HUOM! Blogin tarkoitus ei ole loukata ketään tai aiheuttaa minkäänlaista mielipahaa. Tekstit ovat pääsääntöisesti aivotonta läpäheittoa tai humoristista lätinää. Toisinaan kynään tartutaan vakavammallakin mielellä. Mikäli huumorini tai tyylini ei uppoa, blogissa esiintyvät kannanotot aiheuttavat harmia tai tekstit kuulostavat yli-ikäisen pissiksen rageemiselta, suosittelen vaihtamaan sivustoa.

maanantai 9. joulukuuta 2013

Rakas Joulupukki,

olen ollut tänä vuonna kohtalaisen kiltti. Jos kiroilua, nalkuttamista, mököttämistä ja ajoittaista päänaukomista ei lasketa, olen käyttäytynyt suhteellisen mallikkaasti. Paisti joskus baarissa. Ja kotona. Ja kylillä. Mutta Joulupukki varmaan ymmärtää, että joskus väkisinkin tulee oltua huonokäytöksinen - itsekin varmasti joskus mielessäsi hoet sitä kuuluisaa v-sanaa, jos Punakuonolla on sorkat solmussa tai tontut viettää pikkujouluja turhankin railakkaasti.

Ja vaikka mä olen syönyt Petjan joulukalenterista 8 luukun verran suklaata näin joulun alla, niin ei sekään ole mun mielestä kovinkaan painava syy olla muistamatta mua jouluna. Ja vaikka mä olen joskus vähän höveli raha-asioissa ja kodinhoidossa, niin olen mä paljon hyvääkin saanut aikaan! Nyt juuri en satu muistamaan mitään kovinkaan merkittävää, mutta kuitenkin! Aivan varppina oon tehnyt tänä vuonna hyvääkin! Ainakaan en oo kamalasti kiusannu mun veljee (mitä nyt eilen se puristi mua kädestä ja sitten mää väänsin sen nahakaa ja uhkasin kannella äitille).

No, joka tapauksessa tässä olisi toivelistani! Jos edes yhden toiveen toteuttaisit, niin olisin aivan varmasti kivempi ensi vuonna!

- Villasukkia. Juujuu, minulla on jo monet, mutta villasukkia pitääkin olla.

- Myös tumppu- ja hanskavarastoni kaipaa lisäystä (sen jälkeen kun syksyllä heitin vahingossa hanskani molokkiin, on näppejä palellut ikävästi!)

- Ettei kenenkään kotona riideltäisi kännipäissä jouluaattona. Mun mielestä känni ja tappelu eivät oikein sovi joulun henkeen. 

- Minun 6 vuotta vanha suoristusrauta meni rikki ja uusi olisi kiva. Ihan tavallinen vaan, ei mitään digitaalinäyttöjä ja yli kolmea nappulaa.

- Suurin toiveeni olisi myös, että ensi vuonnakin riittäisi yhtä paljon töitä kuin
tänäkin vuonna.

- Minusta olisi myös mukavaa, jos aattona olisi lunta ja pieni pakkanen loskan ja vesisateen sijaan.

- Suklaa on myös toivelistallani. Tai sitten ihmepilleri, joka estää suklaahimon.

- Muumimukeja mää toivon, edes yhden jos saisin.

- Toivoisin myös, että lahjat ja materia eivät olisi joulun pointti kenellekään yli esikouluikäiselle, vaan lämmin tunnelma, salaisuudet, satuhetket, paperin rapinat ja joulun tuoksut ottaisivat sen ykkössijan roinakasojen sijaan.





Terkkuja korvatunturille toivottaa

Jenni

10 kommenttia:

  1. Ääh niin ihanaa :)!

    VastaaPoista
  2. Jos mäkin saisin yhden toiveen esittää joka myös toteutuis nii toivoisin, että äiti ois jouluna selvinpäin.

    VastaaPoista
  3. Onneksi alkoholi ei oo kuulunu meidän joulunviettoon ikinä. En oo ees nähnyt ketään mun suvusta (siskoa lukuunottamatta) kännissä.

    VastaaPoista
  4. Oks toi sun Jepan kaa blogi kaapattu tai jotain kun nykyään siinä lukee kirjottajana ihan eri nimi ja se julkaisee vaan jotain mainoksia kokoajan?:D

    VastaaPoista
  5. Mä oon niin onnellinen, ettei oman vanhempani ikinä juo missään tämmöisissä juhlissa! Joskus kuulee kavereilta semmoisia tarinoita, että saa olla todella ylpeä ja onnellinen omista porukoistani! Voimia niille, jotka joutuvat kestämään känniörvellysjoulua. <3
    Ja ainiin, villasukkia toivon minäkin, en ymmärrä mihin ne aina katoaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oon niin onnellinen, että omat vanhempani osaa ottaa alkoholia kohtuudella jouluna(kin). :) Ei mitään kännejä siis todellakaan. :D Eikä ne edes juonut alkoholia jouluna ollenkaan silloin, kun me lapset oltiin pieniä.

      No, pointtina oli vaan se, että on olemassa muitakin vaihtoehtoja kuin ne kännit tai alkoholiton joulu. Valitettavaahan se tosin on, että liian moni lapsi joutuu kärsimään vanhempiensa kännäilystä joulunakin. :(

      Poista
  6. Jos mä saisin vaaan yhden toiveen toteuttaa niin se olisi että mun iskä ei jois ollenkaan jouluna kaljaa/viinaa.... :/:/:/ ihania toiveita sulla <3<3 hyvää joulunodotusta <3<3

    VastaaPoista

Ei muutaku kommenttia tiskii!