HUOM! Blogin tarkoitus ei ole loukata ketään tai aiheuttaa minkäänlaista mielipahaa. Tekstit ovat pääsääntöisesti aivotonta läpäheittoa tai humoristista lätinää. Toisinaan kynään tartutaan vakavammallakin mielellä. Mikäli huumorini tai tyylini ei uppoa, blogissa esiintyvät kannanotot aiheuttavat harmia tai tekstit kuulostavat yli-ikäisen pissiksen rageemiselta, suosittelen vaihtamaan sivustoa.

torstai 6. elokuuta 2015

Shit music only

Pitäisköhän mun siirtyä vanhoihin vinyylilevyihin tai kääntää radio Nostalgialle, kun mä en vaan kestä nykymusiikkia ja uusia hittejä. Mun korvien ja aivojen välinen alue varmaan halvaantuu, jos kauankin vielä joutuu kuuntelemaan noita radiosta tulevia tekotaiteellisia sanoituksia ja epämääräistä huohottamista. Miksi musiikkimaailma taantuu? 

Missä on sitä paitsi kaikki vahvat naistulkitsijat? Ihmeellistä ininää ja henkäilyä kyllä riittää, mutta kukaan ei loppupeleissä osaa varmaan enää edes laulaa. Siis jos mä haluan kuunnella vikinää ja huokailua, mä voin ryhtyä katsomaan aikuisviihdettä tai vierailla jossain jyrsijätarhassa. Eihän niistä narisijoista saa edes selvää! Biisi soi, basso jumputtaa, mutta ei mitään havaintoa mitä siellä kappaleessa sanotaan. Ja  ihmiset on ihan liekeissä, että vautsi mikä biisi, ihan niinku mun elämä ja sillee. Mitä?!

Sit nää sanoitukset... Sellainen tekotaiteellinen "mä katon sun kuvaa, oot kuin jäätä tuulessa, mullon purkka suussa, sä et tunne mun sisäistä vihaa ja kahvi on jo kylmää, koska mä oon vaan niin yli täst kaikest, voo-o-oo, mä oon yli täst kaikeest, aaah jeah, uu uu uu!"-sönkönsöö ei ainakaan herätä mussa sellaisia fiiliksiä, että nyt on kovaa kamaa. Että pirun syvällistä matskua taas! Bravo! Sit kun tuollaisia "unisieppari heiluu mun sielun kaa yhteen tahtiin ja taivaalta sataa palavia raajoja"-biisejä tulee viistoista putkeen, niin alkaa pikkuhiljaa tehdä mieli hakata itsensä radiolla tajuttomaksi.

Myös nää jokakesäiset wannabe- kesähitit ja viinamaistuu- kappaleet alkaa väsyttää. Mä en ainakaan voi samaistua kappaleeseen, jossa juodaan toista viikkoa kaljaa kuset housuissa festareilla  ja katsellaan tissejä. Räppikään ei ole räppiä, vaan jonkun mallipojan henkäilyä klubeista, pakaroista ja shoteista. Mä haluisin nähdä kun näitä biisejä rakennellaan, et onko siinä joku legginssihousujätkäporukka terassilla aamuröökillä pohtimassa, että rimmaako tissiin paremmin hissi vai sissi? "Joo hei toi oli hyvä! Voidaaks sit jossain välissä myös mainita pakaravako, kossukola ja bitch?" "Joo joo hei, tosi hyvää settii tulee! Voisko joku vielä heittää riimiparin sanalle krapulahiki?"



Mikä on tämän hetken ehdottomasti kaikkein surkein, noloin tai yksinkertaisesti radion huonoin kappale? Mikä sanoitus tuottaa sairasta myötähäpeää? Nyt saa avautua!

34 kommenttia:

  1. #NUORIJAVILLI
    #TINDERI
    Oikeesti, mä en tiiä mut mun pitäs enää sanoo. Kuuntele sä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ...ei tohon voi sanoo mitään....

      Poista
    2. Millonhan minä oppisin, että netissä jos joku kertoo jonkin biisin olevan kauhea, että minä EN menisi sitä kuuntelemaan. Taasen mielenterveys koki kolauksen, josta toipuminen tulee kestämään kauan. Tää on ihan kauheeta, voinkohan mää pyytää noilta jotaki korvauksia jos joudun johonki suljetulle osastolle ton biisin takia?

      Poista
  2. Aamulla herätessäni ajattelin miten en tiedä nykyhiteistä yhtään mitään. Siksi en ole kuunnellut radiota kohta melkein 10 vuoteen kun pää ei kestä nykymusiikkia mitä juuri radiosta tulee!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, täytyis melkein vetää jotain lääkkeitä, että kestäis jotain Nrj:tä kuunnella yli kolme minuuttia...

      Poista
  3. Mullekkin tuli #TINDERI ekana mieleen. Siis koko biisi on yhtä kuraa, mut sen naisen tulkinta siellä aika lopussa..... Oh my.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kura, joka huipentuu äärettömän kuraan kuraan....

      Poista
  4. Joo samaistun! Ja sitten vielä se että noi radiokanavat taitaa pyörittää vaan jotain about kymmenkuntaa biisii siellä listoillaan, jotka kaikki on muka niin ihanan uniikkeja kesähitti kipaleita, mutta täysin identtisiä toistensa kanssa. Ihan sama kääntääkö Voicelle vai Loopille niin siellä soi pahimmillaan sama biisi samassa tahdissa ja seuraavana jonossa onkin sitten joku uus nousussa oleva biisi, jossa joku äijä komentaa muijaa sheikkaamaan pakaroitaan. Vau mitä sanotuksia... Miten ihmiskunta on selvinny vuoteen 2015 asti??

    VastaaPoista
  5. Sannin kaikki biisit on just tollasia mulla on purkka suussa kamaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei se on niin diippii settii ettei me ees tajuta, tavalliset kuolevaiset...

      Poista
  6. elastisen super!!! vai mikä sen biisin nimi nyt onkaan... kuitenki se paras ja kallein -renkutus hyi helvetti

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se kuulostaa joltain kultasepänliikkeen mainokselta :D

      Poista
  7. Siis nää nykyset "räp" biisit.... Joku monotonisääninen nulikka LAUSUU niitä erittäin satunnaisgeneraattonityylisiä lauseita!!! En voi sietää!

    En voi sanoa olevani räpin ystävä mutta vertaa jotakin Nikke Ankaraa ja Eminemiä. Noh, eihän niitä kyllä etes oikein samaan lauseeseen kehtaa laittaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo sellanen ysiluokkalainen läköhousuraukka honottaa jotain mahtipontista mikkiin ja kaikki on ihan hurmoksessa.... Apuaaaa

      Poista
  8. Radiorenkutukset voisivat olla jopa tiettyyn pisteeseen asti ihan hyviä, mutta kun ne renkutetaan siitä pisteestä aika vitun kauas. Kolme kertaa saman biisin soittaminen viiden tunnin aikana alkaa tulla jo korvista ulos- kyseessä siis saman kanavan biisilista.

    Ja Jenni, mulla olis pari postausehotusta! Haluisikko tehdä postauksen 1) siitä miten muut ei ota sun parisuhdetta tosissaan vaikka ite otat ja 2) nk. "somesuhteista"? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ^Hei toi parisuhdejuttu ois hyvä!!
      "Luotan poikaystävääni ja uskon ja haluan että tämä tulee kestämään" --> "joo odotapa vaan, huomenna se tapaa unelmiensa naisen ja se on kuule jo pettänyt sinua vaikka kuinka monta kertaa ja niin nuorikin olet että ei se kestämään tule" ARGH

      Poista
    2. Kiitos ideasta, yritän huomenna tarttua toimeen :)

      Poista
  9. Karmeeta paskaa on ainakin se Kasmirin vauvoja, jossa ei ole mitään järkeä. Hirveintä siinä silti on ne Saaran "Mä oon Saara, mitä kuuluu?" liittyy aiheeseen tosi paljon? Saaran omakin sinkku ihan hirveetä kuraa "I think you're really cool I like you a lot x 1000" joo, niin diippiä. Anna Abreun wakawaka koko kesä ihan rampana..... RAMPANA?! Hä?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Emmääkä tajua, ollaa rampana ja vähä pandana ja voi apua :Dd ja kyllä "moi, mä oon saara" vituttaa myös mua :Dd nauroin ääneen sun kommentille, ihana!:D

      Poista
    2. Voi vauvoja... Sitä kuunnellessa menee kyllä ihan kaikki halut, ehkä ne on suunnitellut sen niin että jo biisi itsessään toimii ehkäsynä?

      Poista
  10. Mä en voi sille mitään, mutten voi sietää sitä JVG feat. Pete Parkkosen Tuulisii-kappaletta! Yhesti se soi kahdella eri radiokanavalla yhtä aikaa, niin oli pakko laittaa kiinni. Sellasta aivotonta ronkumista, mikä alkaa pidemmän päälle rassaamaan. Nou tänks!

    VastaaPoista
  11. En olis uskonu et Wiskari vetää tommosen pohjanoteerauksen sen sillä tissimaito-biisillä! Hyi helvetti!! Ja "Mä haaaluun haaaluun kanssas tehä vauvoja, mutten vielä eeeeiii"!!!!! Tai "mä huudan koska sä erooot, koska sä erooooot" Mitä vittua?!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siinä tissimaito-biisissä on kuuleman mukaan takana Wiskarin vaimon yhden yön jutun darra-aamun lausahdus takana :D
      Mua ärsyttää Kasmirissa ehkä eniten sen ihme vikinä. Laulais kunnolla ja voimakkaasti, sen ääni on nyt vaan semmonen ihme rimpulanaru!

      Poista
  12. Mua ei sinänsä häiritse nuo poppibassoräppiradiorenkutukset ja niiden typerät sanat, vaikka kieltämättä tää "koskasäeroot" juttu ei oikein uppoa. Joskus mietin että mitä helvettiä tuossa biisissä laulettiin mutta ei se niin saa vitutuskäyrää ylös. Mutta sitten, monien ihannoimat haloohelsingit ja jennivartiaisiet saa usein käyrän ylös sadan salaman lailla! Siis voi luoja! En kestä. "Niin on mahtavat sanat" - täh, ootteko tosissanne? Ei vaan hetkauta mitenkään syvällisesti, enkä koe minkäänlaista voimautumista kyseisistä artisteista. En oo koskaan voinut sietää mitään tollassia suomalaisia niinherkkääettäsilmätputoavatpäästä-kipaleita.

    Meillä ei kuulu autossa muut kanavat kuin Voice ja Aalto, ja välillä pää repeää siihen musiikkitarjontaan. Tarpeeksi hyvässä mielentilassa on kuitenkin helppoa viihdyttää itseään suomentamalla niitä jenkkitanssipoppiperseetjatissitbiisejä! Musiikki saa ihan uuden merkityksen :'DD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siis Ellihän kuulostaa niissä biiseissään siltä että studiossa on oltu ihan unnon muuseissa... Ihme huokailua ja voihkinaa, sanatkin jotain et huomaa metsää puilta -tasoa joka saa kirkumaan sisäsesti.

      Kun mainitsen varovasti kavereille kymmenennen Haloo Helsinki -biisin jälkeen että voisko vaihtaa, ei oo ihan mun juttu, niin saa kuulla miten mun pitäis arvostaa kuinka tällanen yritteliäs aito sanomaa (wtf) tuova suomalainen bändi on sinnikkäästi noussu pinnalle... "Ne on niin maanläheisii ja originellei hei!!" -tyyppiset länkytykset saa mut suunnilleen oksentamaan suuhuni aina kun kuulen niitä, ja niitöhän kuulee usein, koska johonkin Haloo Helsinkiin samaistuu jostain mulle tuntemattomasta syystä ehkä 90% suomalaisista.

      Joo sori, jotkut tykkää, mut ite oon vakaasti sitä mieltä että Haloo Helsingin musiikki on muka-henkevää tusinapoppia jota tuottava bändi koostuu yhdestä viattomasta pepsodenthymystä ja kolmesta orjasta jotka kiveää daamilleen louhikkoista tietä suomalaisen musiikin (!) hall of feimiin.

      Poista
    2. Haloo Helsinki on ihan uskomatonta kuraa! Ihanaa että joku muukin on tätä mieltä, tuntuu että kaikki muut fanittaa niin satasella :D Siis se ämmä ei osaa laulaa yhtään ja ne sanoitukset, mitä helvettiä?!?!

      Plus mun viimesetki kunnioituksen rippeet meni sitä bändiä kohtaan kun katsoin jonkun haastattelun Ellistä. Siis se ihminen vaikutti niin TYHMÄLTÄ!! En tiiä oliko sillä joku rooli päällä, mutta ne vastaukset oli tyyliä "mitä tulee mieleen niinistöstä? KUKKAKIMPPU HIHIHIHIHIHI" ja sellanen tyhjä ja vajaa ilme naamalla koko ajan.

      Toistan vielä kerran - niissä sanoituksissa ei ole tasan mitään järkeä.

      Poista
    3. Haa, viimein muitakin, jotka ei lämpeä Haloo Helsingille! Nimimerkillä olen ollut ärsyyntynyt kyseisestä bändistä ties kuinka kauan. Tosin johtuu ehkä eniten siitä, että mokomaa soitetaan KOKO AJAN JOKA KANAVALLA ja en tykkää Ellin äänestä sitten yhtään.

      Jenni Vartiaisesta sen sijaan pidän kyllä (:

      Poista
    4. Ai siis on muitakin, jotka ei siedä Haloo Helsinkiä ja Elliä! I'm so relieved, mullakin semmonen käsitys, että kaikki fanittaa kyseistä bändiä. Yhdessä kohtaa en ees erottanut Elliä ja Sannia toisistaan... Ja nyt joku HH-fani varmaan haluais nyt ampua mut.

      Poista
    5. Lisätäkseni vielä, että on joo tosi diippiä kamaa Haloo Helsinki... "Tanssi mun kanssa, tanssi tiukemmin, niin ku Pulp Fictionissa, mutta hurjemmin, mää on Uma sä oot John, tää liike on levoton mutta oooooo-oolkoooooooon" Perkele mää sanon. En mää osais noita ulkoo muuten, mutta ku töissä radio päällä ja toi tulee joka hemmetin kanavalta. ÄÄÄ.

      Poista
  13. Nostalgia soimaan! Sieltä tulee ihan parhaita biisejä vaikka ite oon 90-luvun lapsia :)

    VastaaPoista
  14. Oon yllättäen hyvin tyytyväinen ettei mun tarvitse kuunnella näitä kyseisiä biisejä edes vahingossa kun en asu Suomessa...Täällä on toki oma kuransa mutta sentään näiltä "taideteoksilta" säästyn.

    VastaaPoista
  15. Kaikkein eniten ärsyttää se biisi jossa joku mies laulaa "mä oon sun koiras" *läähätystä* mitä vittua :D koen suurta myötähäpeää kun kuulen sen kappaleen!

    VastaaPoista
  16. Mua ketuttaa varmaan kaikki radiohitit paitsi sen ehkä kuumimman ruotsalaisen Måns Zelmerlöwin Heroes. Mut siis kaikki perhanan Pedot irti, Keinutaan, Tarkenee, Vauvoja, Saara ylipäätään (muijalla ois talenttia ja hyvä lauluääni, miks se vetää semmosella ärsyttävällä narisevalla teiniäänellä?), ja se hemmetin "Sussa on voimaa ja sä olet kaunis, ja sä olet vapaa kuin metsäkauris" yök oksennus. Se tuli kans kesällä joka tuutista. Sitte nää kaikki hiton Pämppää, Madafakin darra ja SE STIGIN OTA RYYPPY. Arrerghhhf. Elastisen Super. Sannin kaikki biisit. Ja anteeks mut en kestä Haloo Helsingin Ellin ääntä, ja se Pulp Fiction on ihan kauhee. Hyi. Miks suosituimmat biisit on nykyään niin kuraa? Okei listasin tähän vaan suomalaisia, mut kuitenkin.

    VastaaPoista

Ei muutaku kommenttia tiskii!