HUOM! Blogin tarkoitus ei ole loukata ketään tai aiheuttaa minkäänlaista mielipahaa. Tekstit ovat pääsääntöisesti aivotonta läpäheittoa tai humoristista lätinää. Toisinaan kynään tartutaan vakavammallakin mielellä. Mikäli huumorini tai tyylini ei uppoa, blogissa esiintyvät kannanotot aiheuttavat harmia tai tekstit kuulostavat yli-ikäisen pissiksen rageemiselta, suosittelen vaihtamaan sivustoa.

tiistai 11. maaliskuuta 2014

ärysttävät ihmistyypit osa X

Mä kun olen tarkkailija ja äärettömän kiinnostunut erittelemään eri ihmistyyppejä toisistaan, olen taas löytänyt uusia ärsyttäviä "heimoja". Vai mitä mieltä olet itse horoskooppi-huuhaa-kukkuu-tyypeistä, etelä-eurooppalaista rentoa aikakäsitystä toteuttavista ikimyöhästelijöistä tai vaikka ihmisistä, joille vuodenkin ikäero on aina mainitsemisen arvoinen asia?

Ensinnäkin nää kukkuu-huuhaa-pimpelipom-ennustaja-intuitio-mammat... Joo, itsekin luen horoskoopit vitsimielessä ja uskon jollain tasolla siihen, että on olemassa asioita joita ei paljaalla silmällä näe (esim. monet monet tarinat siitä, kun joku saa vahvan tunteen, että asiat läheisellä ei ole ok ja sitten tapahtuukin jotain kurjaa). Mutta sitten kun keskustellaan henkien kanssa olohuoneessa ja viljellään valkosipulia vampyyrikarkoittimiksi ovenpieleen, niin mennään ehkä liian syvällä mystiikan maailmassa. "Hei, me ei olla täällä yksin, musta tuntuu että esi-isäni näkymättömän huuhkajan muodossa istuu mun olkapäällä"-kommentit yhtäkkiä kesken päiväkahvittelun on kaltaiselleni ihmiselle liikaa.

Sitten nämä ikimyöhästelijät, joista on ihan ok vähän lipsua aikataulusta. Esimerkiksi sovittaessa että tavataan paikassa X keskipäivällä, se voi siis tarkoittaa mitä vaan kello yhdentoista ja neljäntoista välillä. Otetaan vähän lungisti, levätään tapaamisten ohi, odotutetaan ystäviä ja ollaan niin helvetin rentoo sakkia, että morjes. HALOO, ihmisillä voi olla muutakin tekemistä kuin odottaa jotain yksittäistä rentoreinoa koko päivän jossain kahvilassa! Suoraan sanottuna kyrpii suunnattomasti romuttaa loppupäivän aikataulu sen takia, kun jollain "vähän kestää".

Yksi porukka, joka saa mut henkisen kuristautumisen kannalle, on nää "ei vitsi, vähäks mä oon vanha suhun verrattuna"- ja "sä oot niin junnu!"-lässyttäjät, joilla on ikää enemmän maksimissaan se kolme vuotta. "Kun mä olin sun ikänen..." NIIN VIIME VUONNA, TAMPIO? Onko niin huono itsetunto, että täytyy korostaa edes sitä ikää, kun ei muuta keksi vai hä? Tällaisen ihmisen tavatessa tekisi mieli aina heittää "ajatella, että sä olet niinkin paljon vanhempi, mutta noinkin paljon tyhmempi"-tyylistä päänaukomista kaksoispiste-oo -ilmeellä. Onneksi mä kuitenkin tähän asti olen kyennyt olemaan aikuinen ja oikein neutraali.

Entäpä nämä, joilla ei ole mitään omaa mielipidettä, eikä minkäänlaista taitoa perustella mitään, mitä suustaan päästää... "No ku netissä luki!", "Yhellä keskustelupalstalla sanottiin!", "Mun kaveriki sano että!". Okei, sulla ei siis ole a) omia mielipiteitä ja b) minkäänlaista lähdekritiikkiä. Koska Demissä sanottiin, että vedessä on kaloreita, niin siinä on! Ja kun kaveri sanoi, että tää paita on ihan ysäriä, niin sehän on! Inhotaan kebabbia kun kamukin vihaa ja kannatetaan Kärppiä, kun poikkis sano et ne on hyvii! Itsellähän ei liiku päässä muuta kuin tukka tuulessa. Tällaisen ihmisen kanssa keskusteleminen on tosi mielenkiintoista.

Viimeisimpänä muttei lainkaan vähäisimpänä (mua muuten ärsyttää ihmiset, jotka käyttää tuota fraasia) on nää "NO ANNA MÄÄ"-apinat, jotka nappasee kädestä niin ruuvimeisselit, puhelimet, verhotangot ja vispilät, koska "ANNA MÄÄ, EI TOSTA TUU MITÄÄN!". No ei varmaan tulekaan, kun en ole saanut edes yrittää! Perkele! Kai mä nyt osaisin ruuvin ruuvata, jos saisin edes koskea tarvittavaan välineistöön yli kolme sekuntia!

Minkäslaiset pönttöpäät sua tänään kyrpii?

Eloisa? Noup. Tunteikas? Ehkä. Romantikko? Ei ikinä. Uneksii mistä...? Villillä, just joo...

36 kommenttia:

  1. HAHAH! Ihan totaalinen repeäminen tälle: "Viimeisimpänä muttei lainkaan vähäisimpänä (mua muuten ärsyttää ihmiset, jotka käyttää tuota fraasia).."

    Mua ärsyttää tänään(kin) ne lentomatkustajat, jotka eivät tajua lentoetiketistä yhtään mitään. Kun noustaan koneessa omalta paikalta puhisten ylös vessareissua varten, ei todellakaan ole tarpeellista roikkua edessä olevan istuimen selkänojassa JA puristaa sillä istuimella istuvan naisen hiuksia omien näppien ja penkin väliin. Tippukaa koneesta. Tai lentäkää 777:lla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. "Tai lentäkää 777:lla." :--D Okei, karu asia, jolle ei sais nauraa mut nyt kyllä hajosin!

      Poista
    2. Tää on niin totta. Tekis mieli kiskoo takasi

      Poista
  2. Noi myöhästelijät! Ai jumalauta kun kyrsii! Tälläisten ihmisten kanssa on mahdoton lähteä mihinkään, joka alkaa tietyllä kellonlyömällä. Jos satut asiasta huomauttamaan, saat kuulla olevasi "tiukkapipo" tai "nipo". Myös se klassinen "ei tässä vielä mikään kiire ole" lause kuuluu useinkin omasta lähipiiristäni.

    VastaaPoista
  3. Ihmiset, jotka päättää kesken oman puhumisen alkaa huutamaan omaa juttua päälle esim. "Kiva ku olin eilen kaupassa ja sitte"MÄÄKI OLIN EILEN KAUPASSA JA KAADUIN JA NENÄ MURTUI HEHEHE" Kai sä nyt pystyt odottamaan, että ehdin puhua loppuun vai unohdatko oman juttusi, jos et saa heti sitä huudettua? Argh.

    VastaaPoista
  4. Yllämainitut tyypit ärsyttävät myös mua. ERITYISESTI nuo ikäerofanaatikot. Siis huoh, onko se niin mainitsemisen arvoista aina, että on edes jotakuta vanhempi tai vastaavasti nuorempi. Itse liikun kuin kala vedessä kaiken ikäisten ihmisten kanssa, mutta ikäerosta huomauttelijoiden kanssa tulee tosi kiusallinen fiilis..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No jos toinen on ihan skidi ja toinen vanha, niin todennäköisesti eletään erilaisia kehitys- ja elämänvaiheita. Ellei sitten vanhempi ole aivan daiju tai nuorempi jotenkin ihan megamegakypsä, mitä harvoin voi olla. Herättää myös tiettyä hämmennystä, jos ihmisellä tuntuu olevan pakkomielle nuorempiin tai vanhempiin. Yleensä siihen on syynsä: halutaan päästä mahd. helpolla, haetaan jotain turvaa tmv. Joo, kenties myös vain viihtyvät yhdessä, mutta kuten sanottu, usein ikäero tuo mukanaan erilaisia elämänvaiheita, mikä ei ole kovin yhdistävä tekijä.

      Poista
    2. Ja joo, kyllä olen itse niitä, jotka kieltäytyvät tutustumisesta, jos ikäeroa on joku 10 vuotta mihin tahansa suuntaan. Minun näkökulmastani "lapsiin" ei ole tervehenkistä saati vastuullista sekaantua ja toisaalta vanhempien kohdalla on usein liian erilainen elämäntilanne plus että en halua, että niin vanha on ns. minun tasollani enää. Tuttuja voi tietysti olla kaikista ikäryhmistä, ehkä kavereitakin, mutta oletettavasti kyllä parhaita ymmärtäjiä kavereina ovat ne, joilla suht samanlainen elämäntilanne.

      Poista
    3. postauksessa puhuttuiin maks parin-muutaman vuoden ikäerosta, ei siitä että kehut ittees viisaammaks ku 10 vuotias ja ite oon parikymppinen,...

      Poista
    4. Hmm. Jos ollaan tarkkoja, postauksessa puhuttiin max 3 vuoden ikäerosta. Kuitenkaan ikäeroasia tuskin on näin rajattua, vaan siitä saanee laajemminkin puhua. Tuo kehuminen ei liity taas asiaan mitenkään mielestäni.

      Poista
  5. Eniten risoo just myöhästelijät. Ei voi olla niin vaikeeta lähtee vähän aiemmin. Ja varsinkin kun itte oon yleensä aina sen vartin verran etuajassa..

    VastaaPoista
  6. Kaikista eniten ärsyttää 1) ihmiset jotka alottaa kertomaan jotain juttua ja sit onkin sillee "eiku ei mitää"... Jos alottaa ni pitää kertoa loppuunkin ! :D Ja 2) tahmatassut... eli ihmiset jotka sotkee ihan helvetisti ja koko ajan! Roskat ei mene roskikseen, kaapin ovet jää aina auki, samoin leipäpussit, voiveitset jätetään pöydälle hirveen voiklimpin kera, toisen hiusharjaa lainatessa hiukset tottakai jää siihen ja ovat myös lenelleet mysteerisesti lavuaariin josta niitä on todella kiva nyppiä.. yksinkertaisesti mitään jälkiä ei siivota :D Ihanaa kun toinen parhaista ystävistä on tahmatassu!

    VastaaPoista
  7. Noiden lisäks ärsyttää myös tyypit, jotka ei pidä lupauksia.Miks sitten pitää luvata vaikkapa tulla käymään joku päivä, mutta sitten ei kuiteskaan jakseta tai haluta tulla kylään.arg.

    VastaaPoista
  8. Tuo ikäerohomma, joskus on tullut heitettyä "junnu"-kommentti, kun vuotta nuorempi kaveri ei ole baariin pääsemässä, jonka ikäraja on muuta kuin 18/20. Mut näitä kommentteja enemmän häiritsee se, että aloin tapailla itseäni vuotta nuorempaa (no melkein kaksi, mutta syntymävuosissa yksi, koska tästä juuri on viilattu pilkkua) jannua, niin ihmiset on heti kysymässä, että eiks mua haittaa, et toinen on nuorempi! Siis mitä pirua, en edes tajunnut hänen olevan mua nuorempi. Kyllä mä sitten ymmärtäisin päivittelyn, jos kaveri ois mua lähemmäs kymmenen vuotta nuorempi (koska silloin sekaantuisin lapseen, mutta noin niinkuin hypoteettisisti). Ugh!

    VastaaPoista
  9. Mua ärsyttää ihmiset jotka netissä selostuksensa loppuun lisäävät "ugh, olen puhunut!"

    VastaaPoista
  10. Usein huomaan itse odottavani horoskoopin aamulla luettuani koko päivän siinä luvattuja kauhuja, keskeytän ihmisiä kesken heidän tarinointinsa, koska en vain malta pitää suutanu kiinni ja usein unohdan juttuni ellen sano sitä heti :D vuotta nuorempia tulee sanottua pennuiksi, mutta suurta osaa ihan syystä, kun se käytös on vähän sen mukaista. Tyttöystävä taas on tätä myöhästelijätyyppiä, ja usein huomaan myöhästyväni monesta paikasta useiden vaatteidenvaihtojen, peilailusessioiden yms takia jos hän on mukaan lähdössä...

    VastaaPoista
  11. Anna mää-apina ilmoittautuu! Oon yrittänyt päästä kyseisestä tavasta eroon jo vuosia, mutta vieläkin tota kuulee multa varmaan päivittäin. Se on varmaan niin syvällä mun perusluonteessa.

    Eniten ärsyttää tyypit, jotka keksii ihan mistä vaan vertailun aiheen (ja se oma taito/laite/ihanmikävaan on tietty aina se paras). Jos ottaa puhelimensa tämmösen henkilön kanssa esille, lähtee heti se litania "hei monta megapikseliä ton kamerassa on, paljon makso, kato tätä mun kännykkää ku tässä on sitä ja tätä niin tää on paljon parempi". Ruokaa laittaessakin kerrotaan heti että miten itse tehdään samainen pöperö ja miksi se on parempi niin.

    Sun blogin teksteistä saa aina hyviä miettimisen ja keskustelun aiheita, kiitos paljon siitä! :)

    VastaaPoista
  12. Sairauksillaan kehuskelevat... Siis mitä hienoa siinkäkin on jos joutuu lappamaan suuhunsa ties miten monta lääkettä.. "Mulla on masennus, unettomuus, migreeni, vatsakalvon tulehdus, krooninen yskä, keliaakkia, ja virtsankarkailu." No sepä hienoa.. Onneksi itellä ei oo edes allergiaa jolla "kehuskella"

    VastaaPoista
  13. Mua vituttaa ihan yleisesti aikuiset ihmiset, joilla ei ole (mitään) käytöstapoja; roskat ei mene roskiin, kiukutellaan ja tiuskitaan, jos ei saada mitä halutaan, minäminäminä-asenne, laiskuus ja sikailu.
    Oon kaupassa töissä, eikä oo kerta tai kaks, kun pilaantuneita vääriin paikkoihin jätettyjä tuotteita "saa" heittää roskiin. Se ruoan määrä, joka lentää päivittäin muutenkin roskiin, on aivan jäätävän suuri. Mulle on ainakin pienenä opetettu, että roskat menee roskiin, toisten tavaroita ei rikota, tavarat viedään paikoilleen ja ettei aina saa sitä mitä haluaa.

    VastaaPoista
  14. " siis ku mul on niiiiin vaikeaa ku poikaystävä on armeijassa ja oon INTTILESKI ". Helvettiin inttileskiks itseensä kutsuvat. Lesken puoliso on kuollut. En suoraansanottuna kestä sitä valitusta että " yhhhyhyhyyy ei voida tekstailla joka toinen minuutti yhyyy oon niin yksin ".

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No tää. Varsinkin, kun eräs tuttu kutsuu itseään SOTAleskeksi, kun ihkupoiccis on armeijassa. Hei haloo?! Ehkä oon pikkusen tosikko, mutta mun mielestä jopa vähän loukkaava niitä kohtaan jotka on oikeasti menettäneet puolisonsa sodassa...

      Poista
    2. totta ! hyi yäk oikeen ällötti toi sotaleski. Sotaleski on vielä vakavampi asia kuin tavallinen leski. Asdfgh menee hermot tällasiin juttuihin. En halua tietää millanen suhde on tulevaisuudessa ku nyt jo itketää että poikaystävä on armeijassa yhhyhyhyy.

      Poista
    3. Liiallinen märinä on toki rasittavaa, mutta kyllä multa silti ymmärrystä löytyy näille poikaystävän perään itkijöille. Pari on voinut useita vuosia viettää yhdessä aikaa päivittäin erittäin tiiviisti, joten onhan se nyt päivän selvä, että se vuoden ero ottaa helvetin koville. Otetaan vielä huomioon, että armeijaikäiset on tosi nuoria ja se vuoden ero on todella pitkä aika parikymppiselle. Että ehkä se suhde tulevaisuudessa on pikkusen paremmalla pohjalla, kun ollaan armeijoista selvitty ja ikää ja kärsivällisyyttä löytyy runsaasti enemmän :)

      Poista
    4. Itse "inttileskenä" vihaa kyseistä termiä, leskeyshän on varmasti ihan kauheeta niin miksi se pitää liittää siihen kun toinen on vaan kauempana ja näkee harvemmin, ei kukaan kuollut ole o.o (tosin just tänään se yks varusmies kuoli porin prikaatissa :// jossa poikaystävänikin siis on)
      Mut allekirjotan myös ton että on se oikeesti tosi raskasta ku on melkei kolmen vuoden ajan nähny toista oikeestaan joka päivä. Ja ainaki omasta mielestäni tää on ihan "oikeeta rakkautta" niiin ikävä on kova. (tää on tätä märinää, anteeksi... :D). Yritän kuiteki rajottaa ylenmääräistä läheisille itkemistä ja valitusta, tiiän et se on vituttavaa.

      Poista
  15. Selittelijät ketuttaa. Siis sellaiset jotka tuntuu oikein keksimällä keksivän jonkun tekosyyn jolla selittää poissaolonsa/uuden paitansa/liikavarpaansa/ihanvittuminkävaan.
    "Tuutko potkimaan palloa?"
    "No en mä kun mulla on tosi paha rasitusastma ja äiti sano että mun pitää ottaa rauhallisesti kun meidän suvussa on tosi huonot nivelet ja mun astma on pahentunu sitten lapsuusiän ja mulla on niin huono kunto etten viitsi ja ette te kuitenkaan mua sinne halua ja hei mun astma voi yltyä tosi pahaksi!"
    ... just? No olisit voinut vastata vaan että et tule. Tollanen selittely ottaa päähän etenki sillon kun mitään selittelyn tarvetta ei oikeasti ole. Ja sit pitää vielä monta kertaa toistella sitä syytä että miksikäs nyt ei voi tulla ja miksi sitä uutta puhelinta ei saanutkaan vaikka ehti jo kehuskella ja miksi sukat onkin eri paria nyt hassusti tänään. MIKSI kaikkesta pitää vääntää sellanen show, ihan kun joku oikeasti olis tosi järkyttynyt siitä että sun toinen sukka on raidallinen ja toinen pilkullinen?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Koska on kohteliaampaa selittää kuin lakonisesti todeta, että ei/kyllä.

      Poista
    2. Juu on toki, mutta en mä siltikään ymmärrä miksi pitää alkaa selittelemään ummet ja lammet ja suorastaan puolustelemaan itseään.

      Poista
    3. No, taidan olla itse selittäjä. Varmaan siksi, että toiselle ei jäis just käsitystä tekosyistä, vaan sais mahd. avoimen kuvan :)

      Poista
  16. ärsyttää ihmiset, joilla on aina asiat pahemmin. sanon, että mulla on lenssu, henki ei kulje ja nekku vuataa ku seula. tää toinen henkilö alkaa selittään omaa ah-niin-kamalaa kohtaloaan, kuinka hänellä on keuhkokuume ja pahanlaatuunen migreenukohtaus ja yskiessä meinaa taju lähteä ja kuolemaki kolkuttelee nurkan takana.

    VastaaPoista
  17. Apua taidan olla rakastunut sun blogiin (vaikka oonkin sua tosi paljon vanhempi, yli 10 vuotta)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :DDDDDDDDDDDDDDDD

      dat ikäkortti

      Poista
  18. Kääk! Oot ihan älyttömän hyvä kirjottamaan ja sun tekstejäs lukee todella mielellään! Jatka samaan malliin:)
    http://jennariikkas.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  19. Mua ärsyttää ihmiset, jotka liiottelevat omaa osaamistaan. Varsinkin töissä näitä näkee ihan sairaan usein. Jos sä oot ollut lihatiskillä töissä oikeesti 2 viikkoa ja sut siirrettiin sen jälkeen muualle koska olit niin paska etkä tajunnut mitään, niin sä ET vaan voi sanoa että "joo oon ollu tiskillä kauan ja oon tosi osaava", koska se tulee ilmi että sä et todellakaan osaa!

    Ja sit mä saan kärsiä kun töissä on jotain kädettömiä apinoita. Paras oli yks muija kun olin menossa vessaan ja se olikin siel eikä ollu lukinnu ovea. Sanoin sit myöhemmin et "niin kannattais se veskin ovi laittaa lukkoon jatkossa..." Tää vastas: "kun emmä oikeen osaa enkä ajatellu et sinne tulee joku". Olin vaan et "no kuule väännä siitä lukosta."
    Siis mitä vittua?!!!?!? Aikuinen ihminen ja et osaa laittaa vessan ovea lukkoon?? Miten sä et oo jääny auton alle ja ylipäätään löydät töistä kotiis? En olis ees uskonut että tollanen on mahdollista mut näköjään sitten on.

    VastaaPoista
  20. Kun nykyään on niin paljon näitä ärsyttävimmät ihmistyypit-juttuja, niin tee postaus ihanimmista ihmistyypeistä.

    VastaaPoista

Ei muutaku kommenttia tiskii!