HUOM! Blogin tarkoitus ei ole loukata ketään tai aiheuttaa minkäänlaista mielipahaa. Tekstit ovat pääsääntöisesti aivotonta läpäheittoa tai humoristista lätinää. Toisinaan kynään tartutaan vakavammallakin mielellä. Mikäli huumorini tai tyylini ei uppoa, blogissa esiintyvät kannanotot aiheuttavat harmia tai tekstit kuulostavat yli-ikäisen pissiksen rageemiselta, suosittelen vaihtamaan sivustoa.

perjantai 1. marraskuuta 2013

pienet sammakot ne lystikkäitä on

Jokainen joskus päästää suustaan valheen, eikä edes hoksaa huijaavansa. Aivan varmasti säkin olet joskus päästänyt sen kuuluisan sammakon livahtamaan huulien välistä, vaikka tarkoitus olisi ollut puhua ihan puhdasta asiaa. Mitkä ovatkaan ne yleisimmät sammakonpoikaset, huijausyritykset ja valheet, joita me ihmisparat silloin tällöin lipsautellaan?

"Mulla on tosi hyvä itsetunto ja oon tosi itsevarma!"
Se että on kovaääninen ja huomionhakuinen, ei tee kenestäkään itsevarmaa tai kenenkään itsetunnosta rautaa. Päinvastoin sellaisista ihmisistä oikein huokuu sellainen "hyväksy mut, pliis"-fiilis.  Kyllä mäkin oon suht itsevarma ja itsetuntokin on jokseenkin kohdillaan, mutta ei nyt kyllä mitenkään mainitsemisen arvoisesti - kenellä olisi? Ihmisiä me kaikki ollaan ja kaikilla on varmasti elämässään tilanteita, jolloin itsetunto kokee kolauksen tai on kaikkea muuta kuin varma itsestään, se on mun käsittääkseni inhimillistä.

"Ei meillä mitään juttua oo".
Klassinen aloittelijamainen moka - jos sulla on naamassa tauotta kestohymy, aamulla samasta osoitteesta mönkii sama mies viikosta toiseen, sun vessaan ilmestyy sininen hammasharja ja Axe-purkki, ryyppyillat on vaihtuneet koti-iltoihin ja puhelin piippaa jatkuvalla syötöllä sydänaiheisia viestejä, niin aivan turha kusettaa! Kertoo nimimerkki "kokemusta on"...

"En mä ole vihainen"
Juu et toki, mitä ny olet kirkkaanpunainen, silmät lyö lieskaa ja ovet paukkuu uskomattomalla temmolla vittuperkelesaatanan säestämänä.

"Tää ei johdu susta"
= "TÄÄ JOHTUU NIIN SUSTA!"

"Harmi ku et päässy paikalle, siellä oli tosi kivaa ja meillä oli mielettömän hauskaa".
Niin tuttua naisten maailmassa kääntää veistä haavassa ja piikitellä toista siitä, kun ei ole päässyt juhliin tai johonkin tapahtumaan - tai jos ei ole edes kutsuttu. Vaikka kyseisessä illanvietossa/bileissä/tapahtumassa/harrastuksessa olisi ollut täydellistä paskaa, niin täytyyhän sen toisen mieli kuitenkin pilata hehkuttamalla tarjoiluja ja mahtavaa tunnelmaa.

"Ai että, kun on hyvää!"/"Hei, tosi ihana takki!"/joku muu ylikehu
Kumman valitset: pienen valheen vai pilaat päivän toisen heittämällä "aika paskaa soppaa ja takki on ku sokeen apinan ompelema"-kommentin? Niinpä. Tokihan voisi käyttää kiertoilmasuja tyyliin "mä en olekaan maistanut tällaista kiisseliä ennen, onkos tässä mangoa, mä muuten tykkään mangosta, kerran näin mangopuun" tai "itse en tollasta takkia osais käyttää, mutta jollekin muulle se varmasti sopii", mutta monesti pikkusammakko pelastaa nopeasti ja helposti. 

"Itsehän en muita katsele tai seksikkäänä pidä, minulla on oma puoliso jota katsella!"
No täytyy kyllä aika laput silmillä kulkea, jos vuosikymmenestä toiseen näkee ainoastaan oman kumppanin. Kusetusta! Kuitenkin kuola valuu, kun joku jäätävä kreikkalainen patsas hymyilee kassajonossa tai uimarannalla. On mullakin mies, mutta kyllä mä silti näen ympärilläni komeita miehiä ja hyvännäköisiä miehiä ja seksikkäitä miehiä ja kaikenmaailman miehiä - keltä mun silmäykseni on pois? Katselenhan mä kauniita kukkasia, hienoja autoja ja auringonlaskujakin siksi, että ne miellyttää silmää. Kyllä mun mielestä siihen samaan syssyyn sopii palomiehet ja jääkiekkoilijat ja remppamiehet ja...


"Kyllä mä yritin"
Mikset sä oo pessy pyykkiä? - Kyllä mä yritin, mutta sitten ööö... puhelin soi ja sitten tota öö...  iso musta mörkö ei antanut mun laittaa huuhteluainetta ja tota...
Eikö sun pitänyt tänään vaihtaa lamppu? - Kyllä mä yritin, mutta sitten mä tajusin, että öö, mä en voi tehdä sitä koska...öö... jakkaran jalka oli öö... löysästi ruuvattu ja tota öö...
Siis te erositte, etkö sä yrittänyt puhua sen kanssa siitä? - Siis kyllä mä yritin, muttaaa... tuli pari muuttujaa ja sitten se oli myöhäistä tai sillee...
Sunhan piti olla tää viikonloppu selvinpäin? - Kyllä mä yritin mut sit, öö, Tsygä ja Rogi soitti ja sit tuli se peli ja sitten me sattumalta löydettiin kori kaljaa Tsygän kellarista ja öö...

= istuin sohvalla, tuijotin seinää, enkä edes muistanut että olisin ylipäätään luvannut mitään.


Jonkun suusta pääsi tällainen vesseli, kuka tunnustaa?

21 kommenttia:

  1. En osaa nyt kunnolla ilmasta itteeni, mutta oon tässä miestiskelly, että miksi (jotkut) ihmiset kokee oikeudekseen huomauttaa toisen laihuudesta ("oot nii laiha söisit jotai!!1") eivätkä näe siinä mitään väärää, mutta jos toista huomauttaa ylipainosta niin sitä pidetään kamalana ja loukkaavana.

    Mua useesti huomautetaan hiljaisuudestani ja se alkaa oleen jo saatanan rasittavaa. Jos itse sanoisin jollekkin et "Kylläpä sä puhut kovaa ja paljon. Ootko huomannu? Voisitko pitää pääs välillä kiinni?" saisin kaikkien vihat niskaani.

    Oisko tällasesta aiheesta mitään ainesta postaukseksi asti? Ja jos oot jo joskus tehnyt niin sit ei mitään. :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Huhuhh passive-aggressive!11

      Poista
    2. Noi on muuten täysin totta...

      Poista
    3. Nää on kans aika paskoja nämä teinien facebook-kuvien kommentit :D näitä esiintyy erityisesti ylimuokatuissa proffakuvissa, joissa joku rotta poseeraa ja on yrittänyt muokata makkarat pois muokkausohjelmalla. Sitten sen "kaverit" kommentoi siihen jotain tyylillä
      "oi rakas muru ihana ootko harkinnu malliuraa!!??!1♥♥"
      "hei muru kato peilii malli :* ♥!!!11"
      "no hei kato ittees vaa kauneus rajan ♥♥"
      "rumuus rajan mul hei beibe sä ooot!!122fdsz!"

      Haetaan vaan huomiota itselle noilla kommenteilla, harvoin tollaset överit on muuta ku valhetta :D

      Poista
  2. Tsygä ja Rogi :DDDDDDDDDDDDDD

    VastaaPoista
  3. "Ihanan makeeta tää punajuurileipä, kiitos kun leivoit äiti"

    ---> Ihanaa kun näit vaivaa mun vuoksi, mutta tää leipä on... no, niin.

    VastaaPoista
  4. "Ai että, kun on hyvää!"/"Hei, tosi ihana takki!"/joku muu ylikehu

    No eihän noi vielä mitään ylikehuja ole.. Kamalaa jos aina otetaan tollaset valheina ja vittuiluna. D:

    VastaaPoista
  5. parhautta on se, ku sulla on itelläs joku 5-10 röökii etkä saa rahaa vähään aikaan, jotta voisit ostaa tupakkaa lisää. sitte sieltä tulee joku pummimaan yhtä tupakkaa ja kyllä suusta lipsahtaa vikkelään, että ei sitä tupakkaa nyt kyllä ole....
    tossa on ehkä meijän kaupungin yleisin c:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo muistan, kun itse vielä poltin ja joku tuli multa pummimaan tupakkaa, niin aina minä vähistäni annoin. Sitten jos harvoin itselleni sattui tilanne, ettei ollut yhtään tupakkaa ja häpeillen, sekä nöyrästi kysyin näiltä samoilta ihmisiltä heittämään yhden, niin vastaus oli aina etteivät voi heittää, vaikka taskussa oli täysi aski :D

      Poista
    2. Siis heidän takussaan oli tyhjä aski. Kirjoitinpas epäselvästi :D

      Poista
  6. Näinhän se menee. Ja tuosta itsetunto asiasta vielä sen verran, että harvinaisen monesti on tultu myös nähtyä ihmisiä, jotka mainostavat hyvää itsetuntoaan ja käsittävät koko itsetunnon niin, että se on vain sitä kun uskaltaa sanoa muille mitä sylki suuhun tuo. Ja yleensä tuollaiset ihmiset juuri nimenomaan pönkittävät sitä huonoa itsetuntoaan haukkumalla muita.

    VastaaPoista
  7. Sori pakko kommentoida!

    "päästää sammakko suustaan
    To accidentally say something that shouldn't be said"

    eli sanoa jotain harkitsematonta vahingossa.. ei tarkoita valehtelua! Hihi pilkunnussintaa. :3

    VastaaPoista
  8. ihan hullun hyvä postaus! :D jään seuraileen!

    http://washed-out-dream.blogspot.fi/
    18v lukiolaistytön valokuvausblogi :)

    VastaaPoista
  9. "Harmi ku et päässy paikalle, siellä oli tosi kivaa ja meillä oli mielettömän hauskaa"
    Itse en ainakaan käytät tätä pahoittaakseni toisen mielen, vaan jos joku kaveri ei ole päässyt joihinkin juhliin niin totta kai kerron, millaista oli. Mutta usein oon just oikeasti harmissani ja sanon näin nimenomaan siksi, että kaveri tajuaa mun kaivanneen sitä paikalle vaikka oli hauskaa.

    VastaaPoista
  10. jenni sun pitäs tehä koomikon hommia! :)

    VastaaPoista
  11. olin itekki tulossa sanomaan et sammakon päästäminen suustaan ei tarkoita samaa kuin valkoisen valheen tai ylipäänsä valheen kertominen mut joku ehti ennen mua :D hyvä postaus tosta huolimatta!

    VastaaPoista

Ei muutaku kommenttia tiskii!