HUOM! Blogin tarkoitus ei ole loukata ketään tai aiheuttaa minkäänlaista mielipahaa. Tekstit ovat pääsääntöisesti aivotonta läpäheittoa tai humoristista lätinää. Toisinaan kynään tartutaan vakavammallakin mielellä. Mikäli huumorini tai tyylini ei uppoa, blogissa esiintyvät kannanotot aiheuttavat harmia tai tekstit kuulostavat yli-ikäisen pissiksen rageemiselta, suosittelen vaihtamaan sivustoa.

tiistai 15. huhtikuuta 2014

ei se naama sutimalla parane

Ehostamisessa on pari sellaista sivuseikkaa, joita mun tietojenkäsittelyjärjestelmä ei ymmärrä...

Ensinnäkin "meikkaa sillee niinku et ihan ku sul ei olis meikkii"-luonnollisuuslärpätys, jota naistenlehdet tyrkyttää, menee aivan yli mun ymmärrykseni. Siis miksi helvetissä sä meikkaisit ittees puoli tuntia vaan näyttääkses siltä, että et olis naamaas koskenutkaan? Todella fiksua ajankäyttöä! Pitääkö sitten meikata itselleen ne tummat silmänaluset, kiiltävä otsa ja näppyjä pitkin naamavärkkiä, koska siltä mä näytän ilman meikkiä?!

Vai luuleeko joku tampio todella, että joku "siisti kevyt meikkipohja, vähän punaa poskiin ja sipaisu ripsiväriä"-ehostus näyttäis millään tavalla siltä, että vois erehtyä luuleen meikittömäksi? Sen ny näkee kilometrin päähän, että jotain on siihen naamaan laitettu, vaikka kuinka "luonnollinen ja raikas" puolen sentin meikkivoidepohja olisikin. Ja miksi  ylipäätään täytyis yrittää näyttää meikittömältä? Onko se joku suuri salaisuus, että suurin osa naisista on susirumia ihan naturellina silmäpussit heiluen ja naama punoittaen!?

Ja sitten mitä ne kaikki kynät ja tussit on? Mä ymmärrän erittäin hyvin mikä on silmäpussi, mutta mikä helvetti on silmänrajaustussi? TUSSI?! Ja valokynästä mulle tulee mieleen pienenpieni taskulamppu, eikä mikään hohdetta ja loistoa kasvoille tuova pensseli. Minne sitä edes laitetaan? Ja sitten on kaiken lisäksi vielä sataa eri tököttiä ihan siihen meikkipohjaan - värivoidetta, rasvaa, moussea, meikkipuuteria, peiteväriä, kalustemaalia, puuöljyä, kenkäplankkia, kittiä... MITÄ!? Hyvä jos osaan aamulla erottaa hammastahnan ja käsirasvan toisistaan. Ainakin yleensä.

Mä en myöskään ymmärrä miten joku voi meikata jopa TUNNIN? Tai KAKSI? Miten naamaan saa tuhlattua niin kauan aikaa; eikö siinä lopu pinta-ala kesken värittämisen? Okei, syy tähän tyhmyyteeni voipi olla se, että mä en osaa taikoa mitään huikeita silmämeikkejä ja varjostuksia, joihin sitä aikaa ehkä saisi upotettua. Tohon mun Aina-voide-ripsari-kulmakynä-settiin kun ei oikein saa yli kolmea minuuttia kulumaan...

No eipä tarvi miettiä miks mää oon aina vähän suttusen näkönen ämmä...



8 kommenttia:

  1. Mutta miehetpä ei todellakaan osaa erottaa (ainakaan suurin osa) sitä, onko nainen meikattu naturelliksi vai täysin naturelli. Siksi kaiketi korostetaan tätä luonnollista meikkiä, ja voi sitä poikaparkaa kun joku aamu se punanaamainen näppylämonsteri kömpii siitä vierestä ylös. :D
    Valokynä on btw ihan näpsäkkä kapistus, itse laitan sitä suoraan silmänalusiin, koska mulla on luonnostaan ihan saatanan tummat silmänaluset etten ihan gootilta näytäis, ja lisäksi keskelle amorinkaarta (siis se "poimu" siinä sun huulien yläosassa) niin se korostaa sitä. Valokynällä siis voi peittää ja korostaa. Ensisijaisesti se on tarkoitettu kuitenkin silmiin.
    Omaan meikkaamiseen menee yleensä n. 5min ja johonkin peruspandasilmäbilemeikkiin jotain 15min riippuen paljonko vetää vituiks ekalla yrityksellä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon huomannut kans, että miehet ei kyllä useinkaan tajua meikistä mitään. Eräs kysyi multa meikkeihin liittyvän keskustelun yhteydessä, että mitä meikkejä mulla on just nyt naamassa. Siihen aikaan en meikannut ollenkaan. Vähän venähti toisen naama :D

      Poista
  2. Minä en edes osaa meikata kummoisesti.Näytän aina samalta arkena ja juhlissa :D

    VastaaPoista
  3. Mä en kans oo kovin perillä noista meikkijutuista. Mun perusmeikki on peitevoide, eye-liner ja ripsari, ja hyvänä päivänä selviän meikkaamisesta viidessä minuutista. Mut oon sisäistänyt vihdoin sen että mun tyyli on homssunen, ja näytän aina vähän homssuselta, niin ei se oo nii justiinsa. En mä ees haluis olla oranssinaamainen naamakarvalisäkeihminen.

    VastaaPoista
  4. Mulla on sama kaava kans meikissä, bb+ripsari+kulmakynä=valmis! Jos oikein laittaudun niin lisäks poskipunaa ja huulikiilto :D

    VastaaPoista
  5. Mun mielestä ei edes ole kauhean järkevää joka päivä vetää sitä naamaa ihan eri näköiseksi kun oikeasti on. Ymmärrän, että on ihanaa näyttää nätiltä siloposkelta, mutta mun mielestä se on jollakin tapaa huijausta ja itseäni ainakin kuumottaisi että mitä se täysi sotamaalaus naamassa isketty kumppani ajattelee sitten suihkun jälkeen. :D

    Jokaisen oma asiahan se toki on, mutta ei musta ole siihen. Perusmeikki itsellä on kajali ja ripsiväri, joskus heitän vähän luomiväriä. Ja aikaa menee ehkä hurja minuutti, jos ei laita luomiväriä. :D

    VastaaPoista
  6. Luonnollisuus on yliarvostettua

    VastaaPoista

Ei muutaku kommenttia tiskii!