HUOM! Blogin tarkoitus ei ole loukata ketään tai aiheuttaa minkäänlaista mielipahaa. Tekstit ovat pääsääntöisesti aivotonta läpäheittoa tai humoristista lätinää. Toisinaan kynään tartutaan vakavammallakin mielellä. Mikäli huumorini tai tyylini ei uppoa, blogissa esiintyvät kannanotot aiheuttavat harmia tai tekstit kuulostavat yli-ikäisen pissiksen rageemiselta, suosittelen vaihtamaan sivustoa.

keskiviikko 22. heinäkuuta 2015

Mielipiteesi on meille tärkeä

Me eletään kuulkaas toverit sellaista aikaa, että kaikesta pitää olla mielipide, mielellään vielä hyvin perusteltu ja vahvalla faktapohjalla. Sulla pitää olla jotain sanottavaa Kreikan tilanteesta, Ukrainan tilanteesta, homoliitoista, Itämerestä, vapaana kulkevista kissoista, Vesa Keskisestä, Päivi Räsäsestä, säästä, fitnessurheilusta ja maahanmuutosta. Näin niinku esimerkkinä. Toki siinä sivussa täytyy olla perillä kaikesta höpönlöpöstä, esimerkiksi elokuvista, musiikista ja poptähtien huumevieroituksista. Sanoppa että ei kiinnosta, niin sähän olet naiivi teinijuntti, jonka pieni surkea elämä pyörii vain oman navan ympärillä.

Kuka oikeasti uskaltaa sanoa ääneen kesken kaiken kahvipöydässä, että aivan sama joku ilmastonmuutos? Tai että vittuakos mua joku kriisialue kiinnostaa. Että minulla ei ole asiasta mielipidettä, enkä myöskään sellaista aio hankkia. Mä en ainakaan jaksa toistuvasti aiheuttaa järkytyksen huokauksia ja saada osakseni sääliviä päänpyörittelyitä, vaikka ennemmin murehtisin seuraavan päivän ostoslistaa, kuin pörssiromahdusta Mongoliassa. 

Joillekin on vaan niin jumalattoman tärkeää olla mielipiteittensä kanssa tykittämässä kaikkia FB-kavereista puolituttuihin 24/7 omilla pohdinnoillaan - ja huokailla teatraalisesti, kun ei saa ketään inspiroitumaan kylmästä sodasta, uusimmista tutkimustuloksista ja valuuttakriisistä. Ihan oikeasti, ei kai kukaan ole niin pässi että kuvittelee sivistyksen olevan sitä, että kelaa mielessään jotain syyriaukrainakreikkasyyriaukrainakreikka-mantraa, valmiina sylkemään sen jonkun pahaa-aavistamattoman raukan naamalle?

Ehkä mä olen narsistinen kusipää ja pinnallinen teini, kun mä joskus pohdin sisustustyynyjen värieroja tai  kaadan ruokaa roskiin, sen sijaan että valmistelisin jotain Powerpoint-esitystä maailman tilanteesta tai tekisin jotain ajatuskarttoja Itämerestä. Tai että mietin omia ihmissuhteitani enemmän kuin valtiomme suhteita naapurimaahansa. Plus, että mulla ei ole kaikesta mielipidettä, vaan osa asioista jää mun aivojeni ö-mappiin ilman sen kummempia ajatuksia ja pohdintoja aiheesta. Ihmisen kapasiteetti ei vain yksinkertaisesti riitä olemaan kiinnostunut kaikesta. Ei ainakaan mun.

Se että aina ei vaan kiinnosta, ei ole mikään häpeä - jos multa kysytään. Voin kertoa, että kun riitelee kumppanin kanssa tai unohtaa maksaa tärkeän laskun, on joku kuutti tai ilmatilanloukkaus yksi lysti sillä hetkellä. Ihmisillä on omakin elämä, ei koko aikaa vain voi olla helvetin kiinnostunut mitä missäkin tapahtuu. Se että ei jaksa kommentoida kaikkia otsikoissa pyöriviä aiheita sydän syrjällään, vaan ennemmin katsoo valmiiksi naurettuja höpöhöpösarjoja ja pohdiskelee mitä viiniä joisi, on jumaluata normaalia elämää. Etsikööt poliittisesti valveutuneet pätijät väittelykaverinsa muualta, mä käytän aivojani tällä hetkellä mieluummin johonkin kevyempään. 

3 kommenttia:

  1. Oon kyllä niin samaa mieltä sun kanssasi. Aina ei jaksa, tarvi tai edes kiinnosta, ja toisille se omakin elämä tuottaa pähkäilyä ihan riittämiin. Vaikka mua itseeni kiinnostaa nää sun listaamat aiheet aika paljonkin, en mä niistä tykkää useinkaan keskustella. Tulee AINA väittely ja sitten riita, joskus jopa sillon, kun mielipiteet on ihan samat. Niin turhaa. Luen, seuraan, äänestän, mietin itsekseni ja parjaan sitten pääni sisällä väärin päättäneitä. Riittää mulle.

    Mut kaikista parhaita on nää mielipidetyypit, jotka ei vaan tyydy vaatimaan sun monisyistä ja argumentoitua mielipidettä about kaikesta, vaan myös vertaa kaiken "Afrikan lapsiin" :D
    "Olipa mulla tänään rankkaa koulussa, hitsi kun --"
    "SÄ SAAT MENNA KOULUUN TOISIN KUN SYYRIALAISET TYTÖT OLISIT KIITOLLINEN ETKÄ ULISIS!"
    "En sit yhtään tykkää tästä maksakastikkeesta."
    "AFRIKASSA KUOLLAAN NÄLKÄÄN!!!! ÄLÄ VALITA!!!!"
    "Voi jumpe kun mun raksupoksuni oli tänään nuija, ja se unohti maksaa meidän laskut taas. Mihinköhän talous menis ilman mua, onhan se vähä lihonutkin ja alkuhuuma alkaa menemään --"
    "SÄ OOT SENTÄÄN VAPAAEHTOSESTI SUHTEESSA!!! MIETI NIITÄ THAIMAALAISIA LAPSIA!!!"
    "Katoin taas palkkakuittii ja on mul vaan kehno tuntipalkka"
    "TAITAA KUITENKIN OLLA SUUREMPI KUN LAPSITYÖNTEKIJÖILLÄ KIINASSA?!?!?!?!"

    Yksi sukulaiseni on tommonen kombinaatio, hiukan on raskasta sukujuhlissa. Jossei jutella ISIS:ksen hirmuteoista ruokapöydästä, niin on pakko huomautella tyyliin, että kylllähän sä Marketta kai tiesit et toi sun paitas on halpistyövoimalla tehty ja sen tekijältä puuttuu ton takia varmaan sormet ja toinen jalka. Toisaalta ainiaan samoista asioista valittavat mummot saa kuulla kunniansa, tosin sit tuleekin riitaa... :D

    VastaaPoista
  2. Joo mä tunnustan yleensä ihan rehellisesti, että en tiiä enkä välitä. Anteeksi vaan. Politiikka on musta ihan vitun tylsää, enkä mä tajua siitä mitään. Oon mä yrittänyt, mutta ei niin ei.
    Sitä mä en kans tajua miks pitää tuputtaa kaikkea politiikkaa sun muuta. "Mutta onhan tää yleissivistystä!" Eiköhän se oo mun oma asia miten white trash-tasolla mun yleissivistys on.

    Ja yks ihan hirveä asia on jos oot sitä mieltä, että jotkut pedofiilit, murhaajat, raiskaajat ja eläinrääkkääjät sais viedä saunan taa ja päästää päiviltä. "Voi kauhia kun jokainen on ihan yhtä arvokas elämä!" No vitun marjat ole! Miks me haluttais pitää joku taparikollinen meidän verorahoilla elämässä ja odottamassa et koska se taas menee raiskaamaan jonkun ekaluokkalaisen kun pääsee lomalle vaan siks että ihmiselämä on kaikessa muodossaan niin arvokasta?
    Ja siitäkös vasta helvetti repes kun menin sanomaan, että jos olis joku pattitilanne missä olis joku mulle tuntematon ja vaikka mun koira niin pelastan ennemmin koirani. Varmaan repee nytkin kun joku anonyymi tulee paasaamaan että mä oon ihan kauhia ihminen. Fakta nyt vaan on, että se koira on mulle äärettömän rakas perheenjäsen, ja sen kuolema koskettais mua toisin kun jonkun ihmisen ketä en ees tunne.

    VastaaPoista
  3. https://www.youtube.com/watch?v=6f3_7JTDhAg tähän ei voi kommentoida muuten kuin "en kommentoi" :D <3

    VastaaPoista

Ei muutaku kommenttia tiskii!