HUOM! Blogin tarkoitus ei ole loukata ketään tai aiheuttaa minkäänlaista mielipahaa. Tekstit ovat pääsääntöisesti aivotonta läpäheittoa tai humoristista lätinää. Toisinaan kynään tartutaan vakavammallakin mielellä. Mikäli huumorini tai tyylini ei uppoa, blogissa esiintyvät kannanotot aiheuttavat harmia tai tekstit kuulostavat yli-ikäisen pissiksen rageemiselta, suosittelen vaihtamaan sivustoa.

keskiviikko 16. lokakuuta 2013

kotini parhaat palat

Kuten eräs lukija jo totesikin, kotini esittely olisi postauksena turha koska olen sitä muuttomme jälkeen vähän tehnytkin, niin nyt toteutan toisen lukijan ehdotuksen: "lempi spotti kodista 8) sellanen harmonian tyyssija mikä miellyttää jokaisella aistia hivelevällä tavalla!" Eli luvassa on nyt kotini parhaat palat!

Ykkösjuttu on totta kai sänky. kyseessä on siis hurjat 120 senttiä leveä ja about 6 vuotta vanha rotisko, jonka tavoite on pilata mun jo etukäteen paska selkä lopullisesti. Parasta sängyssä ei ole oikeastaan se itse sänky, vaan toi vihreä päiväpeitto. Mä olen saanut sen äidiltä, joka on saanut sen omalta mummultaan joskus muinoin kivisodan ja käpykapinan välimaastossa ja se on siis aikas vanha - ja painaa aika jumalattomasti. Uutta sänkyä mä metsästän parhaillaan, mutta nykyään sekin on tehty niin saatanan hankalaksi. Melkein missään ei voi sanoa, että mä otan ton sängyn patjoineen, että heitä kyytiin. Ei, täytyy erikseen ostaa kaikki pohjasäleiköistä sängynpäätyyn ja koota sitä ku jotain palapeliä.

Toinen mulle tärkeä asia kotona on on tuo liina. Se on oikeasti reippaat 50 vuotta vanha verho, mutta mulle se nyt on liina ja piste. Metallilautanen kynttilöiden alla on löytynyt porukoiden piharakennuksesta.

Iittalaa, Iittalaa... Äidiltä nimpparilahjaksi saadut rakkaudet. Noi on muuten jumalattoman kestävää tekoo, yks kaunis päivä meinaan tiputin kaikki kolme kipaletta kirjahyllyn päältä lattialle, eikä yhteenkään tullut mitään vammoja. Varvas on kyllä siitä asti ollut kipeä, kun yksi noista kolmesta lasikipoista päätti matkallaan hyllyltä lattialle koukata mun varvasrivistöni kautta. Kyllä, huusin sitä kuuluisaa v-sanaa.

Keittiön pöytä on tällä hetkellä paikka johon mä olen pesiytynyt. Mä unelmoin sellaisesta 6-8 hengen ruokapöydästä (joka ei ikinä meille mahtuisi), mutta silti tämä Jyskistä aikoinaan ostettu käppänäsetti vetää mua puoleensa. Tietokonepöydänkin heitin terasille mätänemään sateessa, joten tämän pöydän ääressä on oikeastaan mun toimistoni. Pöytäliina on saatanan ruma, mutta koska sekin on - yllätys yllätys - jumalattoman vanha, siinä on sellaista tunnelmaa, josta mä tykkään. se on oikeastaan niin ruma, että käy jo hienon puolella. Polvituki on myös päässyt kuvaan, koska on asustanut tässä pöydällä jo monta päivää joten ajattelin olevan huijaamista, jos siirrän sen kuvaamista varten.


Pihamme tiiliseinään kiinnitetty anopin talon alta olevasta varastosta löydetty vanha ikkunanpoka. Se on niin symppis! Mä tunnen suurta yhteenkuuluvuutta ton kanssa, me molemmat ollaan vähän tällasia rapistuneita ja ruostuneita.

Meidän kotihan on välillä oikea kynttilähelvetti. Joka jumalattoman paikkaan mekin tungetaan kynttilöitä, vessaa myöten. Kohta on varmaan koko koppi tulessa. Ja tässähän hauskinta on se, että mä en ole tämän asunnon ainoa kynttiläaddikti; Petja hoitaa ulkovalaistuksen ja lyhtynsä ja mä taas huolehdin sisätilojen tuoksukynttilävalikoiman runsaudesta.

Meidän pihasta tykkään myös. Petjaa nyt vituttaa esim. rikkaruohot, syksyn lehdet, terassilaudoituksen kuluminen ja muu tällainen turhuus, mutta mä taas rakastan kun kaikki on vähän perseellään. Mä olen itekin vähän perseellään ja pientä remonttia vailla, niin eikös ole ihan luonnollista, että piha on samaa sarjaa?

Nyt haastankin teidät lukijat samaan, eli esittelemään kotinsa lempipaikat, joissa mieli lepää tai esineet, jotka ovat jotenkin tärkeitä. Tämän tehtyänne saa laittaa linkkiä, niin pääsen kurkistamaan muiden koteihin!

21 kommenttia:

  1. Ihana postaus ja ihana koti! :) Ja mä repeilin ittekseni koko tän postauksen ajan, sulla vaan on niin mahti kirjotustyyli ja sanavalinnat! :D "...rakastan kun kaikki on vähän perseellään.." :DD Toi ruokapöydän liina näyttää tutulta, mein äitillä saattaa olla samanlainen ällötyshirvitys!

    VastaaPoista
  2. Noi pöytäliinat... Meijän äitillä on kans vaikka kuinka paljon vastaavia ja vaikka niille ei ole käyttöä, ei raaski heittää pois, kun ne on jonkun muorin joskus itse kasvattamasta pellavasta kudottu ne kankaat ja itse kirjailtu jotain helvetin rumia kukkasia niihin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mää rakastan kaikkee vanhaa mummunaikasta mutta äiti ei sitten välitä juurikaan - mulla on loistoapajat siis :D

      Poista
  3. Ai hitsi mullaki on mummon tekemiä (pitsi)pöytäliinoja ja yks perhetuttu-mummon tekemä matto. Löytyy myös appiukon nuoruudessaan askartelema arkku ja isovanhempien ensimmäinen öö 40-luvulla(?) ostama ruokailuryhmä, tosin uudelleen maalattuna. (kaikki meijän huonekalut sohvaa lukuunottamatta on jonkun vanhoja) Ja siis eihän nää oikeen sovi yhteen mitenkään, mutta se tekee kodin, että ympärillä on rakkaita ja rakkaista muistuttavia esineitä :)

    VastaaPoista
  4. Mää ainakin lähen hakemaan Sotkasta joustinsänkypakettia. 800 e sänky puoleen hintaan. Oujee. Ja aika jännä, kun sänkyjä on valmiina niin paljon, mut laadustahan ei puhuta..

    VastaaPoista
  5. "Melkein missään ei voi sanoa, että mä otan ton sängyn patjoineen, että heitä kyytiin. Ei, täytyy erikseen ostaa kaikki pohjasäleiköistä sängynpäätyyn ja koota sitä ku jotain palapeliä."

    Hahhahahahahaha! Meillekkin meinas suhdekriisi kehkeytyä kun kolme tuntia koottiin meiän 180 cm leveetä "ihana, pakko saada just toi" sänkyä kokoon.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. meille tulee tänään varmaan käymään juuri noin, koska me lähetään ny sänkykaupoille :D huomenna siis todennäköisesti postaus käsittelee tyylikkäästi eroamista ja tavaroiden jakamista moottorisahalla :DDD

      Poista
  6. Noi Kivi-kipot ei hajoa kyllä millään! Meillä oli kylppärissä niitä vessanpöntön yllä olevalla tasolla. Kun yksi kippo tippui, ei rikki mennyt kynttilä vaan se vessanpytyn kansi halkes ihan huolella :D. Ja tää on tapahtunu jopa kahdesti :D. Että kaikkeen sitä joutuu kynttiläfanaatikkona :D

    VastaaPoista
  7. MYYYH JENNI, missä on reeniä horo reeniä:(?

    VastaaPoista
  8. http://syteentaisaveen.blogspot.fi/2013/10/kotini-parhaat-palat.html

    Haasteeseen tartuttu! Oli kiva postaus, rakastuin sun päiväpeittoon! :)

    VastaaPoista
  9. Melkein tärkeänä infona pakko tulla ilmoittamaan, että tuollainen samainen liina, joka sulla on keittiön pöydällä löytyy myös meidän mummolta.. : D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mistä helvetistä mummot on ne bongannu vai onko toi joku yleinen pakkomalli joka kaikilla truumummoilla on oltava :D!?

      Poista
  10. ihanan näköistä teillä:)

    VastaaPoista
  11. Minisänky.No ei, ihan söpö se on :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sitäkään ei oo enää :( uusi sänky tuli taloon!

      Poista
  12. Ihania just noi pienet asiat! Omassa kodissa vaalin maljakoita ja kukkia. Niitä pitää olla joka paikassa :)

    VastaaPoista
  13. Haasteeseen tartuttu!

    http://sparksfly-kiasofia.blogspot.fi/2013/11/i-my-home.html#comment-form

    VastaaPoista

Ei muutaku kommenttia tiskii!