HUOM! Blogin tarkoitus ei ole loukata ketään tai aiheuttaa minkäänlaista mielipahaa. Tekstit ovat pääsääntöisesti aivotonta läpäheittoa tai humoristista lätinää. Toisinaan kynään tartutaan vakavammallakin mielellä. Mikäli huumorini tai tyylini ei uppoa, blogissa esiintyvät kannanotot aiheuttavat harmia tai tekstit kuulostavat yli-ikäisen pissiksen rageemiselta, suosittelen vaihtamaan sivustoa.

sunnuntai 19. tammikuuta 2014

automaattinen naapurinkyttääjä ja muita arjen pelastajia

Kaikki tehdään nykyään valmiiksi - leivät viipaloidaan, Koskenlaskija murustellaan ja robotti-imurit hoitaa siivoamisen. Puhumattakaan lisää vain vesi-leivonnaisista ja heti lämpiävistä kiukaista. Mutta siltikin on joitain asioita, joita voisi kehitellä pidemmälle! Tai keksiä kokonaan uusia vehkeitä helpottamaan arkea.

Itse henkilökohtaisesti tarvitsisin lääppijän, joka levittää kosteusvoiteen ihooni suihkun jälkeen. Se olisi olla joko solariumin kaltainen putkilo, josta Niveaa suihkuaa joka puolelle roppaa, tai sitten vaikka matkakokoinen robottikäsi suihkun ovella, joka sitten levittää kivasti pyörivin liikkein rasvan nahkaani. Mä kun en jaksais millään pelailla kaiken maailman voiteiden kanssa... ja siitä syystä hipiäni kosteustaso on samaa sarjaa rapistuvan savimajan seinän kanssa. Lääppijä voisi pelastaa mun nahkani! 

Nalkutin olis kanssa fiksu vehje - aina kun ei millään jaksais ite alkaa nalkuttaa. Sinne vois vaikka äänitellä "kuka käveli kengät jalassa sisällä"-narinaa ja muistuttelua tiskikoneen täytöstä, ja painaa vain nappia kun sopiva tilanne tulee eteen. Tokihan nalkuttimessa olisi myös valmiina erilaisia "et sitten juo liikaa"- ja "käy kaupassa"-pätkiä. Ja kuten navigaattoreissa, tässäkin laitteessa saisi puhujan äänen valita valikosta. Olisi Räikkösen Kimiä, Muumimammaa ja Marja Tyrniä. Näin voisi olla vaikka viikon lomalla, ja silti olisi kotona joku nalkuttamassa.

Nalkuttimen oheistuotteena tai tillajalahjana voisi saada vauvanitkukasetin. Joillain kun on kovin hiljaisia lapsia, niin saisi vähän eloa kämppään. Yölläkin voisi ajastaa itkuration soimaan pariin otteeseen, niin pysyy kiinni todellisuudessa. Vois sitten töissä aamulla kantaa silmäpussejaan ja itkeä, kun on heräilly koko yön lapsen itkuun. 

Puhelimeen mä haluaisin appsin, joka pitää mun ihmissuhteet kunnossa. Se vois välillä lähetellä ystäville "mitä kuuluu, nähdäänkö huomenna :)"-viestejä ja sopia tapaamisia. Ja tykkäillä facebookissa muiden kuvista ja tökkiä vieraita ihmisiä, jos vaikka saisi uusia tuttavuuksia. Mä kun olen niin huono yhteydenpitäjä ja ihmisiin tutustuja, niin olisi ihan jees jos joku vehje tekisi sen mun puolesta.

Automaattinen naapurikyttääjäkin olis jees. Aina kun ei ehdi sieltä sälekaihtimien raosta kurkkimaan naapurien puuhia ja elämänmenoa, niin olishan hyvä jonkun se edes tehdä. Siinä voisi olla vaikkapa hälytin, joka alkaa piippaamaan kun naapuri tuo baarista yhdenillanjutun kotiin tai hakkaa mattoja pyhäpäivänä. Säästyisi aikaa ja vaivaa todella runsaasti. Siitä voisi myös tulostaa erilaisia lappusia, esim. "jätit autosi minun autopaikalleni" tai "teiltä kuuluu melua kello 22 jälkeen".


...tai sitten vois vaikka ottaa itteensä niskasta kiinni ja hankkia elämän.

"Naapurikyttääjä asennettuna kotiisi vain 89,90! Kun tilaat nyt, saat myös mielensäpahoittajan kätevässä kantokassissa!!"

11 kommenttia:

  1. Toi lääppijä on loistoidea! Ei tarvis sotkee joka paikkaa rasvasilla käsillä ku ei koskaa malta oottaa sen kuivumista..

    VastaaPoista
  2. Jeah:D mä haluaisin myötätuntokoneen, joka vakuuttavasti kuuntelisi valitustani ja myöntäisi että "no jo on", "kylläpä sä joudut kestämään", "pärjäile, tyttö" ja sit mulle tulisi parempi mieli:) jos tääl on insinöörejä nii tehkää mulle tuollainen, jooko, anyone?:)

    VastaaPoista
  3. Näähän oli just hyviä :D Mä tarvisin semmosen robottihierojan, koska mun niskat on niin pirun jumissa kokoajan ja mies on vähän laiska hieromaan.

    VastaaPoista
  4. Hei mää tarvin ton kaverisovelluksen. Oon kanssa niin laiska pitämään yhteyttä kehenkään, että tuo ois loistava! :D

    VastaaPoista
  5. Mulla on kaksi automaattista naapurikyttääjää.koirat kertoo kyllä jos naapurissa tai läheisellä tiellä jotain tapahtuu :D ihan vielä en ymmärrä mitä ne mulle yrittää kertoa, et sellainen tulkkauskoje siihen kylkeen ni ymmärtäis paremmin :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tämä! :D Toisaalta äänen/haukunvaimentimessakin ois puolensa, etenki öisin :)

      Poista
  6. Puhelimeen mä haluaisin appsin, joka pitää mun ihmissuhteet kunnossa.
    Tällänen mulle ja heti, kiitos. Pienen lapsen kanssa tuntuu välillä, että yhteydenpito kavereihin meinaa unohtua, kun on musitettavan kerhoa, muskaria, neuvolaa, hammaslääkäriä, sun muuta. Sitten kun kaveri soittaa, ettei oo vähään aikaan kuulunu, niin aina joutuu miettimään, että kyllähän mun piti soittaa, mut en vaan ikinä muistanu/kerenny. :/

    VastaaPoista
  7. Puhuva jääkaappi joka ilmoittaa kun ruoka on pilaantumassa, kun jokin on loppu/loppumassa ja vois ehdotella reseptejä kaapissa olevista aineksista. :) Ja sit toinen keittiöelämää helpottava: roskanpalautuskone samalla periaatteella kun kauppojen pullonpalautuskone toimii. Syötät roskan ja roskis lajittelee sen oikeaan putkeen joka itten kulkeutuu sinne kierrätys/roskakatokselle. Näin kaikkien ois pakko kierrättää kun roskis ite analysoi roskat ja käyttäjän ei käytännössä tarvii ku tunkee se sinne putkeen. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hhei, tää ois oikeesti ihan loistava :o Ai että, tää pelastais maailman! Ehkä näin pianvalmistuvana insinöörinä alan tätä suunnitella ja sitten julkaisutilaisuudessa annan kunnian anonyymille Jennin blogista! ;D

      Poista
  8. Mä haluisin noi kaikki! Herrajumala mikä kyttääjä oikeesti oon.. "Taas naapuri meni tupakille" oon jopa antanu naapurilleni lempinimen XD

    VastaaPoista

Ei muutaku kommenttia tiskii!