HUOM! Blogin tarkoitus ei ole loukata ketään tai aiheuttaa minkäänlaista mielipahaa. Tekstit ovat pääsääntöisesti aivotonta läpäheittoa tai humoristista lätinää. Toisinaan kynään tartutaan vakavammallakin mielellä. Mikäli huumorini tai tyylini ei uppoa, blogissa esiintyvät kannanotot aiheuttavat harmia tai tekstit kuulostavat yli-ikäisen pissiksen rageemiselta, suosittelen vaihtamaan sivustoa.

tiistai 10. joulukuuta 2013

meillä asuu tonttuja

Mä olen varma, että meillä asuu tonttu tai pari. Ei sellaisia perinteisiä tonttuja, vaan sellaisia, joiden tehtävä on mm. piilotella erinäisiä esineitä kodissani ja todennäköisesti nauraa ittensa kippuraan mun reaktiota seuratessaan. Tai siis enhän mä voi olla satavarma onko ne tonttuja, näsiä, peikkoja vai jotain kiusanhenkiä, mutta mun villi veikkaus on tontut. Mun käsittääkseni ne voisi soveltua urkintataitojensa ja piilottelunsa puolesta hyvin moiseen hommaan.

Ainakin yksi niistä epeleistä asuu meidän sängyn alla, jossa hän sitten on täydessä valmiudessa viemään mun jaloista sukat öisin. Vaikka mä millaiset tukisukat jalkaani laittaisinkin, niin aamulla ne ovat kadonneet, eikä löydy sitten millään edes patjojen ja lakanoiden välistä. Okei, mä voin riisua ne itse yöllä, mutta MINNE NE SITTEN JOUTUU?

Meillä asuu myös maustetonttuja, joiden duuni on sekoitella maustepurkkien paikkoja. Mä voin laittaa nätisti illalla suolan maustehyllyyn, mutta tattadadaa, seuraavan kerran kun tekee ruokaa, se kyseinen purnukka on jossain aivan muualla. Ja ruoka palaa ikävästi pohjaan siinä sivussa.

Myös lääkereseptit, viralliset paperit, laskut, palkkalaskelmat ja verolaput hoitaa parempaan talteen joku tonttu. Kaikki katoaa, mitä enemmän yrittää varjella. Pöydälle kun jätät jonkun verolappusen, niin terve ja morjes, ei ole enää huolta siitä paperista kolmen tunnin kuluttua. Ja koskaan et tule enää sitä paperia näkemään.

Edellä mainittujen tonttujen lisäksi täällä asuu sellainen, jonka homma on siirtää likaiset astiat mun katseen ulottumattomiin sillä välin, kun mä täytän tiskikonetta. Sitten se likainen kahvimuki yllättäen ilmestyy pöydälle, kun nappia on jo painettu ja astianpesukone täynnä vettä. Että kiitti vaan taas niin helvetisti!

Niin ja leivänmurusia ja hiekkaa pitkin kämppää tuppaa levittelemään jokin taho, oletettavasti myös tonttu. Eteisen saa imuroida päivässä noin satakolme kertaa, puhumattakaan siitä määrästä, montako kertaa leipäkorin ympäristö pitäisi pyyhkistä rätillä. Mä en ymmärrä mistä sitä hiekkaa tulee ympäri vuoden ja millaisella maansiirtokoneella sitä meidän eteiseen kuljetetaan. Kesät talvet hiekkarannan verran soraa oven edessä, mikäs sen mukavampaa!

Asuuko teillä pahantekijätonttuja, jotka hukkaa, sotkee, piilottaa ja kiusaa?


PS. Ystävät hyvät ja rakkaat: toivoisin teiltä kuvia piparkakkutaloistanne tai muista piparirakennelmista, joita olette pikkukätösillänne tehneet. Myös maailman paras piparkakkutaikinaohje on tervetullut. Mää meinaan ajattelin rohkaistua tänä vuonna ja leipoa kyseisiä jouluherkkuja, mutta ensin te viisaat saatte vähän auttaa mua. Eli linkkejä, reseptejä ja kuvia omista piparitaideteoksistaan ja -ohjeistaan! KIITOS!<3


21 kommenttia:

  1. meillä asuu kans tommonen ilkeä tonttu, mun kasvojenhoitotuotteet katoaa aina, ja samoin mystisesti katos mun uuden pankkikortin salasana...
    http://lifeofmaterialist.blogspot.fi

    VastaaPoista
  2. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  3. mä kyllä saan tavarat takaisin: heti kun oon hankkinut uuden. nimim. kaksi kirjastokorttia, stokkan kantiskorttia, plussakorttia ja kirjakaupan leimasinkorttia nytkin kukkarossa :)))))

    VastaaPoista
  4. piparkakkutaloon sormia säästävä vinkki: kasaa se hedelmäsokerilla. Se ei polta näppejä ja jähmettyessään jää kirkkaaksi. Kovettuminen vie vähän enemmän aikaa ja on arvokkaampaa kun tavan sokeri, mut se ei pilaa pannua!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kannatan! Tehtiin tänä vuonna kaverin kanssa piparkakkutalo marraskuussa ja hommassa sain tipan kiehuvaa (tavallista) sokeria käteeni - edelleen on jälki eli saa nähdä jääkö arpea. :-(

      Pistin nyt kuvankin siitä mökkeröstä mikä väsättiin ihan vitsillä ja meni vähän överiksi :-D Ei siis näin: https://dl.dropboxusercontent.com/u/52649926/m%C3%B6kker%C3%B6.jpg

      Poista
  5. http://www.youtube.com/watch?v=941nwWAY8HA

    Siinä on videota meidän loistavista tekeleistä :-D

    VastaaPoista
  6. Mulla taitaa olla oikea lauma, koska aina kun olen imuroinut ja saanut imurin kaappiin, niin matot ovat sen näköiset kuin en olisi imuria käyttänytkään niillä. Sama on tiskeissä. Kun illalla tiskaan kaikki pois, aamulla on taas sama vuori tiskejä odottamassa. Mä oonkin aina ollut sitä mieltä että täällä on jotain kiusanhenkiä jotka inhoavat siisteyttä..

    VastaaPoista
  7. Mun laukussa asustaa kuuloketonttuja, jotka laittaa kuulokkeet miljoonalle solmulle, olisimpa miten siististi ne sinne asettanu. :(

    VastaaPoista
  8. En kyllä tiedä... Meillä tapahtuu välillä oikeasti kaikkea outoa, juurikin olin yksin kotona työhuoneessa ja "kadotin" muistitikkuni. Sitten kun illalla valitsin uusia lakanoita sänkyyn, tikku oli siellä kaapissa lakanoiden välissä. Mitä helv****? Niin ja yksin olin koko ajan kotona. Aivan varmaan oli joku tonttu :D

    Saat kuvan minun piparitalo(i)sta heti huomenna. Jos vaan kehtaan pistää linkin kuvaan... Mun on pitänyt aloittaa jo vaikka kuinka kauan, mutta siellä ne valmiiksi leivotut seinät, katot ja lampaat edelleen muhii tuorekelmun alla. Laiska mikä laiska...

    VastaaPoista
  9. Onko sen tontun nimi Petja..? >:3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi olla että se on se päätonttu.....

      Poista
  10. Meillä tontut varastaa mun työkaluja ja muita tykötarpeita. Mokomat. Täältä löytyy tontut ja heidän piparimökkinsä. http://www.mollamari.blogspot.fi/2011/12/piparimokki-gingerbread-house.html Nää on kyllä ihan eri tonttuja eivätkä yhtään kujeile.

    VastaaPoista
  11. aijaa.com/6bicKt

    Tollasen mä väsäsin maailman parhaimmalla bibargagguohjeella!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. voi vitsi miten symppis! täytyy todellakin tehä piparkakkutalo seuraavasta taikinasta!

      Poista
  12. http://ruokasotaa.blogspot.fi/2013/12/piparitalkoot.html

    Sieltä näkyy mun luomus ja vinkkejä! :D Kuten myös ohjekin taikinaan ja hyvään koristelumassaan!

    VastaaPoista
  13. Sukkatonttu, ehdottomasti. Etenkin pyykin pesun jälkeen. Kaksi sukkaa menee koneeseen, yksi tulee ulos ja se toinen on jossain eli ei missään.

    VastaaPoista
  14. Mulla ei jostain syystä ole riesaa tuosta sukkatontusta, joka tuntuu asustavan joka toisessa torpassa, mutta hiusrenksutonttu sen sijaan on turhanki tuttu. Vaikka hakis kaupasta 50kpl uusia, niin viikossa joku on joko hukannut tai katkonu kaikki....

    VastaaPoista
  15. Meillä asuu vaan paskapeikko. Sotkee kuulokkeiden johdot, piilottaa sukat ja siirtelee tavaroita.

    VastaaPoista

Ei muutaku kommenttia tiskii!