HUOM! Blogin tarkoitus ei ole loukata ketään tai aiheuttaa minkäänlaista mielipahaa. Tekstit ovat pääsääntöisesti aivotonta läpäheittoa tai humoristista lätinää. Toisinaan kynään tartutaan vakavammallakin mielellä. Mikäli huumorini tai tyylini ei uppoa, blogissa esiintyvät kannanotot aiheuttavat harmia tai tekstit kuulostavat yli-ikäisen pissiksen rageemiselta, suosittelen vaihtamaan sivustoa.

perjantai 27. joulukuuta 2013

kipeetä

Mä tossa viime viikolla kerskailin äidille, että minäpäs en ole ollut kipeä varmaan kahteen vuoteen, että kyllä sitä ollaan oltu niin terveitä ja voi että miten mainio mun vastustuskyky onkaan. Että voisin nuolla vaikka kaikki kaiteet ja bussin stop-napit vailla huolta! Mikään pöpö ei minuun tartu, eikä nuha vaivaa. Kerskailin myös, kuinka joulun suklaakuurin jälkeen alkaa heti taas treenikausi nopealla aikataululla, että ei tekosyitä ja lässynlää. Heti vaan puntille ja ylös sohvalta. No, kuinkas kävikään? Jennipä päätti saada itselleen vuosisadan flunssan.

Okei, ei nyt vuosisadan, kun ei mulla kuumettakaan varsinaisesti ole (alilämpöä kylläkin). Enkä ole aivan täysin vuoteeseen hoidettava.  Ajoittain oloni on suhteellisen kohtalainen. Pystyn kävelemään ja heittämään tarvittaessa vaikka kuperkeikan. Eihän ihminen voi silloin olla kovin sairas, eihän? Herättelen myös toiveita, että parin tunnin päästä voisi kokeilla liikuntaa. Että eihän pikkunuhassa tarvitse nyt ihan petiin jäädä. Ihan hyvin voi lähteä vaikka vähän pyörimään kylillä sen sijaan, että vetää Buranaa ja kuumaa mehua. VAIKKA olenkin nenäliinojen ympäröimä, nuhruinen, niiskuttava punanenäinen ihmisraunio.

Jep. kai mun täytyy myöntää totuus: mä olen kipeä. Oikeasti.

Mulle nyt vaan on jumalattoman vaikea myöntää, että on tää olotila pääasiassa aika paska, ja oikeasti olisi ihan kannattavaa olla siellä sängynpohjalla, eikä suunnitella massiivista siivousurakkaa tai muita sirkustemppuja. Jos nokka vuotaa ku Titanicin keula, lihaksia pakottaa kuin karhun kanssa olisi pari tuntia paininut, on kylmä ja kuuma vuorotellen, hiki valuu, puuskutan kuin kolmesataakiloinen kilpikonna ja kurkku on arka kuin olis nielaissut kilon ruuveja, olisi ehkä suositeltavaa ottaa torkut, eikä riekkua ympäri kämppää ja haaveilla juoksulenkistä. Mutta kun ei vaan meinaa mennä jakeluun!

Vaikka mä olen sellainen "ai että kun sattuu selkään/polveen/olkapäähän, niskoihin, voivoivoi"-ihminen, niin silti se flunssan myöntäminen on mulle jotenkin aivan liian iso pala. Musta on ihan ok itkeä tikkua sormessa tai rikkinäistä kynsinauhaa, mutta keuhkokuume yhdistettynä poskiontelontulehdukseen ja niistämisestä johtuvaan nenän irtoamiseen ei ole vuodelevon arvoinen asia. Ajatus makaamisesta hikisessä pyjamassa päivätolkulla saa mut tuntemaan itseni terveemmäksi kuin koskaan.

Tokihan mä olen tunnollisena ihmisenä kipeä silloin kun a) työviikko on ohi b) on vapaa viikonloppu c) kaikki viikon velvollisuudet on hoidettu ja d) joulu on lusittu alta pois. Mikäpäs tässä ollessa, tuskinpa olisinkaan halunnut tehdä perjantain kunniaksi muuta, kuin maata sohvalla velttona lihana, sääliä itseäni suklaalla ja niistää nenääni irti. Enhän mä olisi halunnut esimerkiksi nauttia perjantaileskeydestä;
käydä vaikka alennusmyynneissä, nähdä kavereita tai varsinkaan mennä sinne punttikselle kyykkäilemään. Kyllä tää aika menee ihan kivasti tässä omaa ruumiin lämpötilaa ja sykettä (ajoittain hyvinkin epätasainen rytmi!) seuraillessa ja hikoillessa. Toivottavasti tää hauskuus jatkuu vielä huomennakin! KYLLÄ, OLEN KATKERA!

Onko siellä muita katkeria sairastelijoita?

yhtä yskään, toista köhään, kolmatta kipuun, neljättä nuhaan......


11 kommenttia:

  1. Mä oon just kans sellanen "voivoi kun selkään särkee" -tyyppi, mutta sitten olin töissä korva ja poskiontelon tulehduksessa (en kyllä tiennyt vielä, että mulla olis sellaiset) kun en vaan voinut myöntää että olen kipeä! :D "pikku nuha tää vaan on"

    VastaaPoista
  2. Itsekin sairastuin tässä pari päivää sitten ja oon ihan järkyttävässä flunssassa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. tää on ihan perseestä! mä oon tällanen puolikuntonen, enkä oikein tiiä oonko enemmän kipee vai terve... plääh. paranehan pian!

      Poista
  3. Mulla kans ranne ja selkä reistailee pahasti, kyllä sinne töihin silti mennään (siivousta), loppupäivä vedetäänki särkylääkkeitä. "vähä kolottaa välillä"
    suomalainen sisu?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. suomalainen sisu tai ihan kirkasta tyhmyyttä... nimim. kuulostaa liian tutulta.

      :D

      Poista
  4. Toivottavasti paranet pian:) mä itse olin joskus jatkuvasti useita kertoja kipeänä korkean kuumeen, kurkkukivun ynnä muiden lisukkeiden kanssa, huolimatta käsienpesusta ja c-vitamiiniövereistä yms. No, ei se lopulta enää edes haitannut kun sain kuulla sairastavani vakavampia sairauksia ja mahdollisesti halvaantuvani ilman parannuskeinoja. Ei siinä flunssat tunnu enää missään.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. voi kurja! joo, ei siinä paljoa nuhakuume tunnu enää, kun vakavampia sairauksia joutuu läpikäymään. tsemppiä sinulle!

      Poista
  5. Täällä ollaan kans kipeenä! Ja just samansävyisen lausahduksen jälkeen "mä en oo koskaan kipeenä"

    VastaaPoista
  6. Postaus oli hauska, ei siinä mitään. Meni vaan maku koko hommasta yhden vaivasen sanan takia. Mikähän siinä on, ettei ihmiset tunnu tajuavan, että sen puolisonsa voi ihan oikeasti menettää. Lopullisesti.

    VastaaPoista

Ei muutaku kommenttia tiskii!