HUOM! Blogin tarkoitus ei ole loukata ketään tai aiheuttaa minkäänlaista mielipahaa. Tekstit ovat pääsääntöisesti aivotonta läpäheittoa tai humoristista lätinää. Toisinaan kynään tartutaan vakavammallakin mielellä. Mikäli huumorini tai tyylini ei uppoa, blogissa esiintyvät kannanotot aiheuttavat harmia tai tekstit kuulostavat yli-ikäisen pissiksen rageemiselta, suosittelen vaihtamaan sivustoa.

lauantai 3. elokuuta 2013

Vaimoainesta

Ennen olin spontaani, tykkäsin juhlia ja ylläpitää vilkasta sosiaalista elämää, shoppailla, näyttää hyvältä, elää nuoruutta ilman suurempia sitoomuksia, olla vähän vallaton hassuttelija. Nyt mä olen se kotihiiri, jonka suurin ilo on pestä pyykkiä ja ihastella, miten kivasti ne kesätuulessa kuivuu. Se kotihiiri, joka haluaa kukkapenkin, omenapuun, farmariauton, hyvän pesukoneen ja ihan liikaa Iittalaa. Se kotihiiri, jollaista en ihan heti olisi uskonut itsestäni - typerästä tuuliviiristä ja aivottomasta apinasta - kuoriutuvan. Mitä vittua Jenni?

Millainen nössykkä ihmisen täytyy olla, että saa kiksejä astianpesukoneesta tai puhtaasta vessanpöntöstä? Saatana mun kuuluis olla glitterit niskassa sheikkaamassa lättäpersettäni keskellä viikkoa jollain rupusella teiniklubilla ja suunnitella villejä Vironreissuja ja tyttöjeniltoja! Tai edes käydä jossain tapahtumissa, edes jumalauta elokuvissa! Mun kuuluis olla kiinnostunut shamppanjasta ja mansikoista, festareista ja extempore-reissuista! Ei ihmetellä sitä, kuinka kivasti meidän farkkuun mahtuu sitä sun tätä ja kuinkas monta plussapisteseteliä nyt postisetä toikaan.

Ennen mä etsin vaatteitakin periaatteella "perse näyttää tässä hyvältä" tai "tää korostaa mun rusketusta". Nyt mun pukeutumisen sääntö numero yksi on "ei haittaa vaikka tää vähän likaantuu" tai "kivan nuhjunen ja epäeroottinen rätti, tässä onkin kiva nyhjätä nurkissa!". Ei helvetti, eilen mä leivoin omenapiirakkaa ja tein laatikkoruokia pakkaseen. PERJANTAINA! Ja ihastelin - en tiedä monettako kertaa - kuinka hirveen kivoja ne Arabian Uunikokki-vuoat onkaan! 

Hauskintahan tässä on, että Petja se moottoripyöräilee, reissaa ja touhuaa. Vois sanoa, että elää. Tänään kävimme hyvin lyhyen ja ytimekkään keskustelun: "Lähetääks kattoon ralleja?" "NO MINULLA ON KYLLÄ VÄHÄN MUUTA TEKEMISTÄ!" ( = pistin astianpesukoneen pyörimään, hinkkasin sitä vessanpönttöä kera wc-ankan ja pelasin pari tuntia iPadilla. Virttyneissä alusvaatteissa. Siis todella tärkeää ja hektistä elämää elän.) Kun ei vaan jaksa lähteä mihinkään! Tai näyttää edustavalta. Jos voi olla ruma ja kotona asettelemassa Aalto-vaasia oikeaan kulmaan villin pölyjen pyyhkimisen yhteydessä, niin minähän toimin juuri niin. Jos toinen vaihtoehto on siistiä itsensä, pukea jotain soveliasta ylle ja lähteä ihmistenilmoille, mä valitsen viemärihirviö-lookin ja mahan raapimisen sohvalla pyykkikoneen lingotessa rajusti. 

Mä olisin ihan täydellinen vaimo! Kotona nysväävä mamma, joka ei perään soittele ja joka saa tyydytyksen täydellisestä jauhelihakastikkeesta. Ei tässä varmaan auta muu, kuin alkaa puskemaan mukuloita maailmaan ja jättää vallan työelämä! Vielä jonain päivänä mulla on se omakotitalo... Ja perunamaa.


21 kommenttia:

  1. Voi ei! Mä luulin että vaan me kolmekymppiset ollaan tollasia mutta nyt sääki :D
    Älä silti huoli, kai tuo on ihan normaalia :)

    VastaaPoista
  2. Allekirjoitan tän täysin! Niin se vaan maailma teki tästäkin bilehileestä näpsäkän mutsin joka tietää miten ne porkkanatahrat taiotaan niistä valkoisista bodeista pois. :D

    VastaaPoista
  3. Voi apua, tuntuu et oot kirjottanu nyt lähiaikoina sellasia postauksia mitkä vois niiiin tulla mun suusta :D
    Mustakin kuoriutu yllättäen mukulaani viihdyttävä ja hoivaava äiti, siitä vuoden takaisesta bilehirmusta :D voishan sitä vaikka mennä vauvankin kanssa kaupungille tapaa kavereita tai käydä perhekerhoissa, mut ei kivempaa on pohtia puol päivää viikon ruokalistaa ja kotia villinä jynssäten :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. siis jynssätä kotia.......

      Poista
    2. Kotia villinä jynssäten on mun mielestä paljon svengaavampi termi!

      Poista
  4. Tunnistin niiiiin itseni.

    Vielä vähän aikaa sitten painelin aina tilaisuuden salliessa korkkareiden korot kipinöitä iskien ja maskarat viimassa varisten baarista toiseen, mutta nykyään kökin tyytyväisenä kotona yöhousut jalassa nypläämässä karjalanpiirakoita ja ah sitä onnea kun on viisi tuntia pyykännyt ja saa kieriä puhtaiden lakanoiden seassa ympäri olohuoneen lattiaa ihailemassa aikaansaannoksiaan!

    Oi näitä elämän pieniä suuria iloja!

    VastaaPoista
  5. Tää oli hyvä ja hyvin kirjotettu teksti, josta tuli hymy huulille! Luin tän ääneenkin monta kertaa, sul on niin ihana kirjotustyyli! :D

    VastaaPoista
  6. Mä oon ollut aina kotihiiri :) Välillä mietin että vittu, ottaisit ämmä itseäsi niskasta kiinni ja lähtisit vähän useammin kavereiden kanssa ulos vatkaamaan pyllyä tai olisit nyt saatana edes kutomatta(!) tähän aikaan vuodesta joululahjoja! Tuntuu vaan niin paljon mukavammalta lojua kotona tukka pystyssä kylmä Pepsi Max-lasi kädessä ja kutoa niitä villasukkia. Se että raahaudun taas kohta kouluun ihmisten ilmoille joka päivä riittää mulle :D

    VastaaPoista
  7. Haha mulla on ollu ihan samat fiilikset. Mutta olen erittäin tyytyväinen kotihiireilyyn, miälestäni se on sitä olemisen jaloa taitoa!

    VastaaPoista
  8. Mä kans järkytyin täs eräänä päivänä.
    Meillä on lounas klo 11:30 ja päiväkahvi klo 15. Aina. Isovanhemmat nauro mulle päi naamaa ku ne tarjos kahvia klo 13. "Emmä nytte ku meillä on kolmelta päiväkahvit." Voi moro kuinka spontaania tää elämä on.

    VastaaPoista
  9. Samaistuin. Oon 20-vuotias ja vielä pari vuotta sitten nauroin tädeille ja äiteille ja mummoille jotka vaihtelee sisustusta esim. vuodenajan mukaan (kuten vaihtaa jouluksi verhot yms). Noh, alkukesästä yllätin itseni sanomasta poikaystävälle että pitää hankkia sohvalle uus viltti ku ei harmaata porovilttiä voi käyttää kesällä. Lisäks Haluan kaikki meidän rupuset astiat vittuun ja haluan pelkkää Iittalaa ja Arabiaa ja kaikkee mahollista, vaikka ennen pidin niitä ihan turhana paskana. Että tämmöstä.

    VastaaPoista
  10. Kannatan! Siis lapsien hommaamista :D Nythän mahtuukin kivasti vauveli sinne isompaan kämppään :)

    VastaaPoista
  11. Musta on tullu ihan samanlainen! Kun 18v. tuli lasiin niin painelin joka viikonloppu baareissa tanssimassa ja hillumassa. Nykyään meen juhliin autolla jotta pääsen ajoissa kotiin nukkumaan.
    Suurimpia iloja on keittiön siivoaminen ja se kun on pyykänny kolme koneellista ja pyykkikorit on tyhjiä! AH mikä fiilis!

    VastaaPoista
  12. hah itellä siitä asti kun 18v muutin kotoa pois, ollut tuo vaihe päällä... :D ei oo koskaan ees tehnyt mieli minnekään sosialisoitumaan.. totta kai perus frendailua ja hengailua muttei mitään biletystä, pelkkä ajatuskin siitä oksettaa. :D mikä sen mukavampaa kun nyhrätä perjantai-illat kotosalla puhtaassa kodissa<3

    VastaaPoista
  13. En enää koskaan selaile bloglovinia työpäivän aikana :D Löysin nimittäin sun blogis ja jäin "vähän" selailemaan (kohta toista tuntia mennään..) ja hehheheheehhe, pomo kyllä arvostaa varmasti erittäin paljon...

    VastaaPoista
  14. No niin tuttua! Mä en käsitä missä vaiheessa näin edes kävi, joskus vihosin siivoamista sananakin ja välttelin imuria kuin ruttoa. Nyt saatan jynssätä vessaan ihan kikseissä puolikin tuntia, pölyjen pyyhkiminen tuottaa myös suurta nautintoa ja lopullisen naulan arkkuun taisi lyödä se, kun löysin itseni eräänä päivänä hinkkaamasta vaatekaapin liukuovien kiskoja pumpulipuikolla puhtaiksi :D
    Ainiin ja puhtaat lakanat, ne on ihan ykkösjuttu! Nykyisin jopa niin tärkeä, että vaihdan lakanat kerran viikossa, mikä tietää tietysti lisää lakanapyykkiä, mikä tietää pesemistä, mikä tietää silitystä ja mankelointia, mutta tästä on tullu jo pakkomielle mulle :D Hullu mikä hullu!

    VastaaPoista
  15. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  16. Mulle kävi noin vasta muksun myötä. Ehkä toi on nyt se kuuluisa pesänrakennusvietti? ;)

    VastaaPoista
  17. hahah jotenki niin hauskasti taas kirjoitettu! Mulla on kausia koska mulla on toi nysväys fiilis. Parin kuukauden päästä taas havahdun tuohon mummouteen ja sitten on pakottava tarve mennä sinne sun tänne senkin edestä. Oon kyllä niin kausi ihminen :D Mutta tutultahan tuo kuulostaa...

    VastaaPoista
  18. Jossain määrin samaistun, että ei enää viitsi lähteä mihinkään ihmisten ilmoille pahemmin, mutta (harmi kyllä) en vain ole tuota siivousmaniaa vielä saanut. Kotona nyhjääminen ja joku villasukan neulominen pyjama päällä on kyllä mun juttuni! Tai lukeminen sohvannurkassa. Vaikka perjantai-iltana. ;)

    VastaaPoista

Ei muutaku kommenttia tiskii!