HUOM! Blogin tarkoitus ei ole loukata ketään tai aiheuttaa minkäänlaista mielipahaa. Tekstit ovat pääsääntöisesti aivotonta läpäheittoa tai humoristista lätinää. Toisinaan kynään tartutaan vakavammallakin mielellä. Mikäli huumorini tai tyylini ei uppoa, blogissa esiintyvät kannanotot aiheuttavat harmia tai tekstit kuulostavat yli-ikäisen pissiksen rageemiselta, suosittelen vaihtamaan sivustoa.

keskiviikko 22. heinäkuuta 2015

Eksynyt oon blogiviidakkoon

Morjes ja sori tää turhan pitkäksi venynyt tauko. Voisin kyllä selittää tekosyitä hiljaisuudelle ja kehitellä huimia tarinoita teknisistä ongelmiasta, mutta ennemmin kerron ihan aidon syyn: tämän hetken blogimaailma aivan suoraan sanottuna vituttaa mua. Plus kylkeen vielä kaikki naistenlehdet, joiden sisältö on nykypäivänä enemmän pissisten bloggaamista kuin laatujournalismia. Höttöä, höttöä ja höttöä.

Mä ahdistun jo pelkästään Facebookiin menemisestä, kun joka toinen linkittää joko omiaan tai joidenkin muiden bloggaajien keskenään melkein identtisiä postauksia tykkäyksiä kalastellen. Trikooperseisiä ämmiä nälkäkuurilla kertomassa "hyvinvoinnista" ja "itsensä kuuntelemisesta", Henkkamaukan hellekaavuissa Suomen sateisessa kesässä kulkevia wannabe-uniikkeja mallilistoille pyrkiviä akkoja ja "shokkipaljastuksia"/provosoivia feministitekstejä kirjoittelevia huomioprostutioituja hyppii joka sivulla - ja mä en vaan jaksa. 

Mä olen niin kyllästynyt ja väsynyt tähän touhuun, eikö todellakaan kukaan enää keksi mitä uutta? Samaa läpinää blogista toiseen ja kaikkien pyrkimys on saada tuhansia tykkäyksiä ja päästä Iltalehteen tisseineen/kasvutarinoineen/treenivinkkeineen. Identtiset plotkot identtisten tekstien, perseiden, paljastusten ja hyvinvointivinkkien takana eivät juurikaan nosta mun intoa edes kuulua tähän ylikansoitettuun blogimaailmaan. Mutta kun kaikki on niin saatanan uniikkeja! 

Joo, eihän mun ole pakko lukea yhtäkään postausta tai eksyä kenenkään blogeihin. Mutta kun on. Selaat kaverin aikajanaa, avaat vaaraa aavistamatta naistenlehden linkin tai luet uutisia, on joka paikassa joku tarjoamassa omaa tarinaansa paskasta äidistä, parhaasta alelöydöstä tai pakaratreenistä . Kun samanlaisen lässynlään on lukenut ensimmäisen kerran viisi vuotta sitten jo, nähnyt sen saman alerääsyn naapurin päällä kukkapenkkiä nyppimässä ja bongannut sen saman treenivinkin kaksisataa kertaa eri urheilulehdistä, niin eipä enää oikein napostele lukea siitä jonkun huippubloggaajaksi pyrkivän tyrkyn omaa versioita. Ja kaikkein vähiten kiinnostaa lukea niiden hännystelijöiden tsemppiviestejä ja hehkutusta omasta silmästä katsottuna aivan nolla-asiasta. 

Tiedän kuulostavani katkeralta lehmältä, joka on tajunnut oman blogimatkansa tulleen tiensä päähän ja ymmärtää seuraavan vaiheen olevan "poista blogi"-painikkeen painaminen täydessä hiljaisuudessa. Että nyt olisi niinku allekirjoittaneen aika siirtyä sivuun ja tehdä tilaa energisimmille tapauksille. Mutta kun mä en ajattele niin. Mä en ajattele, että koska mä en sopeudu nykytrendiin, mä lopetan. Tai että mulla ei ole kymmentätuhatta lukijaa ja faniklubia, hukkaan ovat menneet nämäkin vuodet. Mä en ole mitään muuta kuin pettynyt blogimaailmaan ja sen ikävystyttäviin kopiopostauksiin, mutta idioottihan mä olisin jos lopettaisin miellyttävän ja kehittävän harrastuksen sen takia, että mä en itse sopeudu trendeihin.

Joten kaikki te, joilla heräsi toivonkipinä lopettamispuheiden kohdassa, olen todella pahoillani. Mä jään, enkä lähde mihinkään. Mä jään taistelemaan tusinatavaralätinää vastaan!









11 kommenttia:

  1. Ah miten ihanan piristävää luettavaa tää sun blogis on! Ihan alkaa ärsyttämään oma blogi, joka menee tällä hetkellä tohon höttöhöttö massakamaan (ihan nolottaa myöntää). :D Ehkä mä ajan kanssa löydän jonkun tämmösen ihanan uniikin tavan kirjoittaa, niinkun sun tapas. Löysin sun blogis vasta pari päivää sitten, mutta sait musta kyllä heti vakkarilukijan!

    VastaaPoista
  2. Huh! Jokaisen sun lauseen jälkeen sanoin mielessäni, että NIIN TOTTA, NIINPÄ! tai EI VITSI JOKU MUUKI AJATTELEE NÄIN. Siis kiitos tästä, en oo enää yksin mun ajatusten kanssa. Oot huippu ja kaipailen sua!

    VastaaPoista
  3. Mä jo pelästyin lopetuspuheistas! Tällä hetkellä kun sun blogis on yksi niistä todella harvoista joka naurattaa ja jota lukee mielenkiinnolla :)

    VastaaPoista
  4. Hahhaa, mä olen miettinyt ihan samoja juttuja viime aikoina :D Tuntuu että bloggaamisesta on tullut monilla vaan keino hankkia huomiota ja suosiota (eli yhteistyökumppaneita, rahaa ja ilmasta kamaa). Siksi ehkä itselläkin motivaatio bloggaamiseen on ollut laskussa, mutta en mäkään silti lopettaa aio! Loistava teksti, älä vaan lopeta!

    VastaaPoista
  5. Siis niiiiin samat fiilikset. Kaikki blogit täynnä samaa höttöä parhaista pyllytreeneistä, päivänihquimmista-asuista, lowcaloriesfatburn-resepteistä... On oikeesti ihanaa lukea välillä jtn muuta ja blogia ketä on OIKEASTI rehellinen mut samalla hauska! Nauran aina ihan räkäposkella näille sun jutuille :D Älä, missään nimessä lopeta oot parasta mitä blogimaailmassa just tällä hetkellä on. Kiitos siitä! :3
    Terveisin: Vakkarilukija

    VastaaPoista
  6. Mulla on ollu ikävä sun postauksia :D <3 Oon todellakin huomannu saman ilmiön niin blogeissa ku lehdissäki, ja mietin vaan, et miten tätä kaikkee pääsee pakoon!

    VastaaPoista
  7. Sun blogi on just mieletön siitä, että jokaisen lauseen voi allekirjoittaa ja täällä ei koskaan kasva tatti otsaan! (paitsi ehkä myötävitutusmielessä).
    Älä koskaan lopeta, mää ainaski luen tätä tappiin saakka!

    VastaaPoista
  8. Huh! Hyvä. Ainoa blogi jota jaksan seurata... Oon ehkä heikko ja herkkä mutta mua ahdistaa kaikki laihdutus- ja kiinteytysvinkit, ulkonäkökeskeiset sönkönsönköt ja turhaakin turhemmat uutiset jostain julkkiksista.

    VastaaPoista
  9. AAMEN SAATANA

    ÄLÄ KOSKAAN LOPETA :(

    Yks juttu mikä vituttelee nykyblogeissa on se jäätävä kuvilla mällääminen. Siis ihan millä vaan kuvilla. Tuntuu että kun selaa blogeja ja sattuu tulemaan postaus jossa on viisi riviä tekstiä niin kommentit on aina luokkaa "enemmän kuvia!!1111 ei tuommosta tekstiä jaksa lukea!!!" ja toki sitten niissä postauksissa, joissa on yli kuusi riviä tekstiä, bloggaaja muistaa pahoitella hirveää käytöstään "sori pitkä postaus, tässä nyt tuhat kuvaa mun pyllystä/ripsistä/varpaista/raakakakusta/salaatinlehdestä/vihersmoothiesta/trendi-lehdestä/sängyllä olevasta läppäristä jossa pyörii bb/kardashianit/jokin muu huomiohuoratositeevee"

    Oikeesti!??!

    Toki ihmisiä on erilaisia, mutta näin tekstiä arvostavana ihmisenä kuvien suoltaminen vituttaapi.

    ps. oot paras!

    VastaaPoista
  10. Ei saa tolleen säikäyttää! Mut oot taas niiiin asian ytimessä. Komppaan aiempaa kommentoijaa, blogiteksteissä muakin kiinnostaa eniten ne tekstit ja kirjoittajan ajatukset eikä mitkään belfiet.

    VastaaPoista
  11. Hyvä Jenni! Inspiroit muakin pysymään vielä tiukemmin kiinni blogimaailmassa! En ole harkinnut lopettamista mutta kirjoittelu on ollut hyvin vähäistä, ja välillä johtunutkin ihan teknisistä syistä. Mut kiitos tästä ja ihan samaa mieltä olin kaikessa! Mää pidän myös oman linjan, vaikka se ei nykyiseen blogimuottiin kuulukaan!

    VastaaPoista

Ei muutaku kommenttia tiskii!