HUOM! Blogin tarkoitus ei ole loukata ketään tai aiheuttaa minkäänlaista mielipahaa. Tekstit ovat pääsääntöisesti aivotonta läpäheittoa tai humoristista lätinää. Toisinaan kynään tartutaan vakavammallakin mielellä. Mikäli huumorini tai tyylini ei uppoa, blogissa esiintyvät kannanotot aiheuttavat harmia tai tekstit kuulostavat yli-ikäisen pissiksen rageemiselta, suosittelen vaihtamaan sivustoa.

sunnuntai 6. lokakuuta 2013

Onnellisia asioita

Monet lukijat ovat pyytäneet mua yleisen valittamisen ja maailman kritisoimisen sijaan tekemään postauksen, jossa käsittelen asioita, joista olen onnellinen. No, saamanne pitää, toverit!

1. Petja. Mä olen aina ollut vähän sellainen kaveri, että mä aina pikkuisen vähättelen suhdettamme ja tuhahdan halveksivasti, jos joku sanoo "teillä menee niin kivasti" tai kyselee häiden ajankohtaa. Mutta kyllä se niin on, että Petjuskel on mun elämässä ykkösjuttu jota en vaihtaisi. En vaihtaisi sen unissapuhumisia ("hei, meidän kannattaisi ostaa kauko-ohjattava helikopteri!", "laudoitus pitää tehdä kunnolla", "kattopellit kuuluu laittaa näin, näin ja näin...."...), jokapäiväistä kinastelun ja vittuilun sekaista läpäheittoa (esimerkiksi suihkusta tullessani yks päivä Petja hymyili vinosti ja kysyi "mikäs helvetin vesirotta se sieltä tulee"), enkä kyllä mitään muutakaan. On ollut täydellistä paskaa, taistelua ja mököttämistä, mutta kappas vaan, kun sellainen kuuluu elämään. Että suosittelen lämpimästi kaikille rippileiriä, sieltä voi iskeä itselleen elämänkumppanin! 

2. Perhe. Äiti, isä ja pikkuveli kuuluu myös mun onnellisuustekijöihin. Varsinkin pikkuveli on mun silmäterä, vaikka asetelma on kyllä vähän vaihtunut siihen suuntaan, että veljestä on kasvamassa kovaa vauhtia mulle jonkintason isoveli 10 vuoden ikäerosta huolimatta. Mä en käsitä, miten fiksu jätkä se on ja miten sillä voi olla niin mieletön ihmistuntemus! Mun ei tarvi ku pikkusen vääntää suupieliä alaspäin, niin veikka sanoo "jaaha, Jenniä taitaa vähän ottaa päähän asia X". Siltä helvetin esiteiniltä ei kyllä mikään pysy salassa. Ja kuinka nopeet hoksottimet sillä on... Eilen kattelin meidän henkivakuutuksia ja läklättelin. Että jos mä kuolen, musta saa enemmän rahaa. Veljeni totesi salamannopeasti "no, sua voi ehkä mitata rahassa, mutta mussa on enemmän sellasta henkistä arvoo". 

3. Liikunta. Nyt juoksukiellossa, polviongelmaisena, selkä kierona ja muutenkin paikat jokseenkin viturallaan on kyllä vaan korostunut, kuinka tärkeä henkireikä se mulle on. Pari vuotta sitten murhe oli helppo hukuttaa "sivistyneesti" viiniin, nykyään kun se kuuluisa kakskytäsenttinen alkaa kasvaa sellasella tahdilla otsaan ku itse Pinokkion nenä poliisikuulustelussa, niin ei muutaku lenkille ja päälle puntti niin ai että, taas pää pelaa ja kikkeli otsassa kokee nopean surkastumisen. 

4. Työ. Oon ehkä jotenkin päävammainen, mutta musta töidenteko on mukavaa. Mä vaan nautin suunnattomasti siitä, että teen jotain ansaitakseni rahaa, maksan veroja ja olen osa tätä yhteiskuntaa. Eihän ny töissä tietenkään aina ole niin helvetin vallatonta ja hassunhauskaa, mutta pääsääntöisesti töihin lähteminen on mulle hyvinkin kivuton prosessi ja pidempi tauko työnteosta kyllä alkaa hyvin äkkiä napsumaan pääkopassa. Mä koen, että jos mulla ei olisi töitä, mä olisin jotenkin vajaavainen henkilö.

5. Valmistuminen. Reippaat kolme viikkoa, niin mulla on paperit kädessä ja olen valmistunut ensimmäistä kertaa elämässäni ammattiin!! Jee, bileet! Uurastus palkitaan hyvillä arvosanoilla ja taakse jää puuduttava mutta mielenkiintoinen elämänvaihe, joka on antanut mulle aika hyvät avaimet elämään. Mielessä pyörii jatkokoulutus, lukioarvosanojen korotus ja ennen kaikkea töiden tekeminen ammattilaisena, joten mä en malttais odottaa, että saan tiputtaa sanan "opiskelija" nimeni edestä pois! Vielä vähän jännittää, että onko kaikki tehtävät tehty ja ettei vaan mikään tule valmistumisen tielle, mutta alkaa vaikuttaa jo siltä, että NYT voi hengähtää.

6. Mulla on ihana koti, talous kunnossa, olen kuitenkin pääsääntöisesti terve ja mulla on ystäviä - ei nyt mitään valtavaa toverijoukkoa, mutta pari ihanaa naista kuitenkin. Mitä mää enää edes tarvitsisin? Tietenkin elämä ei ole aina sitä ruusuilla tanssimista tai silkkaa juhlaa, välillä se on viimeisen päälle paskassa tarpomista ja puukkoja joka suunnasta, mutta pääsääntöisesti miellyttävää kuitenkin.  

Nyt mä lähden töihin, mutta annanpa teille siellä ruudun toisella puolella tehtävän: näin syksyisen sunnuntain kunniaksi saatte kertoa, miksi juuri tänään olet onnellinen. 

Ihanaa sunnuntaita kaikille!<3

 

20 kommenttia:

  1. Olen ensimmäisestä kohdasta onnellinen, tapasin myös oman pahemman puoliskoni rippileirillä! :D Meidän elämä on auvoa, kun jokapäiväinen viaton aukominen ja läpän heitto on just sitä mistä tykätään. Ulkopuolisen silmin se yleensä näyttää riitelyltä, mutta ei se sitä oo. :D Yhteen muutettiin vähän aikaa sitten ja asiat ei oo näyttäny muuttuneen mitenkään radikaalisti, joten kaikki pelittää kuten ennenkin ja tässä kuussa tulee 5 vuotta täyteen. <3 I'm so happy! :)
    xoxo

    VastaaPoista
  2. oon ehkä rakastunut. - suhun.

    VastaaPoista
  3. Kissani, ystäväni, musiikki, perheeni. Harrastukset, sähly, jooga, liikunnan aloitteleminen, performanssitaideproduktio.
    Tällä hetkellä kaikki tuntuu aika mastavalta mutta on niitä kivojakin asioita elämässä.

    VastaaPoista
  4. Ihana!! :) Tänään oon onnellinen koska kävin pitkästä aikaa kotona porukoilla käymässä <3 Ah kun pääsin pois kaupunginvilskeestä maaseudulle, teki helvetin hyvää.

    VastaaPoista
  5. Oon onnellinen just tällähetkellä siitä että voin vihdoin hengähtää kunnolla kun ylioppilaskirjoitukset ja ensimmäinen viimeisen vuoden jakso

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ... -ista on ohi!
      On myös ihanaa omistaa upea kumppani, kiva työ ja ihana perhe sekä kaverit! Vielä kun pääsis tästä kuumeesta eroon ja löytäisi kriteerit täyttävän oman asunnon niin olis aika bueno<3

      Poista
  6. mulla on ihania ystäviä monta kappaletta, maailman ihanin perhe, paras opiskelupaikka ja sellanen hyvä ja turvallinen olo <3

    VastaaPoista
  7. mitä suunnitelmia sulla on jatkokoulutuksen suhteen?:) meinasitko vanhustenhoitoon?

    VastaaPoista
  8. Ihanan positiivinen postaus! Pitää itsekin nyt listata:
    1. Vauva joka mahassani möyrii ilostuttaa joka päivä, mutta äsken oli sellaiset bileet, että ei ole ennen noin paljon liikkunut, jonka päätteeksi tunsin täysin selkeästi pienen käden työntyvän navan kohdalla. Ihan kuin oltaisi high fivet annettu!
    2. Tämän vauvan isä on tulossa kotiin tänään reissusta. Jee <3
    3. Lemmikkieläimet tekee onnelliseksi joka päivä. Ihania hömppiä.
    4. Olen saanut kouluhommia tehdyksi tänä vkl vaikka luulin että en kuitenkaan saa mittää aikaseksi. Väärässä olin, onneksi.
    5. Jaksoin eilen siivota niin hyvin, että nyt voin vain hölläillä ja olla vain puhtaassa kodissa.

    VastaaPoista
  9. Postauksesi teki onnelliseksi <3

    VastaaPoista
  10. Hei Jenni voisitko tehdä listauksen sun hän hetken lemppari treenibiiseistä?:)
    Kiitos mahtavasta blogista!

    VastaaPoista
  11. Hahaa, veljes kuulostaa ihan mun veljeltä :D Ikäeroa on tosin vaan kaks vuotta. Muistan, kun sanoin yhden hänelle aiheuttamani pienehkön puukko-onnettomuuden jälkeen, että "no nyt oot entistä rumempi". (Meidän mustaa huumoria, oikeesti ollaan tosi ihania toisillemme.) Veli ei ollu milläänsäkään, sano vaan että no, mä saatan edustaa meidän perheessä ulkonäköä, mutta aivot on enemmän se hänen juttu :D

    Pikkuveljet on elämän suola.

    VastaaPoista
  12. Perhe, avomies, koira, ystävät, koulu, ihana syyssää, sali, uudet hiukset <3

    VastaaPoista
  13. Oma lapsi, eräs Ihana, mahtavat lemmikit, kaunis koti, ystävät, aurinkoinen syyspäivä, daim-kakku <3

    VastaaPoista
  14. Hyvä postaus! Ite oon just sellanen, että valitan aina kaikesta turhasta, mutta sit tulee kyllä niitäkin hetkiä kun tajuaa miten hyvin asiat on. Niinkuin yks ilta valitin kämppikselle monta minuuttia aiheesta kokis. Koska olin ostanut kokoksen ja laittanu sen pakkaseen koska se oli liian lämmintä ja sit siitä tulikin liian kylmää. Ja kun olin jaaritellut aiheesta jonkin aikaan niin aloin nauraa miten ihanalta tuntuu, että tällä hetkellä mun elämän isoin ongelma on se, että kokis ei ole sopivan viileää:D

    VastaaPoista
  15. Olen onnellinen, sillä istun kustannuslaskennan tunnilla parhaiden ystävieni välissä ❤️

    VastaaPoista
  16. Eilen, eli sunnuntaina siis olin onnellinen kun sain tehtyä järjettömän hyvän tiikerikakun! Joskus lapsena viimeksi sitä syöny. Pienestä on välillä hyvä päivä kiinni :)

    VastaaPoista
  17. Tänään tuli ero, en tiiä oikein pitäiskö olla surullinen vai onnellinen...
    Mut onnellinen siitä että niin hyvät kaverit. Saivat mulle jopa hyvän fiiliksen ja pian opiskelijabileisiin menossa.

    VastaaPoista
  18. Voi ku mainio postaus, ihanaa lukee välillä tälläsiä, sitä niin harvoin miettii mistä asioista elämässään on oikeesti onsku. Ja ennenkaikkea toi on ihan mahtavaa, et työ lukeutuu tähän sun listaas ja että susta on oikeesti mukavaa mennä töihin. Itekin nautin siitä, et saan omin neuvoin ansaita elantoni eikä tarvii huonossa omassatunnossa kieriskellen anoo toimeentuloo valtion kassasta.
    Mut itellä on ny sinänsä vaikee tilanne, että mä en nauti yhtään mun työstä. Haluisin niin kovasti tuntee samoin ku sä, mut täl hetkellä se on lähes mahdotonta. Oon meinaan töissä siivoojana ja mun hyvinvointi on rapistunu ihan silmissä tän työn myötä :o Aamusin herätys on puol viiden molemmin puolin ja joka päivä töiden jälkeen oon niin kuollu, etten jaksa tehdä ees sellasia erittäin pieniä ja ei-niin-fyysisiä juttuja joista mä ennen nautin ja jotka piristi mun mieltä, esim. piirtäminen. Ja itekin olin ennen niin onnellinen ku mulla oli ihan normaalisti voimia kuntoilla, liikkuu menemään ja ylläpitään hyvinvointia. Nyt mun on jatkuvasti paha olla, ku en jaksa lähtee lenkille/uimaan/salille koska kroppa huutaa ylirasituksen takia hoosiannaa ja vaiks mitä muita taivaankannen asukkeja.
    Tiiän kyl, et pitäis olla vaan onnellinen siittä, et mulla on ees jotain työtä, ku ajat on nyt mitä on. Mut mä en vaan oikeen pysty, koska näin rankka duuni verottaa niin paljon. Mä niin toivon, et voisin joskus kans löytää sellasen jobin mistä oikeesti tykkäisin ja mikä ei vaan raastais kaht kauheemmin mieltä alas maankoloon. Eks sä jossain postauksessa joskus puhunu, et oot kans ollu siivoojana ku vietit välivuotta? Miten ihmeessä sä jaksoit :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ainiin ja joo, oon tänään onnellinen siitä, et enää huominen ja perjantai töitä ja sen jälkeen saan matkata porukoiden luo maalle ja viettää koko viikonlopun mun yli-ihanan perheen kans :)

      Poista

Ei muutaku kommenttia tiskii!