HUOM! Blogin tarkoitus ei ole loukata ketään tai aiheuttaa minkäänlaista mielipahaa. Tekstit ovat pääsääntöisesti aivotonta läpäheittoa tai humoristista lätinää. Toisinaan kynään tartutaan vakavammallakin mielellä. Mikäli huumorini tai tyylini ei uppoa, blogissa esiintyvät kannanotot aiheuttavat harmia tai tekstit kuulostavat yli-ikäisen pissiksen rageemiselta, suosittelen vaihtamaan sivustoa.

maanantai 22. heinäkuuta 2013

Man versus woman

Vaikka mua kuvottaa suunnattomasti nainen takaisin keittiöön-läpät ja miesten paremmuuden korostaminen asiassa kuin asiassa, niin silti... Sanotaanko näin, että monilla sovinistisuuksilla on jonkinlainen todellisuuspohja. 

"Nainen ratissa". En väitä, etteikö maailmasta löytyisi huippunaiskuskeja ja toisaalta sitten taas miehiä, jotka täyttävät ratin ja penkin välisen tilan ihan jollain muulla kuin ajotaidoilla. Mutta kyllä se musta vaan on niin, että naisilla noita pikkuhaavereita käy auton kanssa enemmän, kuin miehillä. Mä en ole varmaan koskaan kuullut kenenkään miehen sanovan, että "peruutinpa sitten roskikseen" tai "niinku se vaan tuli mun eteen". Useammin myös "ajoin perään" tulee naisen suusta. Ja kaikki naiset, joiden olen kuullut sanovan "siis mä olen keskivertoa parempi kuski" ovat kyllä aivan jäätäviä katastrofeja renkailla. Ei se ylimitoitettu kaasun käyttö tee naisesta huippukuskia! 

Myös naiset jollain tavalla kuuluvat sinne keittiöön ja siivouskomeroon. Onhan se mahtavaa, jos mies osallistuu kotitöihin täydellä antaumuksella, mutta en mä kyllä koko asunnon siisteystasapainon ylläpitoa yhdenkään kaksilahkeisen harteille asettaisi. Naisilta vaan yksinkertaisesti paremmin sujuu pölyjen pyyhkiminen ja koristeposliinielukoiden asettelu kirjahyllyyn. Kaikkihan siihen pystyy, mutta me leidit osataan se homma. Mä mieluummin sukeltaisin happoaltaaseen, kuin antaisin Petjan asetella kynttilät ja kaikenmaailman koristekivet riviin. Ja toisaalta mieluummin pesen hikisukkia, kuin makaan auton alla meisseli tanassa. Tai siis meisseli otsassa.

Monesti miehet myös sanoo joidenkin asioiden olevan "akkojen hömpötystä" tai "ämmien hysteriaa". No sehän on ihan totta! Siis yksikään mies ei saa sellaista vinkuvonkudraamaa aikaiseksi nolla-asioista, kuin naiset. Harvat miehetkään ovat niin ylisuojelevaisia kuin me. "Hei varo nyt hei se keittiöjakkara on tosi vaarallinen hei ei siihen saa nousta, siitä tippuu, murtaa selkärangan, halvaantuu ja kuolee kun jää pyörätuolilla auton alle kun pyörätuolin jarru pettää alamäessä!! Ja sitten suhun iskee salama, saat verenmyrkytyksen, käsi tippuu irti, hevonen juoksee sun yli ja hukut vesilätäkköön!! Hei ihan hengenvaarallista toi sun touhus siinä jakkaralla nyt kyllä on!!"

Mä en tiedä mistä tää mun vanhanaikainen sukupuoliasetelma johtuu, meillä on iskä aina kulkenut imurin kanssa siinä missä tehnyt ns. raavaiden miesten hommia ja äiti korjaillut kodin pikkuvikoja paremmin kuin moni nikkarimies. Mun mielestä niin naisen kuin miehenkin kuuluu osata ihan kaikkia hommia, kyllähän ihmisen ny saatana pitää pärjätä omillaankin! Mutta se, että toiset vaan hallitsee tiettyjä osa-alueita paremmin kuin toiset, on vaan fakta. Suurin osa miehistä nyt vaan osaa rakentaa ja korjata erinäisiä asioita paremmin, kuin me ämmät. Ja me ämmät nyt vaan omataan parempi silmä kodinhoidon ja sellaisen pesänrakennuksen suhteen. Mä en ainakaan jaksa lähteä taistelemaan geenejä ja perimää vastaan hokemalla "naiset osaa kaiken mitä miehetkin - ja paremmin!!!"-feministimantraa. 

Mä en ymmärrä miksi edes pitää kilpailla, että kumpikos tämän osaa, mies vai nainen. Ja yleensä se on nainen, joka tätä kilpailua ylläpitää. "Katsokaapas, kyllä nainenkin osaa lampun vaihtaa, heh heh, meni paremmin kuin monella äijällä, kyllä nyt kelpaa, ei tässä miehiä tarvita, heh heh!"-sönkönsöö on jotain niin raskasta kuunneltavaa, että morjes. Että vautsivau, annanko mitalin!? Osasit jotain tasavertaisesti miehen kanssa! En mä usko että miehetkään pyykkiä pestessään kelaa, että ei perkele, melkein yhtä puhdasta tuli ku vaimon pesemänä (vaikka todennäköisesti se mies sinne koneeseen valkopyykin sekaan heittää parit mustansiniset työhousut, ku 'ei se ny oo nii justiinsa' ja koko perhe saa nauttia hivenen harmaaseen taittuvasta pyykistä).

39 kommenttia:

  1. Can I get an amen!

    Naiset on myös yksinkertaisesti miehiä taitavampia mm. tulemaan raskaaksi ja synnyttämään lapsia. Asioita, joista ei voi kiistellä :D Kummallakin sukupuolella on omat osa-alueensa joissa ollaan taitavia.

    Siksikään en tajua, miksi feminismi on edennyt just tuohon "Naiset on kaikessa parempia" -suuntaan... Koska ei se oo totta. Ja miks pitäiskään olla?

    Ite oon ihan mielelläni tämmönen heikonpuoleinen nainen jonka täytyy pyytää miestä imuroidessa avuksi sohvaa nostamaan... :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Miksi sä sitä miestä imuroit?

      Poista
    2. Miksi sä ymmärrät tahallaan väärin?

      Poista
    3. Hah :D ymmärsin täysin ton viimesen lauseen mutta nauroin silti ekalle anolle

      Poista
    4. Ei se feminismi kyllä tarkoita sitä, että ajattelumaailma olisi "naiset on parempia vittu kaikki miehet on sikoja!!!1!", vaikka toki näitäkin tapauksia löytyy. Onhan niitä "lololol vittu ku oon hauska naiset keittiöön!!"-tyyppejäkin. Feminismi on mahtava asia, ja vaikka esim. suomessa naisten asema ei ole niin paha, niin siirryppä jonnekkin kehitysmaiden puolelle ja mietippä sitten uudestaan. Feminismissä on kyse tasa-arvosta, ei se ole mikään kilpailu siitä kumpi sukupuoli on parempi. Miehet on mahtavia, mutta niin on myös naiset! Ollaan kaikki parhaita yhdessä.

      Poista
  2. Mutta, on myös perheitä yms. joista puuttuu mies, ja kyllä se nainenkin (tässä tapauksessa mun äiti) osaa korjata autoaan ja hoitaa ns. miehen työt. + Ainut 'naisten homma' mitä äitini ei osaa, on virkkaus. Enmäkään sitä osaa, veljet sentään osaa:D

    Oon ylpee mun äidistä :')

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. toi ei nyt ollu tän jutun pointti.. :D

      Poista
  3. Ah, ja se miten naiset saavatkaan ongelman aikaiseksi kaikesta. Mikään ei ole ärsyttävempää kuin ainainen itkuporku ja marttyyriasenne jostain täysin turhasta.
    "Yhyy mua riepoo kun mua sanotaan lyhyeksi"
    "Yhyy mua riepoo kun mua sanotaan pitäksi"
    "Yhyy mua riepoo kun ton naisen kaulakoru ei sovi sen hameeseen"
    "Yhyy mua riepoo kun Amanda osti samanlaisen paidan kuin minä, se ämmä"
    "Yhyy mua riepuu kun mulle sanottiin että mulla on pitkät hiukset"
    "Yhyy mua riepoo kun joku sanoi että mulla on tissit"

    Nyt jumalauta.

    VastaaPoista
  4. tuu kattoo mun ja mun parhaan kaverin paskaläävää niin muuttuu sullakin mieli kodinhoidon suhteen :D eihän me nyt vittu (..) vaginallamme siivota, joten toi sun argumentti on jotenkin ihan päin persettä. tai munasarjani ja pölyjen pyyhkiminen (kerran kolmessa kuussa, niin ja vaihdan lakanat puolen vuoden välein..mitäs viel) ei liity toisiinsa jotenkin yhtään mitenkään, ja on jotenkin absurdia et niillä olis yhtään mitään tekemistä toistensa kanssa ...

    musta on surullista taas että naisviha on niin suosittuu ja yleistä, et naisetkin kokee jo asiakseen mollata itteään :DD sullaki on menny feminismin pointti vähä ohi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ehkä sullakin meni vähän pointti ohi, tässä kun ei puhuttu niinkään kaikkien vaan suurimman osan puolesta.. kuulu rauhassa siihen pienempään ryhmään, ja jos sua ei ällötä nukkua puolta vuotta samoissa lakanoissa ni testosteroniarvot vaan kohisee ylöspäin!

      myöskään toteaminen siitä että hoitaa mielummin naisen perinteiset roolit kun lähtee sorkkimaan jotain autoa, ei tietääkseni ole mitään sen suurempaa 'naisvihaa'

      Poista
    2. Mä en tietääkseni ole sanonut, että jokaikinen nainen on parempi siivoaja kuin kukaan mies tai että jokaikinen mies parempi autonkorjaaja kuin yksikään nainen. Se nyt vaan on fakta, että miehissä ja naisissa on eroja ja toinen sukupuoli keskimäärin (!) hallitsee jotain asiaa X paremmin kuin toinen. En tajua miksi se, että naisilta keskimäärin sujuu kodinhoito paremmin kuin miehiltä, on niin saatanan kamalaa naisille ja varsinkin feministeille? Ei munkaan kotini ole lainkaan siisti (oikeastaan aika järkyttävä), mutta silti mulla on ihan erilainen näkemys siitä, mitä siisteys ylipäätään on kuin suurimmalla osalla miehistä.

      Ette ehkä siivoa vaginalla, mutta naisilla vaan se ns. pesänrakennusvietti tulee huomattavasti selkeämmin esille kuin miehillä. Se, että sinä, ystäväsi ja tuhat muuta naista on poikkeuksia, ei tarkoita, että sukupuolten väriset erot ja taitoalueet olisivat täyttä paskaa.

      Jos se on naisten itsensä mollaamista, että tiedostaa rajoitteensa mutta tietää myös missä on vahvoilla, niin voi terve ja morjes. :D

      Poista
    3. Tuo ???-nimimerkin kommenttihan on juuri sitä perus "minä olen parempi kuin muut, koska olen kuin mies" -ajattelua, josta Jenni antoi esimerkin lampun vaihtamisesta. Huhhuh. Miksi pitää nukkua paskasissa lakanoissa ja vielä kehuskella sillä? Se, että sinä ja ystäväsi elätte paskaläävässä ja olet olevasi niin miehekäs sen vuoksi, ei tee sinusta sen parempaa ihmistä kuin me muut olemme.

      T. Nainen, joka osaa tehdä myös miesten työt ylpeilemättä sillä taidolla

      Poista
  5. Muakin alkoi ärsyttään tää teksti.
    Esimerkiksi se, että naiset yleensä "on parempia" siivouksessa kuin miehet, johtuu ihan kasvatuksesta. Tytöiltä oletetaan enemmän huoneen siistinäpitämistä ja kotitöidentekoa jo lapsena kun pojat saavat rellestää ja paskoa perheen naispuolisten jäsenten siivouksen lopputuloksen koska "pojat ovat poikia"!
    Mua niin vitutti tollainen miesten ja naisten-työt asetelma jo pienenä kun aina mun oletettiin olevan se siisti ja mun olisi pitänyt siivota kotona koska olen tyttö. Ja kuten ??? sanoi, ei se "siivoustaito" ole missään vaginassa. Se tulee siivoamalla ja se on vaan paskan sovinisten kasvatuksen merkki jos saman perheen tytöt "osaa" (voiko siivoamista osata?? no, viitsii enemmänkin) siivota ja pojat vaan vetää lonkkaa.
    Ja tuo että naisille sattuu pikkuvikoja ajaessa johtuu siitä että naisilla on erilainen aivorakenne kuin miehillä ja avaruudellinen hahmotuskyky (en ole varma onko oikea sana) huonompi. Mutta mun mielestä naiset on silti yleensä parempia kuskeja kuin miehet, varsinkin nuoret naiset verrattuna nuoriin miehiin- miehet ajaa enemmän kuolonkolareita koska ottavat enemmän riskejä liikenteessä. Mun mielestä on paljon parempi tappaa vaikka miljoona roskista, tehdä paniikkijarrutuksia ja sekoilla parkkipaikoilla on ajaa kuin ajaa ylinoupeudella pari ihmistä tappava kolari koska haluaa näyttää kavereille kuinka kovaa autolla oikein pääsee!!!!!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Miten mulla on sitten tuollainen ajatusmalli, vaikka mua ei järkyttävällä sovinistisuudella ole kasvatettukaan? Isä meillä on aina siivonnut sata kertaa enemmän kuin minä ikinä, ei meillä ole ollut tuollaista "naisten kuuluu siivota ja miesten elää!!!" Ja ns. siivoustaidolla tarkoitan sitä, että kyllä naisella on aivan selkeästi enemmän taitoa ja ymmärrystä huonekalujen järjestyksen, sisustuksen, estetiikan ja viihtyvyyden suhteen, kun taas mies on yleisesti ottaen käytönnöllisempi, eikä samanlailla satsaa ns. "oman pesän viihtyvyyteen".

      Se että sukupuolilla on/on ollut tietynlaisia rooleja, niin vittuakos sitten? Jos jossain perheessä nainen korjaa autot ja mies hoitaa vauvat, niin mitä sitten? Ja mitä sitten, jos nainen haluaa olla kodinhengetär ja mies tuoda leivän pöytään? Kummasti se vituttaa aina muita enemmän, kuin niitä itse ihmisiä. Mun puolesta kuka tahansa saa taistella sukupuolirooleja vastaan, mutta mun puolesta niitä saa myös noudattaa, jos se tuntuu luontevimmalta. Mulle on luontevinta että Petja korjaa auton ja mä pesen pyykit. Mitä sitten? Olenko mä nyrkin ja hellan välissä? Mun mielestä tää on just sitä ämmien vouhottamista tyhjästä.

      Mä en ymmärrä miksi se on monille ongelma, että naiset ja miehet vaan omaavat erilaiset osaamisalueet.

      Poista
    2. Jep, meillä on ollut siivouksen suhteen se asettelu, että naiset siivoavat. En silti osaa sitä, ei ikinä kiinnostanut, eikä kiinnosta vieläkään. Pystyn kyllä hoitamaan ne asiat, ei siinä mitään, mutten yksinkertaisesti vain kiinnitä huomiota roskaan lattialla tai siihen onko tasot pölyisiä.

      Sukupuolirooleissa ei ole mitään vikaa kunhan säilytetään valinnan vapaus. Ei siivovat naiset ole heti yhteiskuntansa ja sovinistiperheensä mielettömiä uhreja jotka on iltasatunaan kuulleet mikä on Tolun oikea suhde veteen kun pestään lattioita. Jotkut vain haluavat siivota. Ei se ole väärin, jos sukupuoliasetelmat ovat perinteiset, eikä se tee perheestä ahdasmielistä, mieletöntä tai typerää. Järki käteen nyt.

      Ja jos naisten ajamiseen vaikuttaa aivojen rakenne, miksei se sama vaikuttaisi myös siihen, kumpi sukupuoli on taipuvaisempi siivoamaan? Ne aivojen rakenteen erot selittävät myös miksi tytöt leikkivät kotia ja pojat autoilla. Aivoargumentti on muutenkin typerä, sillä erot eivät ole pysyviä, ne ovat erittäin yksilöllisiä, ja tasaantuvat iän myötä. Eikä syy poista seurausta. Vaikka aivot kuinka olisivat erilaiset, niitä hölmöjä kolareita sattuu naisille silti.

      Poista
    3. Ja meillä taas kaikki ovat siivonneet yhtälailla, ja minä osaan kyllä siivota kun haluan mutten tahdo. Perheessämme pikkuveli siivoaa huoneensa useammin kuin minä vaikka olisin siinä varmasti "parempi". Meidän kodissamme pojat eivät ole myöskään vetäneet lonkkaa jos minä olen siivonnut, heille on muita töitä, kuten ruohonleikkuu/lumityöt. Ja ainakin itse olen ollut tähän varsin tyytyväinen enkä koe olevani sovinistisestä perheestä vaikka naisten ja miesten työt ovatkin meillä olemassa.

      Poista
    4. Vähä hajosin tolle pampulalle xD ihme nillitystä :DD muhahahaaaa

      Poista
    5. nojoo ymmärrän kyllä sen että nuorilla miehillä on tarve esitellä että kuinka kovaa auto kulkee, ja se on vaaraksi liikenteelle, mutta eikös sitten se että jotkut vanhemmat (ja nuoremmatkin) naisihmiset hidastelevat liikenteessä, kulkevat motarilla kahtakymppiä ja kääntyvät kaupan pihaan puoli tuntia, koska auto vaan on niin iso naiselle , ole vaarallista kun ihmiset lähtevät ohittamaan tätä hidastelijaa ja yhtäkkiä nainen päättääkin että enpäs menekkään tuonne kauppaan ja lähtee peruuttamaan jolloin tulee kolari sen kärsimättömän ihmisen kanssa joka on juuri ohittamassa tätä naisautoilijaa... Sillä juuri tälläisia naisia näkee joka päivä liikenteessä, mutta en kuitenkaan ihan joka päivä näe niitä miehiä jotka hurjastelevat näyttääkseen kavereille .....

      Poista
  6. tää teksti oli ihan viihteellinen ja hauska, mutta kyllä mäkin ajattelen ettei se ole sukupuolessa mitä kukakin osaa/haluaa tehdä ja mihin panostaa. vaikka ei oliskaan kovin räikeesti kasvatettu mihinkään sukupuolirooliin, on se jo historian mukanaan tuomaa sekä usein tiedostamatonta ja yleisesti hyväksyttyä ja täten "normaaliksi" miellettyä, mitä sukupuolensa edustaja tekee. tytöille ostetaan nukkeja ja lelukeittiöitä, leikitään kotia tms, ja pojat rämpii ojissa sammakoiden perässä (nojoo, kyllä mäkin rämmin ojissa ja leikin pokemoneja vaikka nainen oonkin mut näin yleistäen).

    mulla ei ole kantaa "sukupuolettomaan kasvatukseen", eikä tää ole mikään manifesti sen puolesta. meidän kulttuuri nyt vaan sokaisee meidät omilla normeillaan.

    VastaaPoista
  7. Haha :D Nää postaukset on aina nii hyviä, mutta suurinta iloa on melkei aina lukea kun jotkut vetää 5 kiloo hiekkaa sinne siivouksessa käytettävään välineeseen eli vaginaan :D siis KUKA OIKEESTI JAKSAA aina suuttua näistä ::D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eikö jennin tarkoitus ole herättää keskustelua näillä teksteillään? Eivätkö mielipidetekstit ole onnistuneita, jos ne herättävät keskustelua ja tunteita? Minusta se ei myöskään tarkoita, että olisi "vetäny 5 kiloo hiekkaa sinne siivouksessa käytettävään välineeseen eli vaginaan" jos kertoo omia näkemyksiään. Enkä itse siis ole aikasemmin tänne mitään kommentoinut, joten en kuulu näihin jotka "suuttuvat". Ihmetyttää vain. :) kertokaa ihmeessä, jos olen ihan hakoteillä :D

      Poista
  8. Riippuu ihan ihmisestä, ei sukupuolesta, miten hommat osaa. Esim. mun mies ei omista ajokorttia, eikä sillä oo koskaan ollu autoa, se ei osaa vaihtaa renkaita, mä osaan. Ja sitäkään ei vissin nainen osaa/saa osata. Ei sitä saa ees rauhassa tehdä kun siinä ihan oikeesti on naapuritkin ihan "siis vaihdatko SÄ teidän renkaat?" "öh, joo kun mä tätä ajankin?" 2 kertaa on jopa käynyt niin, että joku ihan tuntematon äijä on tullu siihen et "hei kuule tarviiks sä apua?" "no en?" Ja ei varmana ollu naamasta kiinni kun olin pieruverkkareissa ilman meikkiä tukka huitastuna kiinni. Plus että mä en myöskään ollut mitenkään "omg mitä mä teen onks tää tunkki ihan oikeen mite tää aukee??"

    Mies taas osaa leipoa ihan stanan hyvää pätkiskakkua. Mä jos leivon vaikka sämpylää niin viimeks kävi niin että me molemmat istuttiin vuorotellen vessassa päästämässä varpusia lentoon. Eikä ne ollut ees hyviä.

    Mun mies osaa myös siivota. Se itseasiassa siivoo huolellisemmin osassa asioita mitä mä. Kuten imuroinnissa. Ei se oo mikään automatio että jos on pippeli niin ei osaa pyyhkiä pölyjä kunnolla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin totta kai löytyy poikkeuksia, mutta tässä puhuttiinkin YLEISESTI sukupuolirooleista. OLETKO SOKEA vai etkö osaa lukea?

      Poista
    2. Joo oon sokee ja luen tätä nettii mun pistekirjotusnäytöltä, ootko sä TYHMÄ VAI IDIOOTTI noitten sun kommentties kanssa?

      Poista
    3. Ollaanpas sitä sivistyneitä kun pitää ruveta nimittelemään toista, oliko paha päivä? ;)

      Alemapana joku ano sanoikin erittäin hyvin, kävisi myös tähän:

      "Voi hyvä tavaton, että aina joku jaksaa kutitella persettään ja tulla avautumaan kun heillä asiat eivät mene yleisten normien mukaan :D Sanotaan, että yleisesti miehet taitavat auton korjauksen ja naiset siskonmakkarakeiton teon paremmin, niin eiköhän täällä ole kuoro laulamassa kuinka hän ei naisena tiedä edes mikä on siskonmakkarakeitto eikä hänen miehensä ole edes koskaan nähnyt autoa..."

      Tässä postauksessa ei ollut ilmoitusta että tulkaa kertomaan kuinka teillä asiat hoidetaan tai ylistäkää miestänne kuinka se leipoo vihannesmuussia muna ojossa yyyh ja kuinka te korjaatte puuttuvat akselit autosta Nyyh:)

      Poista
  9. Ettekö ymmärrä näitä lauseita: " "Nainen ratissa". En väitä, etteikö maailmasta löytyisi huippunaiskuskeja ja toisaalta sitten taas miehiä, jotka täyttävät ratin ja penkin välisen tilan ihan jollain muulla kuin ajotaidoilla. Mutta kyllä se musta vaan on niin, että naisilla noita pikkuhaavereita käy auton kanssa enemmän, kuin miehillä."

    Ette näköjään. Jokasen ei tarvi tulla kertomaan "siis hei mä osaan korjata autoo ja mun mies ompelee pöytäliinoja" Vaikka just sulla asia ois noin se ei tarkota että yleistettynä se ois.
    Mä en itekkään ymmärrä että miks miehet tykkää autoista ja naiset vaatteista. Kaikella järjellä ajateltuna sukupuolen ei pitäis vaikuttaa. Mutta silti se vaan on niin että naiset tykkää vaatteista ja miehet autoista. yleistys taas, ei tarvi tähänkään sanoa "mä oon nainen ja tykkään autoista" koska tietysti jotkut naisetkin tykkää autoista. Miettikää jos otatte kadulta vaikka 100 (auton omistavaa) miestä ja naista ja kysytte "monta sytytystulppaa sulla on autossa" ja "milloin viimeksi ostit vaatteen jota et välttämättä tarvise" Mä vähän veikkaan että miehet veis ekan ja naiset tokan.
    Mä vastaisin ekaan että en tiedä, ja tokaan tänään. Mun mies vastaisi ekaan *oikean vastauksen* (jota en voi laittaa esimerkiksi koska en tiedä sitä) ja tokaan että 3 vuotta sitten koska sai halvalla.

    VastaaPoista
  10. Voi hyvä tavaton, että aina joku jaksaa kutitella persettään ja tulla avautumaan kun heillä asiat eivät mene yleisten normien mukaan :D Sanotaan, että yleisesti miehet taitavat auton korjauksen ja naiset siskonmakkarakeiton teon paremmin, niin eiköhän täällä ole kuoro laulamassa kuinka hän ei naisena tiedä edes mikä on siskonmakkarakeitto eikä hänen miehensä ole edes koskaan nähnyt autoa...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ahhahhaa että repesin! Just näin!

      Poista
    2. Kompppaan! :DDDD

      Poista
    3. Voi tätä juuri olin tulossa itsekin sanomaan! Tuntuu olevan niin mielettömän siistiä olla nainen joka osaa fiksata lunarikuntoisen auton tai räkii tupakkipaikoilla "kuin äijjä!!!!"

      Poista
  11. Siis tosi moni mieshän just nykyään saa vaikka mitä vinkuvonku-draamaa aikaseks ihan olemattomista jutuista... Oisko sit tarttunu meiltä naisilta.

    VastaaPoista
  12. Meillä taitaa olla aika kieroutunu roolijako :D molemmat ollaan kuskeja (ja juu henkilöautoa isompia ajetaan) joten auto on aika tuttu juttu molemmille. Voin silti myöntää et mieheltä löytyy enemmän luottoa omiin taitoihin.

    Kotona tehdään asiat yhessä, ja molemmat toki valitsee tekemisen oman halun mukaan. Ei oo miesten ja naisten töitä, mut miksen antais miehen tehä ku se tekee helpommin. Ja kyllä mä pidän huolen et ne kynttilät ynnä muut on oikeissa paikoissa ;D

    <3 nana

    VastaaPoista
  13. Tää postaus oli kyllä hyvä! :) Ite kyllä myönnän että meillä mies tekee kaikki hommat mitkä liittyy autoon tai johonkin sellaseen josta en tajua mitään ja mulle jää sisustaminen, siivoominen, pyykinpesu... Mieheni kun pesi viimeeksi pyykkiä, oli muutama mun vaate käyttökelvoton kuivausrummun jäljiltä... Että näin.

    Eniten naurattaa kyl noi kommentoijat jotka ei tajua koko postauksen pointtia XDD

    VastaaPoista
  14. Minäkin hoidan kotityöt kotonamme ihan mielelläni ja ruokaakin teen, koska oikeasti pidän siitä. Sitten hän vielä tuhahtaa, jos mainitsen vitsillä, että akkojen hommiahan nämä ovat :D Minkäs sille voi, ettei se ainakaan tuolta mieheltä luonnostaan onnistu. Auton ja ajokortinkin luottaisin ihan mielelläni ensiksi hänelle, jos sellaiselle joskus edes tulee käyttöä ja varaa on, koska hän nyt sattuu olemaan parempi ja kokeneempi näissä asioissa. Minä taas en niistä tiedä juuri mitään.

    Ja eräs kaikkein rasittavin tapa monella naisella on tulkita asioita kuin asioita ja yleensä ihan naurettavasti. Barbienukkeja tai muuta vastaavaa aletaan boikotoimaan niiden seksistisyyden tai liiallisen naisellisuuden takia, koska siis lapsellehan tulee tietenkin kuva siitä, että tuolta hänen itsekin pitäisi näyttää. Milloin kukaan mies ajattelisi noin? Ei koskaan. Sitten se, että takerrutaan yhteenkin pieneen sanaan. "Jaa se sano sua aika ihanaks? Joo ei se sitä oikeesti tarkota, kun se ei jättäny tota aika-sanaa pois."

    VastaaPoista
  15. http://tiedebasaari.wordpress.com/2012/11/12/naiset-ovat-huomattavasti-parempia-ja-turvallisempia-autoilijoita-kuin-miehet/

    jätän tämän vain tähän

    VastaaPoista
  16. Siihen siivoamistyyliin vaikuttaa ehkä eniten perhetausta. Ei siis se kuka teki mitäkin kotona, vaan se siisteyskäsitys joka kotona oli ja minkälaiset muistot siitä on. Kerronpa tähän mistä meillä tämmöset poikkeavuudet johtuu. :P

    Äitini on aika suuripiirteinen, koska se tottui kamalaan sotkuun kotona. Ainoa, mitä se inhoaa on sanomalehtikasat, koska ne muistuttaa jostain ajasta jolloin niillä meni tosi huonosti. Muuten sillä oli ilmeisesti onnellinen lapsuus.
    Iskä on siisti pilkunnussimiseen asti, koska se ilmeisesti yrittää koko ajan piiskata itseään ylös siitä mitä niillä kotona oli (juoppohullu isä). Sillä on joku pakko olla parempi kuin muut -kompleksi ja se näkyy elämän joka osa-alueella.
    Ihmiset tuo aina tavallaan oman historiansa mukaan suhteeseen, koska se on osa heitä.
    Sori mun oli pakko "iskeä kommenttia tiskiin", koska halusin (osallistua tappeluun ja analysoida vanhempiani eiku...) sanoa tämän.

    VastaaPoista
  17. mää oon pari kertaa tirauttanut pari kyyneltä, kun yksin kotona ollessa hirveessä naposteluhimoissa oon yrittänyt avata lasista fetapurkkia, enkä oo saanut sitä auki D: oon sitte joutunu odottamaan siihen asti ku poikaystävä tulee käymään ja omahyväinen ilme kasvoillaan avaa sen saatanan purnukan :D

    en tiiä oliko tää nyt ihan tän postauksen pointti, mutta mitä me tehtäiskään ilman noita kakslahkeisia?

    VastaaPoista
  18. Sukupuoliroolit ovat jänniä. Yleensä ne eivät haittaa, varsinkin silloin, jos itse edustaa edes jotenkin stereotyyppistä kuvaa miehestä tai naisesta mutta silloin, kun poikkeaa tästä kaavasta, niin rooleista tulee kahlitsevia. Enkä tarkoita vain naisia. Miehet kärsivät tilanteesta ehkä enemmän. Tytön/naisen on hieman hyväksytympää näyttää "maskuliinisia" piirteitä, kuin pojan/miehen näyttää "femiinisiä" piirteitä. Uranainen alkaa olla jo jollain lailla hyväksytty, mutta kotiin jäävä pullaa leipova lapset hoitava itkuherkkä mies on kauhea asia. Nainen voi harrastaa autoilua, mutta balettia harrastava mies on gay. Tai jotain muuta.

    Sukupuolirooleista täytyy oppia välillä päästämään irti. Voi olla, että suurin osa miehistä ja naisista sopivat kyllä rooleihinsa, mutta se, että roolia rikkoo, ei saisi olla paha asia.

    VastaaPoista

Ei muutaku kommenttia tiskii!