vibradildo

    VastaaPoista
  15. On vähän asian vierestä, mutta oon usein miettinyt sitä, et miksi on ihan hyväksyttyä että aikuinen nainen ei osaa nukkua ilman ukkoaan, mutta pikkulapsi lykätään nukkumaan omaan petiin ja omaan huoneeseen muutaman kuuakuden vanhana, jotta oppisi nukkumaan yksin. Ja jos pikkunapero sit nukkuu perhepedissä tai samassa huoneessa vanhempien kanssa ni jo vain siitä kasvaa riippuvainen pullamössöaikuinen sit ihan varmasti vanhempana...

    VastaaPoista

Ei muutaku kommenttia tiskii!