HUOM! Blogin tarkoitus ei ole loukata ketään tai aiheuttaa minkäänlaista mielipahaa. Tekstit ovat pääsääntöisesti aivotonta läpäheittoa tai humoristista lätinää. Toisinaan kynään tartutaan vakavammallakin mielellä. Mikäli huumorini tai tyylini ei uppoa, blogissa esiintyvät kannanotot aiheuttavat harmia tai tekstit kuulostavat yli-ikäisen pissiksen rageemiselta, suosittelen vaihtamaan sivustoa.

tiistai 10. kesäkuuta 2014

mutsiainesta

Jos joskus aion lisääntyä, aion vältellä tiineenä ollessani kaikkia mahdollisia yleisiä paikkoja. Syy ei ole tolkuttoman kokoinen maha ja raskausarvista punakkana huutava torso, vaan aivan muut seikat.  Ai mitkä seikat? No antakaapa kun selvennän.

Ensinnäkin mua iljettää se raskausvatsojen koskettelu. MIKSI SÄ HALUAT KOSKETTAA TOISEN MAHAA? Siksi, kun siellä nyt sattuu kasvamaan ihmisenalku? Jep, sehän onkin todella pätevä syy hinkata toisen ihmisen kehoa. Ai jumalauta mä vedän kevyet kilarit siinä vaiheessa kun joku puolitutun puolituttu Jorma tai Mirjukka tulee lääppimään mun kumpua. "Ai että, siellä se masuvaavi köllöttelee!" Voipi olla että sä köllöttelet pian tossa asfaltilla, jos tulet vielä millinkin lähemmäksi.

Toinen on ne intimiteettisuojaa härskisti rikkovat kysymykset - ja ne omat henkilökohtaiset kokemukset. Eipä kenellekään tule mieleen kysyä ei-raskautetulta suolisto-ongelmista, sisuskaluista tai kusenerityksestä mitään, mutta ai että kun joku on sikiämässä! "Tuli vedet? Vai tuleeko pissa housuun? Mites perse voi? Omanihan ei voi kovin hyvin, edellinen synnytys repi alapääni puoleen selkään asti auki, että kyllähän sen vieläkin huomaa!"-lätinä ei todellakaan nappaa mua. Mulle on aivan sama miten naapurin tyttären vatsa toimi viikolla kakskytäviis ja kuinka oksu lensi alkuraskaudessa ja kuinkas paljon hän olikaan auki kun synnärille pääsi.

Ja se mammailu. Ja mammattelu. Mammakerhoja ja mammakavereita. Masuasukkeja. Hassunhauskoja tekonimiä.  "Meidän Pöhmis heitti vatsassa voltin!" " Ja meidän Naku-Jantteri-Kekkulikuu-Boom-Kah heitti kaks". Joo, ne voi olla teidän perheen sisällä hirveen hauskoja insideläppiä, mutta koska (ja juurikin siksi) ne eivät kaikille aukea, ne eivät kaikista ole hauskoja. Siinä vaiheessa kun kerron vatsassani asuvasta "Hipsuttajasta" tai "Martta-Angervosta" jotain huisia tarinaa viikolla kahdeksan, mua voi reippaasti lyödä kylmällä pyyhkeellä kasvoihin.

Ei unohdeta niitä verellä, suolenpätkillä, paskalla ja repeämillä mässäileviä äiti-ihmisiä: "MINÄ REPESIN NISKAAN ASTI JA VERTA LENSI NIIN ETTEI KÄTILÖ OLLU ENNEN NÄHNY JA IHAN LUOMUNA MENTIIN, KAKSSATAA TIKKIÄ TULI JA SAATANA SITTEN NEKIN REPES JA TULI MÄTÄÄ!!! ETTÄ VARO VAAN, MUAHAHAHAA!!!". Jeps, juuri ton halusinkin kuulla, kiitos vaan kovasti tästä vallattomasta ja lämminhenkisestä tarinasta.

Ja kaiken kruunaa se, kun tulee äidiksi ja muu unohtuu. Se sellanen äitityyshypetys yhdistettynä syyllistäiseen ja oman loistavuuden korostamiseen aivan suoraan sanottuna vituttaa mua. "Sä oot ÄITI ja tollaset housut, eikä!" "Apua, äiti ja juo toista olutta tänä vuonna, apua!", "Siis niinku mä koen olevani ennemminkin äiti ku nainen!", "Kyllä niinku ihminen on  jotain vasta kun lisääntyy, ei nainen voi tietää elämästä mitään, jos ei oo punkenu mitään sisuskaluistaan!".

HUH. Taidanpa lisääntyä vasta.... seuraavassa elämässä? En taida olla sitä kuuluisaa mutsiainesta...

13 kommenttia:

  1. Nää nyt ei välttämättä liity aiheeseen mutta miks vanhemmat aina lässyttää lapsilleen että ÄITI (tai isi) tekee tässä nyt sitä ja tätä ?! Eikö voi vaa sanoa että laitanpa tässä nyt perunoita kattilaan että odotapa hetki :D Mut eiku "äiti laittaa tässä nyt perunoita kattilaan että odotatko kulta hetken ?"
    Ja sit toinen juttu; Jos joku on nuori äiti ja pukeutuu nuorekkaasti ja jaksaa huolehtia itestään eikä oo se "pieruverkkari -mutsi" ni se on joku ylijumala ja kaikki haluu olla sellasia tulevaisuudessa. Et se ois jotenki ihmeellistä. Ite oon ainaki nähny enemmä näitä ylijumalia ku pieruverkkareita mut ehkä oon katellu jotenki erilaisten lasien läpi sit :D

    Olen puhunut.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ottamatta enempää kantaa muuhun, mutta tuohon ensimmäiseen kohtaan: lapsi oppii nopeammin sanat "äiti", "isi" tai esim oman nimensä, kun käytetään tuoölaista kieltä (tai siis näin olen ymmärtänyt, itselläni ei tosiaan ole lapsia). Vasta vähän myöhemmin tulee se hahmotus siitä, että minä olen minä, sinä olet sinä, muttasinun puhuessasi sinä oletkin "minä" :D selkeä selitys, toivottavasti tajusit:D eikä minulla ole edes esittää mitään faktapohjaa tälle:D

      Poista
    2. ^juurikin näin. :)

      Poista
    3. Mä epäilen että sen kuitenki voi lopettaa ku lapsi jo tietää kuka on kuka, meinaa niitäki o jotka puhuu esim eskarilaisille "äitikkä laittaa tän sun repun valmiiks, odota äiti tulee pian"-tyylillä :D

      Poista
    4. No joo, tietty tämä teoriani pätee vaan ihan pienille lapsille :D kummipoikani täytti juuri kolme, enkä ole varmaan melkein vuoteen osannut puhua hänelle "heli tulee auttamaan"-tyylillä, mutta hänen ollessaan vauva se oli ihan luonnollista. Mutta siinä vaiheessa kun lapsi oppii sukulaisten nimet ja kuka on kuka, niin tottakai voi ja pitää alkaa puhua minä-muodossa:D

      Poista
    5. Hahaa, voi ei :D Meidän äiti käyttää vieläkin joskus tota "äiti tekee sitä ja äidillä on sitä ja tätä ", ja mä oon sentään jo 19 :D En oo kiinnittäny aikasemmin sen kummemmin ees huomiota ku nyt. :D Söpöö xD

      Poista
  2. Nyt ei voi muuta sanoa ku et oon niiiin samaa mieltä! Toi mammailu on ihan jäätävää, samoin se et kierretää kaikki mahdolliset ja mahdottomat kerhot ja vauvauinnit ja vauvanruokakokkauskerhot ymsyms läpi....ja se et ollaa jotenkii hirveen hysteerisiä siit vauvasta ja kaikesta :D tykkään kyl ite oikeesti vauvoista ja pienistä lapsista mut mua ärsyttää tällain hössötys ja överitoiminta!! Ja sit viel kaikki mammapalstat tähän päälle ei luoja.......
    Huh mikä vuodatus :DDD

    VastaaPoista
  3. [x] komppaan

    Ja POU!! Jumalavita toi on hauskaa viihdettä ku on tylsää. :D

    VastaaPoista
  4. Hei.
    Itseänikin ärsytti juuri tuo vatsan taputtelu (ja sille lässytys ''mitäs vauvalle kuuluu''), mutta loppuu lyhyeen ku taputtaa takasin. ;)

    VastaaPoista
  5. Mä tulen taputtelemaan joka ikistä lässyttävää mahanhiplaajaa päälaelle ja sanon "No täällä ei ainakaan tunnu mitään liikettä". Lisäksi aion pysyä neljän seinän sisällä puhelin ja tietokone kiinni viimeisen kuukauden, koska en jaksa vastailla niihin joko se syntyy -uteluihin. Kai mä nyt huutaisin kurkku suorana jos se syntyis.

    VastaaPoista
  6. Meidän pomo on juuri tuota intimiteetin häpäisijä tyyppiä.. "MÄ KATOIN ETTÄ SULLA ON TISSIT KASVANU, ONKO? Muista rasvata sitten, ettei tule arpia!!!! " on ihan siltä normisettiä meidän raskaana olevalle työntekijälle kahvipöydässä kaikkien edessä................

    Ps. Pou <3

    VastaaPoista
  7. Mul on kolme lasta, mut useamman kerran multa on joku ovella käynyt kaupustelija tms. kysyny et onks äiti tai isä kotona :D :D :D en sit vissiin oo tarpeeks äiti-ihmisen näkönen :D Mut ku vastaan kaupustelijoille et ei kuule oo kotona, ni liukkaastihan ne lähtee :D

    VastaaPoista
  8. Hajosin Naku-Jantteri-Kekkulikuu-Boom-Kahille:DDDD

    VastaaPoista

Ei muutaku kommenttia tiskii!