HUOM! Blogin tarkoitus ei ole loukata ketään tai aiheuttaa minkäänlaista mielipahaa. Tekstit ovat pääsääntöisesti aivotonta läpäheittoa tai humoristista lätinää. Toisinaan kynään tartutaan vakavammallakin mielellä. Mikäli huumorini tai tyylini ei uppoa, blogissa esiintyvät kannanotot aiheuttavat harmia tai tekstit kuulostavat yli-ikäisen pissiksen rageemiselta, suosittelen vaihtamaan sivustoa.

perjantai 22. marraskuuta 2013

kiukkulista

 Mitä yhteistä on iPodin akulla, housujen kiristysnauhalla ja maitopurkilla? Kyllä, ne kaikki voivat aiheuttaa maksimaalisen kiukun.

Mä olen nyt niin vihaisella tuulella, että päätinpä jakaa tätä vihamielisyyttä teihinkin - no ei vaiskaan. Pisti vaan vituttamaan, kun yövuoron jälkeen olin just saanut unta ja joku päätti sitten pimpottaa ovikelloa onnellisen tietämättömänä siitä, että herätti helvetin pahantuulisen karhun uniltaan. Ja äreä fiilishän sitten laukaisi mussa inspiraation vailla vertaa. Kiukkulista on tässä, olkaa hyvät!

Eli ykkönenhän on siis se keskeytetty uni. Se laukaisee ihmisessä sellaisen alkukantaisen vihareaktion, jolloin tekisi mieli ottaa halko käteen ja alkaa riehua luolamiestyyliin. Varsinkin, jos päänupissa rullailee joku hyvä unenpätkä, joka juonikäänteiltään vastaa romanttista komediaa. Ja sitten joku tampio päättää soittaa, kolistella, kiljahtaa tai jollakin muulla tavalla sabotoida täydellistä nukkuhetkeä.

Mutta-sanan liikakäyttö. Se on sellainen sana, joka kykenee kääntämään positiivisimmankin asian perseelleen. Joku pieni kehu ja mutta perään; kehu on kumottu ja suuhun jää paskainen maku. "Toi sun tukka on kiva, mutta..." MUTTA!? Anteeksi, mutta tietääkseni en ole pyytänyt mitään arvostelua tai mielipideraatia! Muutenkin pistää raivostuttamaan ihmiset, joilla on tapana arvioida kaikkea ja kaikkia pyytämättä, ja antaa ymmärtää oman mielipiteensä olevan täydellistä faktaa. "Sä oot tosi nätti, mutta..." NAAMA JUMIIN!

Kun käsistä tippuu kaikki. Sellaiset aamut, kun ripsiväri on vessanpöntössä, kännykän näyttö paskana parketilla, maitopurkki lattialla, portfolion kaikki 65 sivua sikin sokin siinä maidossa ja kolme eri juomalasia kirpunperseen kokoisena silppuna jalkapohjassa tekevät erittäin pahaa mielenterveydelle. Mikä helvetti siinä on, että joskus käsien perustoiminnot lakkaavat kesken kaiken ja sitten saatkin käyttää niitä käsiä sotkun siivoamiseen? Mä en edes halua laskea sitä rahasummaa, jonka mä olen tuhonnut pelkästään rikkinäisten astioiden muodossa... "Rakas vaasi: älä tipu, älä tipu, älä tipu, nooooin sä tipuit."

Puhelimessa jonottaminen esim. virastoihin, terveyskeskukseen tai johonkin muuhun, jonne täytyy alkaa soitteleen sujuvasti ennen kukonlaulua ja todeta puolenpäivän aikaan, että ei vittu, asia ei ole vieläkään hoidossa. "Olette jonossa, odottakaa sulkematta.... Diudiudiu pimpom, lalallaaa... tuut-tuut-tuut... olette jonossa...." Sitten samaan aikaan kun sä vihoissasi olet painamassa punaista luuria, sä kuulet linjan toisessa päässä "haloo?":n. Mutta on jo liian myöhäistä.  Ja ei kun alusta.

Pikkutarkka näpertely saa mut vihaiseksi. Askartelu on asia erikseen, mutta sellainen "toista tuntia tässä pujotan pesukoneessa irronnutta kiristyskumilenkkiä jumppapöksyihin, jeejee!"- puuhastelu aiheuttaa suuria haluja tehdä jotain pahaa itselleen, esim. syödä ne pöksyt. Tai hellan nuppien pyyhkiminen! Samalla kun sä yrität sieltä minivälistä hinkata rasvatahraa, sä olet vetänyt uunin päälle viisitoista kertaa. Miten ärsyttävää!

Entäpä se hieno hetki, kun soittimesta loppuu akku tai paristo kesken lenkin tai reenin? Mä en oikeastaan edes tiedä mitään kamalampaa, kuin olla viiden kilsan päässä kotoa ja kuunnella loppumatka omaa puhinaa ja hengityskatkoksiaan, sen sijaan että poppi soisi ja jalat rullailisi basson tahtiin. Askel tuntuu niin jumalattoman raskaalta ja oma keuhkojen rahina soi päässä uskomattomalla volyymilla - nautippa siinä sitten ulkoilmasta ja liikunnasta oikein avoimin mielin!

Mikä sua suututtaa tänään? Puretaan kiukkumme - se kattokaas helpottaa.

vältä vitutus - lataa akku.

35 kommenttia:

  1. Oot ihana hahahah :DD <3

    VastaaPoista
  2. Kesken unien herääminen on oikeasti kamalinta ja raivostuttavinta ikinä! Tai jos saat kesken unien tiedon siitä, että appivanhemmat on tulossa kahville ja kämppä muistuttaa jotakin sotatantereen ja kaatopaikan välimuotoa..... Siinäpä sitten unisena ja kiukkuisena vielä siivoamaan!

    Tuttua on myös tavaroiden tippuminen... etenkin hiusharjan tippuminen vessanpönttöön aamulla (kiire on tietenkin aina mukana tämän tapaisissa yhtälöissä). Tukka märkä, pitäis kuivata kuontalo ja ennen sitä pitää puhdistaa se v*tun harja, missä kestää ikuisuus, koska on ollut niin laiska, että edellisestä puhdistamisesta on aikaa......

    VastaaPoista
  3. Nälkä on vielä pahempi kuin kesken unien herääminen. Mä olen ainakin kiukkuinen kuin ampiainen, jos en saa ruokaa sillä samalla sekunnilla kuin tyhjästä vatsasta kuuluu ensimmäinen murahdus. Multa ei kannata töissä kysyä yhtään mitään noin puolta tuntia ennen lounasta, ja matkoilla on hyvä varmistaa meikäläisen murkinan saanti tilanteessa kuin tilanteessa. Olen joskus ollut tien päällä ihan silmittömän raivon ja vitutuksen vallassa vaan sen takia, että oli nälkä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tää on niin totta. Useimmat mun kavereista tajuaa jo, että jos oon pahalla tuulella, kannattaa patistaa mut syömään ennenku räyhään enempää. Se on vähä paha ku aina ei kerkee ite edes tajuta että ahaaaa, mulla on nälkä, sillon ku alkaa kiukuttaan. :D

      Poista
  4. Ne hellat nupit saa irti, niin puhdistaminen helpottuu. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siis, olettaen, että teillä on normaali levyhella, eikä mitään randomia induktiota. Kokeile vaikka! Oon itse ottanut niitä pois siten, että molemmilta puolilta kynnet sinne väliin ja vetänyt itseäni kohti, myös veistä voi käyttää apuna.

      Poista
    2. Jep, niiden irroittaminen helpottaa huomattavasti. Voi pyyhkiä sen taustalevyn helposti ja irralliset nupit vaikka tiskata.

      Poista
    3. Kiitos tästä! En oo niinku ennen tajunnu. Nyt nupit kiiltää.

      Poista
    4. Siis MITÄ! Tää tieto helpotti myös mun elämää kummasti, kiitos. :-D

      Poista
  5. Tuohon nauhaongelmaan, kokeile virkkuukoukulla, hakaneulalla, tai vaikka molemmilla, pujottaa sitä, sikälimikäli omistat jomman kumman. :D Toimii!

    VastaaPoista
  6. Kävelin 10 km lähikirjastoon vaan todetakseni, että se on kiinni jostain täysin tuntemattomasta syystä. HAISTAKAA

    VastaaPoista
  7. Tällä hetkellä kiukuttaa huono lakka joka ei ota kuivuakseen ja minulla ei ole mukana pikakuivattava päällyslakka, argh!!

    VastaaPoista
  8. Itseä ärsyttää joka ikinen päivä ajo taidottomat 16-vuotiaat piikeillään pörräävät teinit. Minua ei suututa se että ne on teinejä, vaan se että ne on niin helvetin tyhmiä ja naiveja. Se että he eivät tajua, että kun ajavat autoni eteen, kiilaavat minut, tai ajavat minun taka-puskurissani kiinni, ja tulee onnettomuustilanne, se en ole minä jolle käy huonosti, koska minä olen autossa hän ei.
    Se saa minut raivon valtaan kun ajan 80km/h alueella satasta, niin taka-ikkunassa on kiinni kypärä päinen apina, joka paahtaa ohitseni... Tämä oikeasti on käynyt minulle. Miten on edes mahdollista, että teini-ikäisille annetaan ajoneuvoja joilla pääsee ajamaan noin kovaa, kun se vauhti selvästikkin hurahtaa päähän ensimmäisen ajo viikon aikana, ja sitten ihmetellään ja itketään kun Jani-Petteri kuoli auton alle, kun ei ottanutkaan muita huomioon liikenteessä.
    RAIVOOO !!!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en nyt oikeen ymmärrä, sullahan on metallia ja turvatyynyt suojana... Enemmän mua pelottaa autoilijat ja rekkakuskit, jotka aina välillä haluavat aiheuttaa vaaratilanteita muille. Ja nekin osaavat ajaa ylinopeutta, ja vielä enemmän kuin yli 20km/h.

      Poista
  9. Lakatut kynnet jotka ei millään kuivu. Ryttyynhän ne menee joka v***n kerta #"¤/¤@@ !!1

    VastaaPoista
  10. pyöräilijät autotiellä, koitappa siinä ruuhkassa sitten ottaa niistä selvää minne ne on menossa tai ohittaa ne. hetken kun ajan niiden perässä niin tekis mieli ajaa yli ja pakittaa muutaman kerran... ei kestä hermot

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tän takii oon sitä mieltä et jokapaikas vois olla erikseen se pyöräväylä siinä jalkakäytävän puolel eikä niin et ois pakko ajaa pyöräl autotiel..Siis mä (ja varmasti monet muutkin) pyöräilijät saattaa tuntee olonsa turvattomaks just tällästen tilanteiden sattuessa - siis se oikeesti tuntuu ihan hitonmoiselta tunteelta kun joku autoilija tuntuu kuin "hengittävän niskaan".

      Poista
    2. Minä taas todistan päivittäin, että pyöräilijät on autotiellä tukkeena vaikka vieressä kulkee pyörätie mikä on täysin hyvässä kunnossa. Siis ihan normaalit pyöräiliät, en tarkoita niitä jotka "kilpa-ajaa" tiellä (en tiedä miksi niitä kutsutaan :D), vaan täysin normaalit pyörällä kulkijat. En ymmärrä mikä siinä on se syy miksi näin toimivat, tiedän vain sen olevan todella ärsyttävää.

      Poista
    3. Toka ano: Noh, minä en sit ainakaan lukeudu siihen kastiin. Kyllä mä nyt ainakin mieluiten pyöräilen siellä, missä melko varmasti selviäisin hengissä esim. kauppaan ja takas kotiinkin asti. Mut kyllä mä tiedän keistä pyöräilijä-hooboista tässä keskustellaan, kyllähän niitä pyörällä liikkuvia löytyy joka lähtöön..

      Poista
  11. Yks ärsyttävimmistä asioista on..ne ainaiset lastenvaunut/ostoskärryt kirppareilla. Siis ei tsiisus soikoon, kun ne tukkii ne hitonmoisen pienet väylät joka kerta niin, et pitäs Spidermanin tavoin flengata niiden yli!..harmi vaan etten ole spiderman.

    VastaaPoista
  12. Tänään (ja lukemattomina muina päivinä....) vitutti pari keski-ikästä juoruakkaa salilla jotka kummasti keksii aina sen päivän kiintosimman jutunjuuren just kesken kuntoilun ja jääki sitte ilosesti jutustelemaan siihen laitteelleen PUOLEKSI VITUN TUNNIKSI !!! siis ei jumalauta. ei liikettäkään mihinkään suuntaan tän puoltuntisen aikana. Ja minä monisanaisena suomalaisena en tietenkää kehtaa avata suutani ja sanoa et anteeks hei täällä ois varmaa ihmisiä jotka haluis tehdä noilla laitteilla jotain muutaki ku käyttää istuimena juoruhetken aikana. Tekee mieli aina välillä motata niitä ihan ilman pms-oireitaki.

    Saatana.

    VastaaPoista
  13. Toi nukkuhetken keskeyttäminen on niin kaikista ärsyttävintä! Sillon tekis mieli oikeesti syödä raa'asti se ihminen joka häiritsee. Pahinta on, jos ei voi huutaa kenellekkään tai muutoin purkaa sitä suunnatonta raivoa. Esim. jos yläkerrassa vietetään kotibileitä, naapuri remppaa viis metriä pitkällä poralla toisella puolen seinää tai oven takaa paljastuukin kaks partiotyttöä.. Raah!

    VastaaPoista
  14. Ei liity kiukkuun, mutta tuli tavaroiden pudottamisesta mieleen yksi kumma juttu.
    Pitelin käsissä kulhoa johon äiti latoi salaattia ja ihan yhtäkkiä kädet päästi kulhosta irti. Ja niin oli salaatit pitkin lattiaa. En tiedä miksi tein niin, koska en ollut edes ajatellut aikovani tiputtaa sitä käsistä eikä ollut painava. :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hajosin kahdesti ääneen :Ddddd mahtava mielikuva

      Poista
    2. hei mulla on tää sama!! esim kaupan kassajonossa omaa vuoroa odotellessani oon pitänyt korttia kädessä ja yhtäkkiä vaan "unohtanut" pitää siitä kiinni tai jotain :Dd ei niinkun että se olis lipsunut siitä vaan jotenkin vaan pudotan sen!

      Poista
    3. Hahah, mulla on about samantyylinen sattuma :D Olin baarissa parin kaverin kanssa, ja päädyin sit tanssilattian viereen sohvalle istuun erään jätkän kanssa. Istuttiin siinä sit vaan vierekkään ja mulla oli vesilasi just kädessä, nii yhtäkkiä käsi teki ihan oma-aloitteisesti semmosen kaatamisliikkeen, ja eiköhän ne vedet ollu sen jätkän sylissä sit. Hämmennyttiin molemmat ja se jätkä sit vaan hetken tuijotti syliinsä ja totes "et oo tosissas..."

      Poista
  15. Mulla on tällä viikolla ollu semmonen eniten vituttaa kaikki-meno. Voi tietty olla jotain tekemistä asialla että on ollu 10 päivää putkeen töitä...

    Aamuherätykset vituttaa. Kuka pässi on keksinyt toivottaa aamuisin hyvää huomenta? Mitä hyvää on olla hereillä klo 6?? Ja huomenta? Seriously? Päivällä sanotaan moi kun aivot on jo heränneet, aamulla huomenta? Ihan liikaa kirjaimia. Ehdotan, että siirrytään käyttämään jotain "mröh" "gräh" yms tunnelmaan sopivia murahduksia eikä mitään vitun huomenta.
    Myös unilta mua ei passaa tulla herättämään. Kerran oli pojilla joku peli-ilta ja joku pahaa-aavistamaton miehen kaveri tuli mua unilta herättämään keskellä yötä, en muista miksi. Ei mulla kyllä oo tästä mitään muistikuvaa mutta olin kuulema monottanut peiton alta ja käskenyt suksimaan vittuun kun MÄ nukun.

    Vielä enemmän mua jonotuksessa vituttaa tää kun eka tulee jotain pilipali-musaa (dna:lla on ehkä ärsyttävin!) ja sit joku ääni kertoo "olette jonossa, palvelemme mahdollisimman pian" Ai ihanks tosi, emmä tiennykkään?! Sit taas pilipiiparia ja "olette EDELLEEN jonossa, palvelemme pian". No shit sherlock, mihi sä watsonin jätit?! Kuinka tyhmiä ihmisiä teille soittaa jos tarvii kertoa että a. oot jonossa ja hetken päästä b. oot vieläkin jonossa!

    VastaaPoista
  16. kuvastaa mun aamua. aamupalaa syödessä puhelin vaan tippuu kädestä ja leviää lattialle. mela kasvaa ottaan hiljalleen. keitän kahvia ja otan edellisen suodatinpussin pois. taas kädet-nämä epäluotettavat lärsäkkeet- irrottaa otteen ilman käskyä ja kahvipöhnit lattialla. meikatessa tökkään ripsarilla silmään. olis tehny mieli alottaa aamu alusta, mut onneks tää sun teksti valaisi yrmyä aamuani :D

    VastaaPoista
  17. mua kyllä kummastuttaa tää ihmiseläimen käsien motoriikka!? :D miten niistä käpälät vaan lakkaa toimimasta välillä??

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. siis miten ne käpälät...... oon vähän huppelissa vielä eilisestä..

      Poista
  18. Kassalla esim ruokakaupassa rasittaa jotkut tyypit, kun ne jää juttelee jollekin tutulle siihen keskelle kulkuväylää.Yritä siitä sitten ite pakata ostoksia, kun joku pällistelee tyytyväisenä siinä edessä ilman mitään kiirettä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. tai ne sankarit, jotka eivät voi pakata samalla, kun kassahenkilö lyö tuotteita koneeseen, vaan seisovat kortit kädessä vailla kiirettä, ja menevät pakkaamaan vasta maksamisen jälkeen.

      Poista

Ei muutaku kommenttia tiskii!