HUOM! Blogin tarkoitus ei ole loukata ketään tai aiheuttaa minkäänlaista mielipahaa. Tekstit ovat pääsääntöisesti aivotonta läpäheittoa tai humoristista lätinää. Toisinaan kynään tartutaan vakavammallakin mielellä. Mikäli huumorini tai tyylini ei uppoa, blogissa esiintyvät kannanotot aiheuttavat harmia tai tekstit kuulostavat yli-ikäisen pissiksen rageemiselta, suosittelen vaihtamaan sivustoa.

lauantai 23. marraskuuta 2013

mitä säkin siinä oikein vihjailet

Vaikka mä suht suorapuheinen ihminen olenkin, joskus tartun aseeseen nimeltään "vihjailu" ja täytyy sanoa, että ainakaan miessukupuoleen se ei ole kovinkaan toimiva tykki.

Tyttöjen kesken kun on, niin lause jota vihjailuksi ei olisikaan tarkoitettu, muuttuu sellaiseksi hetkessä - niin hyvässä kuin pahassakin. Hyvässä silloin, kun täysin viattoman "vitsi ku en osaa laittaa mun tukkaa/mulla ei oo huulipunaa/mun savukkeet on loppu/on vähän nälkä"-huokailun seurauksena on useimmiten alle vartissa pöytä katettu, päässä kampaus,  naamataulu kohdillaan ja nortti käryää huulessa hetkessä. Ainakin parhaimpien ystävättärieni kanssa monesti tuppaa näin käymään; sana vain niin alkaa tapahtua.

Toisaalta taas - ainakin joidenkin - naikkosten mielissä ne ihan peruslauseetkin muuntautuu sekunnin sadasosassa uskomattomaksi vittuiluksi ja silmittömän törkeäksi vihjailuksi. "SE IHAN SELKEESTI VIHJAS ETTÄ MÄ OON LÄSKI KUN SE SANO MUN MUUTTUNEEN VIIME NÄKEMÄN!!" tai vaikka "AIVAN SELKEESTI SE ÄMMÄ VIHJAILI, ETTEN KOSKAAN TUU SAAMAAN MIESTÄ KU SE KYSY VÄHÄN SIIHEN MALLIIN MUN MIESELÄMÄSTÄ!" on aivan täysin perushuttua ylianalysoivien neiti näppärien keskuudessa. Yritäppä siinä sellaselle emakolle yrittää selittää, että ihan tässä small talkia harjoitin kanssasi, en kierolla tavalla aukonut päätäni.

Niin, ne miehet. Aivan päinvastaista sakkia tässä suhteessa, mitä vertaa meihin naisiin. Mun täytyy sanoa, että en montaa äijää tunne, joka ymmärtäisi vihjailun päälle. Meilläkin kotona "Ikeassa olis joskus kiva käydä......"-vihjaisu saa usein vilpittömän "Niin varmaan olisikin, sä Jenni tykkäät Ikeasta!"-tsemppivastauksen ja kaupan päälle vielä hymyn, joka tuntuu musta lähinnä vittuilulta. Tai "JAAHA, ONKOHAN SIIVOOJA LOMALLA VAI MIKS TÄÄLLÄ ON NÄIN PASKASTA!"-vihjaisu hyvin korkealla äänellä aiheuttaa vain ihmettelyä ja kummastelua "eihän meillä oo siivoojaa"-tyyliin. Myös mulle hyvin tuttuun "Onkohan kukaan imuroinut tänään/käynyt kaupassa/tuulettanut matot"-tiukkaukseen vastataan tässä osoitteessa "ai niinku kuka?" kaksoispiste-o - ilmeen kera. No enpä tiedä, saatana naapuri varmaan.

Se, että onko kyse ymmärtämättömyydestä vai sen esittämisestä, on mysteeri mulle. Miesten ajatusmaailma ei oikein ota avatakseen. Joskus tuntuu niin hullulta, että selkeään vihjeeseen ei tartuta, mutta toisaalta sekin hämää, kun vastapuolen ilme on niin vilpitön. Naiset ne taas tarttuu sellaiseenkin vihjeeseen, jota ei edes ole ja pohtii alle nanosekunnin, että mitähän toikin vihjaus tarkoitti, että olikohan se nyt sitä kuuluisaa ilkeämielistä puhetta.

Että KYLLÄ! Kun kehuin mekkoasi nätiksi, oikeasti tarkoitin sen olevan verrattavissa isotädin sohvanpäälliseen sen julmetun ruman kuosin takia, joka aiheuttaa vähintään epilepsiakohtauksen! Ja ei rakas miekkonen, en todellakaan toivonut sun käyvän kaupassa, vaikka ostoslistan suurieleisesti pöydälle jätinkin plussakortin kera!

"Hei rakas! Toivon sydämeni pohjasta, että poissaollessani kotia EI ole siivottu, autoa EI ole pesty, kaupassa EI ole käyty, eikä MISSÄÄN NIMESSÄ roskia viety. Toivon myös, että pelaat koko päivän pleikkaria käsi housuissa ja kalja kädessä. Rakkaudella vaimokkeesi."


15 kommenttia:

  1. Tää oli niin totta :D

    VastaaPoista
  2. Nauroin, ääneen :D
    Ja joo, asun yksin, joten vihjailen ihan vaan itelleni välillä että jos viittisit tehä jotain niin ei ehkä tarvis tiskata sen takia että haluat mukillisen kahvia...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mäki joskus sanon jostain omasta sotkustani "voi vittu se ääliö joka tän on tehy sais pikkuhiljaa tehä asialle jotain!!11"... antaa kummasti tsemppiä... :D

      Poista
  3. Hah tää tulee hyvin näin joulun alla esille! "Tää, siis just tää hajuvesi ois kiva" kädessä siis se perkeleen purkki, katot äijää silmii, ja illalla kotona se sama ukko valittelee ku ei keksi mitään joululahjaks.. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. siis älä.......................... "TÄMÄ MUUMIMUKI OLISI IHANA...." "nii mitähän sää haluisit lahjaks...." "NIIN TÄÄ NIISKUNEITI JA RUNOILIJA-MUKI ON IHANA...." "juujuu, mutta tota tykkäisiksää hitsauskoneesta?"

      Poista
    2. :DDDDDDD naurahdin.

      Poista
    3. Pitäskö huolestua, kun mun poikaystävä saattaa ite sanoa jotain "tohvelit olis kyllä kivat". Ja sitten kaks tuntia myöhemmin miettii, että mitä toivois joululahjaksi, kun ei keksi mitään... WTF?!?! Ja kuten olettaa saattaa, niin eihän se niitä minun antamia vihjeitä tajua. Että hyvä minä, erinomainen valinta! :D

      Poista
  4. ...Jäin vain miettimään, että miten voi pelata pleikkaria jos on toinen käsi housuissa ja toisessa on kalja..... :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kapula tölkin päälle ja tattia ohjataan leualla

      Poista
    2. Ai vittu ano minkä teit, en saa happea

      Poista
    3. Hei mies kykenee tohon jos vaan haluaa! Vaikka mulla molemmissa käsissä olis oluet ja munat, niin kyllä se COD sujuu silti!

      Poista
  5. Toi vika kuvateksti. Uskon et miun poikaystävä tekis just niin ku tossa lukee jos noin kirjottasin -.- miehet on putkiaivoja :DD

    VastaaPoista
  6. Sää voisit oikeasti kirjoittaa pakinaa jossain naistenlehdessä. Ois ihan virkeetä, jos Me Naisissa tms ois aina tämmöstä settiä vastapainona. :D

    VastaaPoista
  7. Se on kumminki jännä juttu, et muita vihjeitä ei ymmärretä, mutta kaikki ne vihjeet jotka viittaavat seksiin, menee perille nanosekunnissa. "Kulta, mä oon ihan alasti täällä vaatteiden alla" ei aiheutakaan mitään "aijaa.." hölmistelyä.
    Myös yksinkertaisemmat tapaukset saattavat luulla naisten kiihottuvan pölynimureista, vaikka kyse on siitä, että jos mies on siivonnut himassa, kun nainen tulee kotia, se meinaa naiselle, että "voi, se on ajatellu mua!"

    VastaaPoista
  8. Luulen, että se on myös miehillä vähän sitä, että vihjailua pidetään typeränä tapana viestiä ja mieluummin esitetään tyhmää ja odotetaan suoraa puhetta. Meillä menee oman miehen kanssa kummallakin ilmeisesti piuhat päässä ristiin, kun minä olen se joka suorastaan kieltäytyy ymmärtämästä mitään vihjailuja ja arvostaa suoraa puhetta ja mies viestii jatkuvasti vihjailemalla. "No voi harmi että sun selkä on kipee!" on usein vastaukseni, vaikka tasan tarkkaan tiedän, että tässä kerjätään selkähierontaa, suostun vasta kun tulee oikea pyyntö. (Vastaavasti jos itse haluan jotain, sanon esimerkiksi "Panettaa. Anna munaa.") On vaan raivostuttavaa, kun saa toiselta odotella ja oikeen kaivella sitä suoraa puhetta. Jos olen joskus erehtynyt tulkitsemaan näitä vihjailuja, olen yleensä tulkinnut väärin. Parempi siis olla yrittämättä.

    VastaaPoista

Ei muutaku kommenttia tiskii!