HUOM! Blogin tarkoitus ei ole loukata ketään tai aiheuttaa minkäänlaista mielipahaa. Tekstit ovat pääsääntöisesti aivotonta läpäheittoa tai humoristista lätinää. Toisinaan kynään tartutaan vakavammallakin mielellä. Mikäli huumorini tai tyylini ei uppoa, blogissa esiintyvät kannanotot aiheuttavat harmia tai tekstit kuulostavat yli-ikäisen pissiksen rageemiselta, suosittelen vaihtamaan sivustoa.

tiistai 25. maaliskuuta 2014

kolumnikammo

Mun täytyy myöntää, että vaikka silloin tällöin kirjoitukseni heittäytyvät kolumnityylisiksi niin silti mulla on kamala kolumnikammo. Mä suorastaan inhoan naistenlehtien kolumneja, hyi hyi hyi!

Mua oikein ällöttää, kun tehopakkauspatteriperseäidit niissä kertovat muka häpeillen ottavansa joskus omaa aikaa, jättävänsä imuroimatta sohvien alta ja käyttävänsä kotona risoja nappiverkkareita jakkupukujen sijaan, julistaen "hei tekin äiskät ja ihanaiset naiset saatte tehdä niin, ei tartte olla aina niin super!".  Siihen päälle vielä joku mukahauska tragikoominen käänne ("olin lähtenyt töihin lenkkareissa saapikkaiden sijaan, silloin tajusin tosiaankin tarvitsevani lepoa!") ja loppuun pari tekotaiteellista tsemppilausetta ("elämä siloittaa meistä ne terävimmät reunat ja hioo meihin pehmeämpiä arvoja - älä siis häpeile menneisyyttäsi, vaan elä ilolla odottaen elämän karkeaa hiekkapaperia sielusi rosoihin!"), niin ollaan aika lähellä nykylehtien kolumnien ydintä. HOH-HOIJJAA.

Mä myönnän, että välillä mietin "siis tästäkö teille maksetaan, tätäkö tekstiä sä olet nyt hionut viimeisen kuukauden, hä!?". Tekisi mieli lähinnä polttaa ne ylipirteät tekstit oksentavista taaperoista ja rikkoutuneista sukkahousuista lounaspalaverissa. Onko niillä tädeillä joku kolumnien yleisohje, jonka pohjalta jokainen liibalaabateksti silmäpusseista ja selluliitistä naputellaan? Itsestäänselvyyksiä toistensa jälkeen, teennäinen avoimuus, pari mukanoloa paljastusta, mummovainaan elämänohje ja pari nuorekasta tsemppilausahdusta tyyliin "jaksuhaleja" ja avot, täydellinen tekstinpätkä meille pöntöille naisille on valmis.

Parasta on, jos koumnisti on julkisuuden henkilö. Ai että, viikosta toiseen julkkis paljastelee itsestään ja perheestään inhimillisiä piirteitä, "hei kyllä munkin vauva kakkaa, uskokaa pois""-tyyliin. Ihan kuin ihmiset olisivat olettaneet suomalaisen näyttelijän tai muun julkkismamman elämän olevan Hollywood-glamouria ja shamppanjaa. Kiitos hei kun kuitenkin meille kuolevaisille ressukoille kerroit, että teidänkin koira joskus järsii kenkiä ja on ihan okei olla väsynyt! Tuntuu heti paremmalta, kun entinen chat-juontaja, nykyinen seurapiirileidi, sen mulle kertoo tollai ihanan avoimesti!

Loppuun vielä raikas ja rento kuva ja vaikka pari mukavaa sanaa

"kevättuulen raikastamaa loppuelämää sinulle apina, rakkaudella J"


18 kommenttia:

  1. Toi hiusväri on ihana! Onko ihan kotikonstein loihdittu vaiko kampaajan kätösten jälkeä? Olen havitellut tota väriä omaan päähän mutta aina jää raidat oransseiksi tai ruskea liian tummaksi :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kampaaja hoiti homman kotiin - mä oon päättäny että niin kauan ku palkkatöissä käyn, mä en ite tukalleni muuta tee ku maks. yhdellä värillä värjään! :D

      Poista
  2. Jo pitemmän aikaa oon ollu sitä mieltä, että sun kuulua noitten lehtien palkkalistoille. Aina niin hyvää ja viihdyttävää luettavaa täällä blogissakin. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oon kanssa tota mieltä! Tosin parempi ois jos JENNI perustaisit oman naistenlehden pliis. Tai kirjota kirja, pliis! :DD

      Poista
    2. Voi, tietäisittepä montako novellikokoelmaa ja kirjaa olen elämässäni viimeisen kymmenen vuoden aikana aloittanut :D

      Poista
  3. Mua ärsyttää myös ne joissain lehdissä esiintyvät näpsäkännokkelat kirjoittajakuvaukset kolumnin yläkulmassa kuvan vieressä: "Kirjoittaja on ruuhkavuosiaan elävä MULLANtuoksuinen äiti". Tää oli ihan aito esimerkki.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. "Mullantuoksuinen", tuli mieleen että kyseessä on varmaan sitten jokin hiljattain haudasta noussut zombi-äiti.

      Poista
    2. Ei helvetti :DDDDDD

      Poista
    3. Mullantuoksuinen aiheuttaa mulle hauskan mielikuvan tekopirteästä haudankaivajasta..... :Ddd

      Poista
    4. Repesin zombi-äidille :D

      Poista
  4. Oletko Jenni koskaan kiinnittänyt huomiota naistenlehtien muoti-osioon? Vaatteet aina yhtä kamalia ja ne lyhet kommentit kuvien vieressä! Siinä vasta tekopirteyttä ja hauskuutta on.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tä on kyllä niin totta! Ja ne hinnat...

      Poista
    2. "Potkua treeniin pirteästä pinkistä" "ei enää tylsänä töihin - villitse konttori kultaisilla korkokengillä, "hii o hoi, merihenkinen tyyli on taas täällä", "ruutua vai raitaa - pistä kuosia paitaan!" .... Ella, olen kiinnittänyt... tässä syy miksi en lue naistenlehtiä. aiheuttaa pahaa oloa ja vitutusta.

      Poista
  5. Shampanja on sampanja

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. *samppanja. Ja sil ei oo mitään välii kummin sen kirjottaa.

      Poista
  6. Tää on kyllä niin totta. :D En tajua miten jotkut reilu kolmekymppisetkin pystyy lukemaan jotain Cosmoa, se on niin uskomattoman paska lehti! :D Mä niin odotan sitä jos/kun alat tekemään kersoja ja pääset (NO KYLLÄ!!) vauvalehtien salattuun maailmaan, "korkkariäiti vs verkkarimutsi".. :D

    VastaaPoista
  7. Musta ne lehdet on ihania ! Toisaalta mä luen niitä tuskin koskaan, en siis tilaa kotiin tai mitään, mutta aina kun käyn jossain kaverilla niin selaan hänen Cosmot läpi, ja mummilta aina pihistän kotiin viime kuukausien Kauneus & Terveys-lehdet. Musta on pientä arjen luksusta juoda aamulla kahvia, ja lukea hömppälehtiä ja saada vinkkejä vaikka tukanlaittoon tai ihon hoitoon :3
    Itse inhoan enemmänkin Seiska-tyyppisiä roskalehtiä minkä lukemisesta ei hyödy yhtään mitään, ja mikä kirjoittaa vaan roskaa muiden elämästä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sama täällä! :D Mun mielestä ne on kans kivaa luettavaa, mut kieltämättä joskus mietin että toivottavasti kukaan ei ota niitä neuvoja ja vinkkejä niin, että "mun täytyy tehä näin ni elämästä tulee täydellistä, jea!" ja että ilman ei pärjää. Varsinkin kun osa maksaa ihan järkyttävästi ja suurin osa on turhaa tavaraa. Mut kuten kaikessa, kohtuudella käytettynä hyvää ja kuhan tajuaa ettei näin tarvii elää vaikka lehdessä lukiskin niin.

      Poista

Ei muutaku kommenttia tiskii!